szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az talán természetes, hogy az amerikaiak imádják az iPhone-t, az Apple ugyanis amerikai cég. Japán viszont nem vádolható elfogultsággal, ezzel együtt a szigetország lakóinak több mint a fele iPhone-t vásárol, ha új mobilra költ.

A japán okostelefon-piac 2020. negyedik negyedévi teljesítéséről osztott meg adatokat az IDC. A piackutató cég által közölt információi között voltak meglepetések. Az egyértelmű iPhone-dominancia mellett például az, hogy nincs vetélytársa az Apple készülékének a szigetországban.

Az összesített adatok szerint a tavalyi év utolsó három hónapjában az Apple 52,6 százalékos piaci részesedést ért el, ami azt jelenti, hogy minden két eladott okostelefonból legalább egy iPhone volt. Ami viszont még meglepőbb, a Samsung be sem került a top 3-ba, ugyanis a második helyet a Sharp szerezte meg (12,4 százalékos piaci részesedéssel), a Kyocera lett a harmadik (7 százalék), és a Samsung a negyedik helyre szorult (6,8 százalék).

IDC

Összességében Japánban a múlt negyedévben 11,4 millió telefont adtak el, ami 10,6 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Ebből az Apple több mint 6 millió iPhone-t értékesített.

Egyébként nem csak Japánban volt ennyire sikeres az Apple. A Gartner piackutató globális értékesítést mutató adatai szerint 2020 negyedik negyedévében az Apple-nek sikerült felülmúlnia a Samsungot, így 2016 negyedik negyedéve óta először vált a világ vezető telefongyártójává. Ebben leginkább az 5G-s iPhone 12 telefoncsalád bevezetése segítette az Apple-t. Egyébként az Egyesült Államokban is az iPhone 12 bizonyult a legnépszerűbb okostelefonnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!