szerző:
hvg.hu

Egy év alatt kétmilliárdnál is több "rossz" reklámot törölt rendszeréből a Google. Ezek azok a hirdetések, melyek közzétévői szándékosan megtévesztik a felhasználókat, vagy olyan dolgot reklámoznak, amit nem kellene.

A Google a visszaélések megakadályozására csaka tavalyi év során 31 új hirdetési irányelvet léptetett életbe, melyek többek között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését. Részben a régóta érvényes, részben az új irányelvek megsértése miatt a vállalat 2018-ban összesen 2,3 milliárd, azaz naponta több mint 6 millió káros hirdetést törölt, többek között 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító reklámot – derül ki a csütörtökön közzétett adatokból.

Nem csak ezeket a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből közel egymilliárdot töröltek, majdnem kétszer annyit, mint az azt megelőző évben.

A Google 2018-ban az előző évinél háromszor több, összesen 330 osztályozót vezetett be, mely az egyes oldalak szintjén tudja kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből, valamint közel 1,5 millió applikációból távolított el, illetve közel 28 millió oldalról törölt hirdetéseket a cég az irányelvek megszegése miatt a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.

Továbbá a Google új szabályzatot bocsátott ki tavaly a politikai hirdetésekre vonatkozóan az Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében közel 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint egy új, a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló jelentést tett közzé, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak. 2019-ben az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég. (Az EP-választások kapcsán a Facebook is hasonlóra készül.)

Azzal már a hirdetőknek kedvez a vállalat, hogy megpróbál fellépni az álhíres és alacsony minőségű oldalak ellen annak érdekében, hogy a Google Ads rendszerben feladott hirdetések csak színvonalas és törvényes tartalomszolgáltatók oldalain jelenjenek meg. 2018-ban kb. 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket a félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A cég a “veszélyes vagy sérelmes” szabályzat megsértésére hivatkozva 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.

A Google közölte: áprilisban Irányelv Manager oldalt indít, amely bemutatja a hirdetőknek a leggyakrabban elkövetett hibákat, és tanácsokat ad a szabályzatoknak megfelelő, helyes hirdetések előállításához.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
A túlélésért kezdtünk el fogat mosni

A túlélésért kezdtünk el fogat mosni

Felfüggesztették a választási csalással gyanúsított jobbikos mentelmi jogát

Felfüggesztették a választási csalással gyanúsított jobbikos mentelmi jogát

Részeg utas miatt fordult vissza a Wizz Air londoni járata Budapestre

Részeg utas miatt fordult vissza a Wizz Air londoni járata Budapestre

Van egy kis problémánk Jázmin hercegnővel az Aladdin új szinkronos előzetesében

Van egy kis problémánk Jázmin hercegnővel az Aladdin új szinkronos előzetesében

Eltűnt 14 éves fiút keresnek Bács-Kiskun megyében

Eltűnt 14 éves fiút keresnek Bács-Kiskun megyében

Tudta, hogy több katonánk van, mint Svédországnak?

Tudta, hogy több katonánk van, mint Svédországnak?