szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wall Street Journal által készített elemzés szerint az Apple mobilalkalmazásai gyakran sorolódnak a többi app elé, ha valaki az App Store-ban keres. A vádra az Apple is reagált.

A Wall Street Journal vizsgálata szerint az Apple saját alkalmazásai általában a harmadik felek appjai elé kerülnek, amikor valaki az App Store-ban keres. Mindez azt sugallja, hogy az Apple előnyben részesíti saját fejlesztésű alkalmazásait, ami nem mondható túl tisztességesnek. A Wall Street Journal úgy találta, hogy ha valaki a maps (térképek) szóra keres, akkor az esetek 60 százalékában Apple-termékek kerülnek a lista elejére, amennyiben pedig a keresés olyan témával függ össze, amelyhez kapcsolódóan van prémium (azaz bevételt hozó) termék, akkor már 95 százalékos ez az arány.

hvg.hu

Az Apple vitába száll a Wall Street Journallel, miközben megmagyarázza, hogy a gépi tanuláson alapuló rangsorolási rendszere 42 szempontot használ (egységesen minden alkalmazásra), ezek közül a letöltések, a minősítések, a relevancia és a felhasználói viselkedés esik a legnagyobb súllyal a latba. (Mindez annyiban érdekes, hogy több Apple-alkalmazás meg sem jeleníti a minősítést.) A felhasználói viselkedés – világítja meg az Apple – olyan adatokon alapszik, hogy milyen gyakran tölti le egy felhasználó az alkalmazást, ha megtalálja azt az eredményoldalon.

„Ügyfeleinknek igen erős a kapcsolatuk a termékeinkkel, és sokan használják a keresés funkciót, hogy ráakadjanak ezekre – mondja az Apple, hozzátéve, többek között ez a felhasználói viselkedés az oka annak, hogy az Apple előre kerül a rangsorban, de hasonló a helyzet az Ubernél, a Microsoftnál és sok egyéb cégnél. Saját belső tesztjeik szerint egyáltalán nem igaz, hogy mindig az Apple-termékek kerülnek az élre, de hogy miként működik ez a belső teszt, arról nem adtak felvilágosítást.

Mi is kipróbáltunk pár kulcsszót egy iPhone-on: maps, music, books, tv – és mindig az Apple alkalmazása jelent meg tulajdonképpen a fő helyen, a hirdetés(ek) és kiemelt alkalmazás(ok) után.

Ha tudni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!