szerző:
Papós Tamás
Tetszett a cikk?

Már ma is az egyik legkeresettebb szakma a programozó, az ehhez szükséges gondolkodás pedig a jövő legfontosabb képessége lehet. A gyerekeknél ezt alapozza meg könnyedén ez az ingyenes játék, amit a szülőknek kifejezetten ajánlott letölteni és odaadni gyermeküknek.

A legkeresettebb programnyelveket ismerők szoftverfejlesztőként nem csak külföldön, de itthon is kiváló álláslehetőségek közül válogathatnak: kiemelkedő bérezést, juttatásokat és szakmai fejlődést garantálnak számukra. A jövőben ez a trend egyre csak erősödni fog, nem véletlen, hogy Nagy-Britanniában a programozási ismeretek gyerekkori elsajátítását már a közmédia is komolyan támogatja. Itthon is létezik példaértékű projekt, a Logiscool iskolában saját szemünkkel láttuk, hogy általános iskolás diákok mi mindenre képesek a számítógéppel, és így milyen jövőkép állhat előttük.

A szülőknek tehát érdemes gyermeküket ebbe az irányba terelni. Félreértés ne essék: nem kell mindenkit programozónak nevelni, viszont a kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodás és az alapvető informatikai ismeretek átadására törekedni kell, hiszen ezek olyan szükségletek lehetnek a jövőben, mint most a nyelvtudás. Ehhez egy fantasztikus és ingyenes eszköz a The Foos játék, amely már több szakmai és oktatási díjat is bezsebelt.

codeSpark

Nem véletlenül, hiszen a lehető legkönnyedebb módon, szinte észrevétlenül tanítja meg a gyerekeknek azokat a problémamegoldó képességeket, amelyekre szükségük lesz. Böngészőben, Androidon, iPhone-on és iPaden valamint Kindle Fire készüléken is lehet játszani.

Belépés után csak ki kell választani, hogy lány vagy fiú karakterekkel akar játszani a gyerek, illetve meg kell adni a korosztályát, hiszen a 0-4, az 5-6, a 7-8, a 9-12 és a 13 év felettieknek más pályákat és nehézséget kínál.

Minden pálya előtt megjelenik egy képregényes történet arról, hogy mit és miért kell megszerezni az aranyos főhőssel, akit az alsó sávban látható parancsokkal lehet irányítani a cél felé – ez általában valamilyen tárgy elérése.

Ezeket a lépéseket különféle ikonok jelzik, amelyeket a középső téglalapba kell húzni, természetesen a megfelelő sorrendben és a megfelelő nyilazással. Az első pályák nagyon egyszerűek, a gyermek könnyen rá fog érezni, hogy mi mit jelent. Ha megvan a sorrend, akkor meg kell érinteni a főhőst, aki a megadott parancsoknak megfelelően kezd mozogni. Ha pedig minden rendben, akkor első próbálkozásra sikerül elérnie a célt. Attól függően, hogy hány próbálkozásból jön ez össze, a pálya megoldására 1, 2 vagy 3 csillagot lehet jutalmul kapni.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!