szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Nvidia hasonló technológiát fejlesztett ki, mint a Google és a Facebook korábban, de állítják, annál jóval pontosabb végeredményt ad.

A modellezőknek nincs könnyű dolguk, ha egy témáról 3D-s modellt akarnak készíteni. Ennek oka, hogy a pontos másolat elkészítéséhez többféle szögből is látni kell az adott objektumot, hogy aztán a valóságnak megfelelően – vagy ahhoz a lehető legközelebb álló módon – készítsék el a 3D-s változatot. Ha fotó alapján akar valaki ilyesmin dolgozni, a szabály ugyanaz: legyen több szögből is lefényképezve az adott téma.

Az Nvidia kutatói most ezen szeretnének változtatni, hogy meggyorsítsák a 3D-s modellek elkészítését. A VentureBeat beszámolója szerint az Nvidia Research csapata a Vector Institute, Torontói Egyetem és az Aalto Egyetem szakembereivel közösen egy olyan megoldáson dolgozik, amely a mesterséges intelligencia segítségével végzi el a feladatot, bemeneti adatnak pedig csupán egyetlen, 2D-s (vagyis teljesen átlagos) fotó is elegendő lehet.

Nvidia

Sanja Fidler, az Nvidia AI csapatának vezetője, valamint a fejlesztésről szóló tanulmány társszerzője szerint a szoftver lehetőséget ad arra, hogy a fotón rögzített "jelenetet" több különböző szögből is megnézzük anélkül, hogy más szögből is készült volna fénykép az adott helyzetről.

Fidler szerint bár a technológia nem jelent újdonságot – a Facebook és a Google is készített már hasonlót –, összességében pontosabb lehet azzal, hogy megjósolja az adott modell alakját, geometriai tulajdonságát, színét, textúráját, valamint azt is, hogy honnan érkezhet rá a fény.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!