hvg.hu

Bár a Kepler-programot leállították, az adatelemzés továbbra is zajlik. A tudósok nemrég új és izgalmas híreket osztottak meg.

A legfrissebb kutatások szerint valójában sok milliárdnyi exobolygó található a galaxisunkban, melyek gyakorlatilag csak arra várnak, hogy felfedezzék őket. A kijelentés nem hobbicsillagászoktól, hanem a Brit Kolumbiai Egyetem tudóscsapatától származik. A kutatók a NASA Kepler űrtávcsövéből kinyert adatokat vizsgálva jutottak erre, alaposan meghökkentve a közvéleményt.

A kutatók szerint a Tejútrendszerben hozzávetőlegesen 400 milliárd csillag található, melyek legalább hét százaléka lehet olyan, mint a Nap, vagy legalábbis ahhoz hasonló. Ez alapján becsülték meg azt is, hogy galaxisunkban nagyjából hatmilliárd csillagnak lehet Föld-szerű exobolygója. Ez lényegesen több, mint a korábban becsült adatok.

A hivatalos definíció szerint ezen planéták közé olyan bolygók tartoznak, melyek akkorák, mint a Föld, az anyagcsillaguktól pedig ugyanakkora vagy legalábbis hasonló távolságban helyezkednek el, mint amennyire a miénk a Naptól. Ha ez a körülmény fennáll, úgy igen nagy a valószínűsége, hogy a planéták felszínén a víz folyékony halmazállapotban van jelen, ez pedig azért fontos, mert ez az élet egyik alapfeltétele.

A kutatásról szóló tanulmányt a The Astronomical Journalban közölték.

Százötven dollárt fizetett, majd megskalpolta a párduc