szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy a szeptemberi Olasz Nagydíjon a megszokottól eltérően két olyan szakasz is lesz, ahol a pilóták kinyithatják az autó állítható hátsó szárnyait.

A FIA eldöntötte, hogy a szeptember 11-i Olasz Nagydíjon is két DRS-zóna lesz majd, mint a 2011-es Európa Nagydíjon és a Kanadai Nagydíjon. A többi tíz futamon a pilóták csak egyetlen szakaszon használhatták az autó hátsó, állítható szárnyait.

Az újdonság, hogy míg Valenciában és Montrealban csak az első zóna előtt mérték le a két autó közötti távolságot - és ilyen értelemben a két DRS-zóna nem volt független egymástól -, Monzában már minkét szakasz előtt ellenőrzik az autók közti különbséget.

Az első DRS-szakasz a célegyenesben lesz, a Parabolica kanyar (8-as kanyar) után, a következő pedig a második Lesmo-kanyar után, egészen az Ascari-sikánig. A második érzékelő pont a két jobbos Lesmo-kanyar között lesz felállítva.

AP

Az előzések érdekében kifejlesztett DRS-rendszer idei bevezetése óta a szurkolók és a pilóták körében is egyre népszerűbb, mert valóban látványosabbá tette a versenyeket, és visszahozta az előzéseket, így az izgalmakat a futamokon.

A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Miből fizette a kormány a Forma-1-es Magyar Nagydíjat?

Bár a tavalyinál kevesebbet, így is bő 4,5 milliárd forintot fizetett a magyar állam a 2011-es F1 Magyar Nagydíjért. Érdekes kérdés azonban, hogy mindezt miből fedezte a kormányzat, a költségvetési törvényből ugyanis eltűnt a hazai futam támogatására szánt összeget részletező sor, amit a szaktárcánál a versenyhétvége óta eltelt majd másfél hét alatt sem tudtak előbányászni – írja az Ecoline.