Az újságírók képzésében még ma is gyakran elhangzanak az "If it bleeds, it leads" (azaz "ha véres, akkor mehet vezetőbe"), illetve a "jó hír nem hír" mondatok, nem véletlen, hogy például a hazai kereskedelmi tévék szinte teljes egészében véradót sugároznak híradó helyett. Az online hírfogyasztási, illetve közösségi webes megosztási trendeket vizsgálva azonban a klasszikus hírszerkesztési elvek ellenkezőjére jutottak a Pennsylvaniai Egyetem kutatói.
"A 'véres' szabály működik az olyan tömegmédiumok esetében, melyek csak azt akarják, hogy odafigyeljünk rájuk" - nyilatkozta a New York Timesnak Jonah Berger szociálpszichológus. "De amikor megosztunk egy hírt az ismerőseinkkel, mi már jobban odafigyelünk rájuk."
A kutatók szerint tehát mi magunk megnézzük a rossz híreket is, továbbosztani azonban már nem feltétlen szeretjük őket, legalábbis kevésbé, mint a jó híreket. Erre dr. Berger és kollégái a New York Times több ezer hírének és a hozzájuk kapcsolódó megosztásoknak az elemzése után jutottak.
A kutatás szerint a felhasználók megosztási hajlandóságát növelő faktorok közt található a tudományosság, a pozitív vonatkozás és a viccesség is.