szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Tengernyi pletyka hallatszik Lewis Hamilton jövőjéről a Forma-1-es Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában. A hvg.hu jól tájékozott forrásokból értesült a legvalószínűbb forgatókönyvről: a várható pilótapiaci keringő a Mercedes-család valamennyi együttesét érinti.

Lázban tartja Lewis Hamilton jövőjének alakulása a Forma-1-es paddockot az európai évadot lezáró Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában. Aki él és mozog azt találgatja, hogy a McLaren brit versenyzője marad-e nevelőegyüttesénél, ahol az évad végén lejár a szerződése, vagy távozik a wokingi alakulattól.

A 2008-es világbajnok hónapok óta tárgyal a szerződéshosszabbításról, de mostanáig nem jutottak dűlőre a McLarennel. A probléma a pénz, a brit alakulatnak ugyanis jövőre már fizetnie kell a Mercedes-erőforrásokért, s az egész világot érintő pénzügyi nehézségekre hivatkozva az eddigi15-16 millió eurónál jóval kevesebb pénzt ajánlanak a szigetországi ásznak.

Míg a Magyar Nagydíj magasságában még csak pletyka szintjén emlegették, hogy a színfalak mögött Hamilton és a McLaren-vezérkar vad csatákat vív egymással, addig múlt hétvégén, Spában immáron kézzel fogható jele is volt annak, hogy valami nincs rendben a wokingiak háza táján. Hamilton az időmérő után a telemetria-monitorról készített, szigorúan bizalmasnak minősülő fotót közölt hivatalos Twitter-mikroblogján, s húzása semmilyen kétséget nem hagyott: egy versenyző, aki továbbra is együtt akar dolgozni csapatával, nem követ el ilyen etikátlan lépést.

[[ Képelem () ]]

Az utóbbi napok pletykái azt valószínűsítették, hogy Hamilton – amennyiben csapatot vált – a Mercedeshez teszi át a székhelyét, a kérdés csak az volt, hogy kinek a helyére? A hvg.hu pénteken, Monzában, bennfentes forrásokból megtudta a legvalószínűbb forgatókönyvet, amely gyakorlatilag az összes Mercedes-erőforrást használó együttest érinti.

Ha minden igaz, Michael Schumacher – aki októberre ígért választ a jövőjével kapcsolatban – az évad végén lezárja pályafutása második felvonását és távozik a Forma-1-ből: állítólag ez jelenti a kulcsot Hamilton számára, aki így Nico Rosberghez csatlakozna a gyári csapatnál. A hétszeres világbajnok – ahogyan azt Ross Brawn csapatfőnök már megszellőztette – az istálló vezetésében kap majd - egyelőre nem tisztázott - szerepet. Merészebb forrásaink szerint Hamilton már alá is írta a szerződést a Mercedesszel, amelynek értelmében nem csökken, hanem növekszik majd az éves bevétele: a stuttgarti vállalat állítólag évi 20 millió eurót is hajlandó áldozni a szigetországi sofőrre, aki F3-es Eb-címe és Forma-1-es világbajnoki címe révén is ezer szállal kötődik a márkához.

[[ Képelem () ]]

Hamilton helyét Jenson Button mellett állítólag Paul Di Resta kapja meg: a Force India másodéves versenyzőjét, a korábbi DTM-bajnokot tavaly óta Schumacher helyének elsőszámú várományosaként tartották számon a Forma-1-ben, de akkor még fel sem merült a gondolat, hogy Hamilton esetleg csapatot válhat és eligazol a McLarentől. Forrásaink szerint a McLaren választása még nem végleges: a wokingi csapat állítólag tárgyalásokat kezdeményezett két korábbi versenyzőjével, a Ferrari által is csábítgatott Lotus-menővel, Kimi Räikkönennel, valamint a Caterhamnél sínylődő, a vörösökkel szintén hírbe hozott Heikki Kovalainennel.

Garancia nincs arra, hogy a felvázolt forgatókönyv megvalósul, azonban bennfentes források ezt valószínűsítik. Mivel Schumacher októberre ígért választ a jövőjével kapcsolatban, könnyen elképzelhető, hogy a pilótapiaci keringő a jövő hónapban robban majd ki.

Amiért Hamiltonnak érdemes Mercedeshez igazolni

Következtetés levonni talán túlzás lenne belőle, de tény: Ross Brawn nyíltan kijelentette, hogy a Mercedes lenne a legoptimálisabb választás a jövőre nézve Lewis Hamilton számára, köszönhetőn annak, hogy az 1,6 literes, turbós erőforrások 2014-es bevezetésekor a gyári csapatok előnyben lehetnek. „Úgy gondolom, hogy ezt mindenképpen figyelembe kell venni” – mondta Brawn. „Nekünk, a Mercedesnek két ügyfélcsapatunk van és ezek az ügyfelek éppen olyan feltételeket kapnak tőlünk, mint a saját gyári csapatunk. Amiatt nem lesz rosszabb egy motor, hogy nem egy gyári csapat autójában van, de nyilvánvalóan a gyári csapat esetében komolyabb a befolyás azzal kapcsolatban, hogy milyen lesz a motor, hogyan fejlesztik azt.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!