A korlátozásnak köszönhetően a kampányokhoz tartozó alkalmazások nem férhetnek majd hozzá ismerőseink listájához, még akkor sem, ha ezt kifejezetten engedélyeznénk számukra. A Mashable szerint ezzel a Facebook nagyon megnehezíti, hogy a kampányt vezénylő szakemberek kialakítsák a feltételezhetően biztos szavazók csoportjait.

Emlékezetes: Barack Obama megválasztásának és újraválasztásának kampányában is nagyban épített a közösségi webben rejlő lehetőségekre, kifejezetten a Facebookra. (És valamennyire a magyar politikusok is próbálkoznak, kontárkodnak a Facebookon és az okostelefonokon.) A 2012-es kampányban egymillióan telepítették Obama facebookos alkalmazását, amely az ismerősök listájához való hozzáférést is kérte a felhasználóktól. Szakemberek szerint az Obama-stáb az innen nyert adatbázis alapján pontosabban tudta felmérni sok-sok millió választó valószínűsített preferenciáját, és pontosabban tudta célozni a nekik szánt politikai kampányüzeneteket.
A Facebook 2015. április 30-án korlátozza a harmadik fél által működtetett alkalmazások számára elérhető adatok körét, így a közösségi platform utána jóval nehezebben lesz használható adatbázis-építésre, illetve finomhangolása miatt eredményes politikai kampányolásra.