szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google egy új jelentéssel igyekszik megmutatni azt, miként szorul vissza azoknak a videóknak a nézettsége, amelyek nem valók a YouTube-ra.

Az elmúlt években több olyan újítást is bevezetett a Google a YouTube-nál, amelyek célja, hogy kevesebb, a felhasználási feltételeket megsértő tartalom legyen a platformon. 2017-ben például felállítottak egy 10 ezer fős moderátorsereget, majd a koronavírus-járvány miatt 2020 elején a mesterséges intelligenciának adták át az emberek által végzett feladatot.

Ennek a lépésnek meg is lett az eredménye: 2020 áprilisa és júniusa között 11,4 millió videót távolított el az algoritmus, ami jóval több annál, mint amennyit korábban az emberi moderátorok vettek le. Mivel ebben volt 160 ezer olyan videó is, amiről kiderült, hogy valójában nincs benne tiltott tartalom, 2020 szeptemberében ismét munkába álltak a moderátorok.

Mozilla

Hogy összességében mennyire hatékony a Google káros tartalmak elleni küzdelme, azt a cég – az átláthatóság jegyében – egy új jelentésben mutatja meg. A vállalat most először tette közzé a Violative View Rate (VVR) nevű összefoglalóját, amiből az derül ki, miként alakul a YouTube-on a felhasználói feltételeket megszegő tartalmak nézettsége.

A jelentés szerint a 2020 végén a VVR aránya 0,16-0,18 százalék között mozgott. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden 10 ezer megtekintésből 16-18 származott valamilyen nem a platformra való videótól.

A cég szerint ez 70 százalékkal alacsonyabb eredmény, mint amit 2017 utolsó negyedévében lehetett mérni.

A Google ennek alapján úgy véli, hogy a moderálásra bevezetett (gépi) rendszerük hatékonyan végzi a dolgát.

Google

A keresőcég szerint a VVR jobb mutatója a tartalmi moderálás hatékonyságának, mintha azt figyelnék, egy videót milyen gyorsan távolít el a rendszer. Ez persze valahol igaz is, hiszen nem mindegy, hogy egy videóval mennyi felhasználó találkozik. Lehet, hogy míg az egyik tartalmat egy óra alatt több tízezren nézik meg, a másikkal egy hét alatt is csak néhány száz néző találkozik. Az viszont tény, hogy a Google-nek még így is bőven van dolga, hiszen sok olyan tartalom kerül fel a videomegosztóra, ami nem egyeztethető össze a felhasználási feltételekkel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!