Reformélelmiszereket és táplálkozás-kiegészítőket állítunk elő és forgalmazunk szaknagykereskedések számára. Hogyan tudnánk mi a fogyasztók felé hatékonyan marketingezni?
Hasznos lehet közvetlenül a végső felhasználó felé marketingezni, de nem tanácsos ezzel kezdeni. Az eladás sikere a viszonteladókon múlik, ezért célszerű támogatni őket. Adj a kezükbe kész marketinganyagokat! Járasd őket marketing- és értékesítési tréningekre, s árengedmény helyett biztosíts részükre marketingkeretet az akcióikhoz!
Persze ezzel még továbbra is marad a probléma, hogy miként tudod kontrollálni a fogyasztókat, akiket egyébként 2-3 fal választ el tőled. Egyetlen megoldás, ha ráveszed vásárlóidat arra, hogy megadják a nevüket, címüket.
• Csinálj egy vásárlói klubot, ami értékes információkat, kedvezményeket, bármilyen pluszt kínál a tagoknak;
• rendezz nyereményjátékokat
• osztogass kuponokat!
Bármelyik opciót is választod, figyelj az adatvédelmi előírásokra! Így lassan épül egy adatbázisod. Amíg nem kezded el építeni a vásárlóid adatbázisát, addig a hatalom a viszonteladóid kezében marad, és te ki vagy szolgáltatva az ő munkájuk eredményességének.
Majd ne felejts el írni ide a fórumba, hogy mi mellett döntöttél, és hogy vált be!
Cégünk szerelési anyagok nagykereskedelmével foglalkozik. Fél évvel ezelőtt egy EU-szabály miatt jelentős hátrányba kerültünk. Mégis abban reménykedem, hogy tudsz olyan marketingeszközt javasolni, amellyel ösztönözni tudnánk meglévő ügyfeleinket, és esetleg még újakat is tudnánk szerezni anélkül, hogy árrésünket jelentős mértékben csökkentenünk kellene.
Sokrétű probléma, amiről írtál, ezért a marketing csupán egy eszköz az arzenálban, amivel tehetsz valamit a kár minimalizálásáért.
Nehezen tudod rávenni a vevőket , hogy drágábban vásároljanak nálad, de a következő két lépéssel megerősítheted a márkanevedet :
1) Szimpátiakeltés: beszélj mindegyik ügyfeleddel, ha túl sok van, akkor elég, ha küldesz nekik egy levelet, amiben röviden elmagyarázod a történeted, s annak etikai kockázatait. Mindenképp írd bele, hogy tudod: a vevőket is etikai dilemma elé állítja ez a helyzet, ezért a cég ezentúl dupla szorgalommal, szolgálja ki a lojális ügyfeleit.
2) A Nagy Becsület Akció: hirdess meg egy akciót, amelynek apropója a fenti törvényváltozás legyen. Semmiképp se keverd ide az 1. pontot ezzel, mert a célcsoport azt hiszi majd, hogy csak az akció miatt játszod az etikust. A két üzenet között teljen el legalább egy hét szünet. Az akcióban jutalmazd azokat, akik az olcsó alternatíva helyett a "jó utat" választják. Emeld ki, hogy előbb utóbb úgyis megszűnik az olcsó termékek forgalmazása, ahogy ez más iparágakban is történt, és most akcióval - árengedménnyel, ajándékkal - jutalmazod azokat, akik veled együtt etikusan járnak el. Egy ilyen helyzetben legjobb őszintének lenni a vevőkkel
A blogodban azt írtad, hogy a megvásárolt adatbázisból származó e-mailekre küldött ajánlatok is kéretlen levélnek, spamnek számítanak. Ezen nagyon meglepődtem! Pont most kívántam vásárolni egy üzleti adatbázist, amelyben szerepelnek a vezetők e-mail címei is. Az adatbanknál azt mondták, hogy ezek az emberek engedélyezték, hogy ajánlatokat küldjenek számukra erre a mail címre. Ilyenkor mi a helyes teendő szerinted? Ennek ellenére ne küldjek számukra ajánlatot? Nem lehet ezt az adatbázist valahogy kihasználni? Egyébként sem konkrét, "ezt-azt vedd meg most!" ajánlattal indítottam volna, hanem a honlapom hírlevelére hívtam volna fel a figyelmet, avagy egy-egy felmérést készítettem volna, aztán majd ezeken keresztül juttattam volna el odáig az érdeklődőket, hogy vásárlóim legyenek. Így sem javaslod az adatbázis használatát?
Ne küldj ki e-maileket erre a listára, mert azokra a címekre, amiket ő gyűjtött csak ő küldhet ki levelet. Ebben akár ajánlhat is téged, te viszont semmit nem küldhetsz ki kéretlenül. Teljesen mindegy, hogy üzleti ajánlatról van szó, hírlevél reklámról, vagy piackutatásról, ez spam, ami ronthatja a márkanevedet.
Sokkal jobban jársz, ha keresel egy vagy több olyan céget, amelyik nem konkurensed, de ugyanezt a célpiacot szolgálja ki. Javasold nekik, hogy ajánlod a cégükett a saját ügyfeleidnek, ha cserébe ők is ajánlanak a partnereiknek.