szerző:
Salgó Andrea (hvg.hu)
Tetszett a cikk?

A legtöbb vállalkozásnak ’borsódzik a háta’ a marketing, sales, illetve PR szavaktól. Hiába folynak már lassan a csapból is e hangzatos kifejezések, sokan még most sem tudják a gyakorlatban hasznosítani a hallottakat. Wolf Gábor marketingszakértő konkrét tippekkel szolgál.

Vállalkozásom olyan új szolgáltatással lép a piacra, amellyel a termelő vállalatok csökkenthetik beszerzési költségeiket. A szolgáltatás díjmentes, s a célcsoport elvileg "minden termelő". Milyen fórumokon induljunk neki a bevezetésnek? Hogyan győzzük meg a partnert, hogy mindez "komoly", és próbálják ki?

Remek kérdés, mert két olyan területet is érint, ami tipikus hiba kis- és középvállalkozások körében, és akadályozza a cégek fejlődését. Az egyik az, ha mindenkinek szól a reklám, mert akkor valójában nem érsz el vele senkit. Csupán fölösleges pénzkidobást jelent a vállalkozásnak.

Egy újdonság piaci bevezetésénél az első és legfontosabb feladat megkeresni egy rétegpiacot, és úgy felépíteni a kínálatot, hogy nekik ellenállhatatlan legyen a kínált termék vagy szolgáltatás. Ha ezt a szegmenst definiálni tudod, akkor megtetted a sikeres piaci bevezetés felé az első és legfontosabb lépést. Ha viszont mindenkire próbálsz célozni, akkor:

Ne legyen a "szolgáltatás díjmentes", mert a potenciális vásárlóból negatív reakciót válthat ki. Egyrészt nem vesz komolyan és nem lesz elkötelezett. Ráadásul ha valamit nem jól csinál, mégcsak nem is kritizálhatja. Ügyes cégek ilyenkor helyezik a legmagasabbra az árakat, mivel az újdonság ereje lehetővé teszi ezt. Állítson fel egy olyan árazást, ahol az ügyfél előre fizet egy fix konzultációs díjat, vagy egy "tagdíjat", amíg a szolgáltatását használja. Majd a megtakarítás mértékének kérj megfelelő jutalékot. A magasabb ár miatt az ügyfél komolyabban fog venni, és ezáltal sokkal inkább sajátjának fogja érezni a projektet, ami garantálja a jobb eredményeket.

Miután megvan a szegmens, az árpolitika, kezdd el valamilyen információs anyaggal bombázni a célcsoportod, amit a termelő cégek beszerzésére  hegyezel ki. Elsőre kínálj információt, és küldd el színes, szélesvásznú reklámodat egy vásárlási határidős ajánlattal együtt.

Cégem egy mezőgazdasági vállalkozás, amely árutojás termeléssel és értékesítéssel foglalkozik. Zöldség-gyümölcs nagykereskedéseknek, zöldség és élelmiszer boltoknak, cukrászdáknak, tésztaüzemeknek szállítunk. A következő lenne a kérdésem: Hogyan tudok árcsökkentés nélkül új (állandó) vevőt szerezni?

Kicsit tág ugyan a kérdésed, de egy alapdolgot - amit a legtöbb cég nem végez el - rögtön tudok javasolni:

1) A céged pozícionálása! Ilyenkor érdemes feltenned ezt a kulcskérdést magadnak: "Miért éri meg a vevőmnek nálam vásárolni, és nem egy konkurensemnél, még akkor is, ha nálam drágább a tojás?"

Fontos, hogy erre a kérdésre konkrét választ tudj adni. Ha a minőség különbözteti meg céged, akkor fogalmazd meg, hogy pontosan mit jelent a minőség, akár számszerűen is! Hogyan profitál ebből a vevő, és milyen problémái lesznek, ha alább adja?

Az olyan sóder válaszok, mint például: "nálunk minőségi az áru", vagy "mi ügyfélbarátok vagyunk" semmit nem érnek. Konkrét válasz kell. Elengedhetetlen, hogy ne kényszerüljön bele az árharcba. Amíg nem tudod megkülönböztetni magadat a konkurenciától, addig ne is foglalkozz mással, minthogy találj legalább egy területet, amelyben vállalkozásod a legjobb.

2) Vevőszerzés: Ahogy az 1. lépéssel végzett, írjon újra és továbblépünk!

Forrás:http://www.marketigcommando.hu

MTI Gazdaság

Árcsökkentésre kérték a Mol horvát érdekeltségét

Az ország vezető olajipari vállalatához, a 25 százalékban a magyar Mol által tulajdonolt INA-hoz azzal a kéréssel fordult a horvát kormány, hogy a lehető legkisebb áremelést hajtsa végre. Ugyanakkor ez idő szerint nem lát okot arra, hogy beavatkozzon az üzemanyagárak alakításába.

Donald Trump Jr.: Magyarország olyan, mint a mennyország

Donald Trump Jr.: Magyarország olyan, mint a mennyország

Észak-Koreában értik a sötét és szarkasztikus humoromat – interjú a magyar idegenvezetővel, aki külföldieket visz az elzárt országba

Észak-Koreában értik a sötét és szarkasztikus humoromat – interjú a magyar idegenvezetővel, aki külföldieket visz az elzárt országba

Tekerős ablakok, de alig 9 millió forintos ár, ilyenek lesznek az Amazon-vezér Jeff Bezos autói

Tekerős ablakok, de alig 9 millió forintos ár, ilyenek lesznek az Amazon-vezér Jeff Bezos autói

Megnéztük Bécsben, mit lehetne kihozni Rákosrendezőből, de megtudtuk azt is, miért nem fog sikerülni

Megnéztük Bécsben, mit lehetne kihozni Rákosrendezőből, de megtudtuk azt is, miért nem fog sikerülni