Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"862c70c3-83b3-46ad-8d30-61fb8eb3de68","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Akkora a baj a jegybanki alapítványnál, illetve az alatta lévő cégstruktúrában, hogy pénzt kellett beletenni ahhoz, hogy kideríthessék, hová lett a pénz.","shortLead":"Akkora a baj a jegybanki alapítványnál, illetve az alatta lévő cégstruktúrában, hogy pénzt kellett beletenni ahhoz...","id":"20250425_Varga-Mihalyek-beletoltak-meg-400-millio-forintot-a-Matolcsy-alapitvanyba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/862c70c3-83b3-46ad-8d30-61fb8eb3de68.jpg","index":0,"item":"a8c9cc65-7a03-4b01-b212-ab63352f2078","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_Varga-Mihalyek-beletoltak-meg-400-millio-forintot-a-Matolcsy-alapitvanyba","timestamp":"2025. április. 25. 07:44","title":"Varga Mihályék beletoltak még 400 millió forintot a Matolcsy-alapítványba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8da513d-20c5-47fd-bcdf-b3cb3b3b4917","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A felcsúti benzinkúton fújta épp a sportkocsi kerekét, amikor lefotózták.","shortLead":"A felcsúti benzinkúton fújta épp a sportkocsi kerekét, amikor lefotózták.","id":"20250425_meszaros-morinc-fia-ferrari-felcsut-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8da513d-20c5-47fd-bcdf-b3cb3b3b4917.jpg","index":0,"item":"b19b678c-1522-4991-b817-f070b3bb90da","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_meszaros-morinc-fia-ferrari-felcsut-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 08:51","title":"Mészáros Lőrinc fia is Ferrarit villantott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de09b46a-6247-4c7a-ae1e-ef3f170fd638","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Őrült versenyfutás zajlik Amerika, valamint Oroszország és Kína között a Hold meghódításáért. A tét olyan energiahordozók kitermelése, amelyek hosszú távra meghatározhatják az űrbéli erőviszonyokat.","shortLead":"Őrült versenyfutás zajlik Amerika, valamint Oroszország és Kína között a Hold meghódításáért. A tét olyan...","id":"20250425_kina-oroszorszag-hold-atomreaktor-holdbazis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de09b46a-6247-4c7a-ae1e-ef3f170fd638.jpg","index":0,"item":"e8769ceb-93b3-48a6-88aa-1504e508d56a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_kina-oroszorszag-hold-atomreaktor-holdbazis","timestamp":"2025. április. 25. 18:03","title":"Közös kínai–orosz atomerőmű épülhet a Holdon, 2028-ban indulhat a projekt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b965e8e-7e1f-4fe6-a47d-a48b6c05db16","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"A MoHu a hulladékkoncesszió 2023. közepi indulása óta az első másfél évét veszteséggel zárta. Nem akarnak más kárára nyereségesek lenni – mondja a HVG-nek Pethő Zsolt. Hova építene évi 360 ezer tonna kapacitású hulladékégetőt a cég? Miért magasabbak itt egyes csomagolásdíjak, mint Ausztriában? Elképzelhető, hogy később az egész országban csak a MoHu szállítja majd a szemetet? Ezekről is kérdeztük a Mol leánycégének vezérigazgatóját.","shortLead":"A MoHu a hulladékkoncesszió 2023. közepi indulása óta az első másfél évét veszteséggel zárta. Nem akarnak más kárára...","id":"20250425_hvg-petho-zsolt-mohu-vezer-interju-uzlet-a-palackban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b965e8e-7e1f-4fe6-a47d-a48b6c05db16.jpg","index":0,"item":"638022ef-d7bc-4075-86a1-299e5fd83d86","keywords":null,"link":"/360/20250425_hvg-petho-zsolt-mohu-vezer-interju-uzlet-a-palackban","timestamp":"2025. április. 25. 09:34","title":"MoHu-vezér a hulladékkoncesszióról: Ha ugyanolyan hatékonyan tudják csinálni, mint mi, akkor övék a megbízás 35 évig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77db7e4d-b20c-40af-9427-8b01c4530e32","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"kkv","description":"Csányi Péter vette át Csányi Sándor helyét az OTP vezérigazgatói székében, utóbbi megtartotta az elnöki pozíciót. Elmondása szerint a politikai kapcsolattartásra szeretne koncentrálni, de nem Magyarországon, és a nemzetközi futball is szerepet játszott a döntésben.","shortLead":"Csányi Péter vette át Csányi Sándor helyét az OTP vezérigazgatói székében, utóbbi megtartotta az elnöki pozíciót...","id":"20250425_csanyi-sandor-csanyi-peter-otp-bank-kozgyules-sajtotajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77db7e4d-b20c-40af-9427-8b01c4530e32.jpg","index":0,"item":"0c9598a7-1cd0-4e5f-a85e-306d1ec4be16","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_csanyi-sandor-csanyi-peter-otp-bank-kozgyules-sajtotajekoztato","timestamp":"2025. április. 25. 14:35","title":"„Mondjanak egy jobbat, akinek átadhattam volna” – Csányi Sándor fia vezérigazgatói kinevezéséről nyilatkozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa","c_author":"Alsó-Ausztria","category":"brandcontent","description":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig – méltán tartozik Európa legnépszerűbb biciklis útvonalai közé. A legtöbben a Passau és Bécs közötti szakaszt választják, ha azonban egyedibb, természetközelibb élményeket keresünk, érdemes egy ponton letérni erről a fő vonalról, és bebarangolni Alsó-Ausztria egyik legizgalmasabb régióját: a Mostviertelt.","shortLead":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig –...","id":"20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa.jpg","index":0,"item":"908ee919-89ff-4a1f-83da-fb4ec640817f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","timestamp":"2025. április. 24. 19:30","title":"Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelek szerint a DNS egy bizonyos részén sokkal gyorsabban dolgozik az evolúció, mint ahogy azt elképzelné az ember.","shortLead":"A jelek szerint a DNS egy bizonyos részén sokkal gyorsabban dolgozik az evolúció, mint ahogy azt elképzelné az ember.","id":"20250424_dns-genetikai-mutacio-vizsgalat-genom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706.jpg","index":0,"item":"12131539-71be-45dd-8d64-71781cf497d4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_dns-genetikai-mutacio-vizsgalat-genom","timestamp":"2025. április. 24. 19:03","title":"Sokkal gyorsabban mutálódik a DNS egy része, mint azt eddig gondolták a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott, hogy belső munkáról volt szó, a rendőrség mégis tehetetlen volt sokáig az ügyben, ami részben azért volt, mert a testület addigra használhatatlanná korrumpálódott, illetve azért, mert a bűnügy felderítéséhez szükséges szakértelemnek is híján volt. A népgúny hozzájárult viszont ahhoz, hogy a fővárosi rendőrség berkein belül komoly változás vette kezdetét, és létrejött egy európai összehasonlításban is az élvonalba pozicionálható testület. És menet közben a rablás tetteseit is kézre kerítette egy szemfüles detektív.","shortLead":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott...","id":"20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397.jpg","index":0,"item":"4672f4e3-a0f7-45e9-b668-351dceba8aed","keywords":null,"link":"/360/20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","timestamp":"2025. április. 24. 20:00","title":"Századfordulós bűnügyek – A postarablás, ami miatt 10 éven át röhögött mindenki a rendőrségen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utasszállító repülőgépek döntő többsége fehér színű. Hogy miért éppen erre esett a választás, annak több oka is van.
Elsőre talán fel sem tűnik az embernek, figyelve azonban már igen: a legtöbb repülőgépet, főleg az utasszállítókat, fehér színű festék borítja. Hogy mindez miért van így, annak az IFLScience járt utána.
A repülés hajnalán a gépeket még nem festették be, ám hamar rájöttek: az időjárás miatt könnyen korrodálódik a fém. Emiatt a festés – legyen az bármilyen színű – elengedhetetlen ahhoz, hogy a gépek élettartamát meg lehessen növelni.
Ennek köszönhetően jóval olcsóbb lehet az üzemeltetés, hiszen kevésbé szorul gyakori karbantartásra a szerkezet. Emellett polírozni sem kell így, ami festetlen fémfelület esetében szintén elengedhetetlen lenne.
A lap szerint azért esik a legtöbbször a fehér színre a választás, mert így kevésbé melegszik fel a légi jármű. Mivel a gép a felhők felett repül, így folyamatosan éri a napfény, de gyakran a repülőtereken is tűző napsütésben várakoznak. Mivel a fehér festék kevesebb hőt nyel el, így hosszú távon ismét olcsóbbá válik a fenntartás, hiszen kevésbé kell hűteni. Az sem mellékes, hogy a színes festék egy idő után a napfény miatt elkezd fakulni, míg a fehérre ez kevésbé jellemző.
Az Emirates sikeresen tesztelt teljes egészében fenntartható üzemanyaggal működő hajtóművet. A földi tesztelést napokon belül követi a 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használó repülőgép tesztrepülése - közölte a légitársaság.
További fontos szempont, hogy egy fehérre festett repülőgépnél sokkal könnyebb észrevenni, ha sérül a gép törzse, esetleg szivárog az olaj vagy az üzemanyag. Mindez bizonyos esetekben életmentő lehet.
Szintén ok még a fehér szín választására, hogy így kisebb az esélye, hogy madárral ütközzön a jármű. A Human-Wildlife Interactions című tudományos lapban korábban megjelent tanulmány szerint a fehér tárgyat egy napos, vagy részben felhős égbolton hamarabb észreveszik az állatok, mint például a kéket. Fontos ugyanakkor, hogy a tanulmány szerzői szerint ezt a kérdést tovább kellene vizsgálni, hogy a fenti kijelentést biztosan lehessen állítani.