hvg.hu

Bár a Kepler-programot leállították, az adatelemzés továbbra is zajlik. A tudósok nemrég új és izgalmas híreket osztottak meg.

A legfrissebb kutatások szerint valójában sok milliárdnyi exobolygó található a galaxisunkban, melyek gyakorlatilag csak arra várnak, hogy felfedezzék őket. A kijelentés nem hobbicsillagászoktól, hanem a Brit Kolumbiai Egyetem tudóscsapatától származik. A kutatók a NASA Kepler űrtávcsövéből kinyert adatokat vizsgálva jutottak erre, alaposan meghökkentve a közvéleményt.

A kutatók szerint a Tejútrendszerben hozzávetőlegesen 400 milliárd csillag található, melyek legalább hét százaléka lehet olyan, mint a Nap, vagy legalábbis ahhoz hasonló. Ez alapján becsülték meg azt is, hogy galaxisunkban nagyjából hatmilliárd csillagnak lehet Föld-szerű exobolygója. Ez lényegesen több, mint a korábban becsült adatok.

A hivatalos definíció szerint ezen planéták közé olyan bolygók tartoznak, melyek akkorák, mint a Föld, az anyagcsillaguktól pedig ugyanakkora vagy legalábbis hasonló távolságban helyezkednek el, mint amennyire a miénk a Naptól. Ha ez a körülmény fennáll, úgy igen nagy a valószínűsége, hogy a planéták felszínén a víz folyékony halmazállapotban van jelen, ez pedig azért fontos, mert ez az élet egyik alapfeltétele.

A kutatásról szóló tanulmányt a The Astronomical Journalban közölték.

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Erősebb motorokat kapnak a Skoda Superbek