szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook nemrég közölte legfrissebb pénzügyi jelentését, amelyből többek között az is kiderült, hogy a közösségi oldal 1006 forintot keres havonta minden európai felhasználóján.

Amerikai idő szerint szerdán este tette közzé legfrissebb, a 2018 negyedik negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését a Facebook. A részvényesek dörzsölhették a tenyerüket a számok láttán, az elmúlt három hónapban ugyanis a korábbinál nagyobb mértékben gyarapodott a közösségi oldal.

A legfrissebb jelentés szerint 2018 utolsó negyedévében 49 millióval nőtt a Facebookon a (havonta legalább egyszer) aktív felhasználók száma, így 2,271 milliárdról 2,320 milliárdra nőtt a számuk. Ez 2,2 százalékos növekedést jelent. Ezzel már minden bizonnyal Zuckerbergék is elégedettek lehetnek, hiszen az előző negyedévben "csak" 1,79 százalékos volt ez az arány, az első negyedéves jelentésben pedig még csupán 1,54 százalékos bővülés szerepelt.

©

További jó hír, hogy a Facebook növelni tudta azon felhasználók táborát is, akik napi rendszerességgel látogatják a közösségi oldalt. Ez 1,523 milliárd embert jelent, szemben az előző negyedéves 1,495 milliárddal, ami 2 százalékos növekedést és plusz 28 millió főt jelent.

©

Régiós viszonylatban egyébként mind a havi, mind pedig a napi aktív látogatók esetében növekedett a különböző régiók felhasználói bázisa. Egyedül az észak-amerikai régió stagnált, de az is csak a havonta aktív felhasználók tekintetében.

Ami viszont igazán látványos változás, az a bevétel alakulása. A 2018 harmadik negyedévi 13,72 milliárd dollár után ezúttal 16,91 milliárd dollárt produkált 2018 utolsó három hónapja. A szekeret a hirdetési bevételek látványos, 3,1 milliárd dolláros növekedése tolta meg igazán.

©

Az is kiderült, a cég globális áltagban 7,37 dollárt (kb. 1925 forint) keresett a felhasználókon. Európában ez 10,98 dollárt (kb. 3019 forint) jelent, vagyis havonta egy felhasználón nagyjából 1006 forintot keres a közösségi oldal. Mindez szintén növekedés a 2018 harmadik negyedévéhez képest, akkor ez az összeg még "csak" 842 forint/fő/hónap volt.

Mindezek alapján úgy tűnik, hogy a Facebook kilábalt a tavalyi adatszivárgás okozta krízishelyzetből.

©

Az összesítésből egyébként kiderült, hogy 2018 utolsó három hónapjában az eddigi legmagasabb profitot sikerült elérnie a cégnek, 6,88 milliárd dollárt, ami a 2018 harmadik negyedévéhez képest 1,75 milliárd dollár pluszt jelent.

A pénzügyi beszámoló mellett Mark Zuckerberg persze beszélt a jövőbeli tervekről is. Ezek közül az egyik, hogy összevonná a Messengert, a WhatsAppot és az Instagram üzenetküldő funkcióját, hogy egy szolgáltatásként működjenek, így egyikből a másikba is tudnánk üzenetet küldeni. Erre valószínűleg 2020-ban kerül majd sor.

©

Emellett a Facebook Watch népszerűsége Zuckerberg szerint az idei évben kilőhet, már csak azért is, mert a hírfolyamban látható videókat oda húzzák majd át.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Meglepődhetünk, ha előítéleteink vannak az előítéletességről

Meglepődhetünk, ha előítéleteink vannak az előítéletességről

Bauer: Emlékperc, amely nem kellene

Bauer: Emlékperc, amely nem kellene

Már készül a rendelet, amellyel Trump odacsap a Facebooknak és a Twitternek

Már készül a rendelet, amellyel Trump odacsap a Facebooknak és a Twitternek