szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Microsoft új Flight Simulatora bőven tartogat meglepetéseket. Az egyikért Melbourne-ig kell repülni.

Egyre több kép és videó jelenik meg a közösségi médiában arról a jelenségről, amelyet a Microsoft Flight Simulatorban fedeztek fel a kalandvágyó pilóták: egy hatalmas épületről van szó, amelyet már messziről is könnyű kiszúrni, ha valaki Melbourne felé repül a játékban. A gond csak az, hogy a furcsa épület egyedül a szoftverben van jelen.

Az Engadget szerint az irodaházra hasonlító objektum 212 emeletes, és egy adatbázisos baki miatt lett ekkora az eredeti kettő helyett: a fejlesztő Asobo Studio az OpenStreetMap nevű szolgáltatás alapján készítette el a játékbéli világot, de a szoftver egyik értékét rosszul vitte fel a feltöltő. Így aztán az onnan átvett szám a Microsoft játékában is rosszul jelenik meg.

Az OpenStreetMap egy, a Wikipédiához hasonló, szabadon szerkeszthető felület. Fő előnye, hogy a közösség biztosítja a böngészhető adatokat, amelyek így a Microsoftnak is igen jól jöttek a Flight Simulatorhoz. Az Open adatbázisában lévő épület ma már egyébként jól jelenik meg, de a Microsoft játékában még nem. Ennek oka, hogy a modellezéskor még egy korábbi verziót használhattak a programozók, a játék fájljait pedig nem frissítették.

A szimulátoron belüli objektum mostanra egyébként valóságos zarándokhely lett: egyre több pilóta keresi fel, hogy képernyőképet készítsen a repülője fülkéjéből.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!