szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Helyi sajtóértesülés szerint a dél-koreai Samsung azt fontolgatja, átalakítja eddigi névadási konvencióit. Van benne ráció, így ugyanis már a névadás is jelezné, hogy valami másról, valami különlegesebbről van szó a csúcstelefonok esetén.

Az ikonikus Galaxy név (amelyet 2009 óta használnak) ma már egyet jelent a Samsung eszközeivel, elsősorban az okostelefonok világában. Persze kell azért valamiféle megkülönböztetés az eltérő tudású és kivitelű eszközök számára, ezt plusz betűkkel oldotta meg a dél-koreai gyártó, így az A és M sorozat a pénztárcabarátabb készülékekre utal, az S betű a csúcskategória, míg a Z az összehajtható telefonok számára van fenntartva.

Úgy tűnik viszont, hogy a Samsung más útra lépne, legalábbis a koreai E Today kiadvány úgy tudja, hogy a gyártó abbahagyná a Galaxy név használatát prémiumkészülékeinél. Egyébként érthető is ez az elgondolás, hiszen nem feltétlenül jó az, ha a felhasználók olcsóbb opciókkal párosítják a Galaxy nevet akkor, amikor a Samsung közvetlenül az iPhone vetélytársaiként szeretné megjeleníteni csúcstelefonjait. Ez fölöttébb fontos lenne számára, ugyanis még a saját hazájában is előnyben részesítik a fiatalok az Apple csúcstelefonjait. És bár összességében továbbra is világelső a Samsung az okostelefonok szállításában, azonban az eladásai fokozatosan csökkennek. Ráadásul a prémium kínálatban (ami igen fontos a jövedelmezőség szempontjából) elmarad az Apple mögött.

Samsung telefonja van? Most kapott egy jó hírt, még akkor is, ha olcsóbb a mobil

Az idei Galaxy A-szériás készülékeken akár heteken belül elérhetők lehetnek a mesterséges intelligenciás funkciók, még ha nem is egy az egyben úgy, mint a csúcsmobilokon.

Egy lehetséges névváltoztatásra egyébként már Lee Young, a Samsung globális marketingvezetője is utalt, amikor a nagy januári nemzetközi szórakoztatóelektronikai kiállításon, a CES 2024-en azt mondta, hogy a Galaxy olyan sokféle változatban létezik, hogy megérti, ha az emberek új névre számítanak, amikor egy innovatív fordulópont következik.

Kérdés persze, hogy a Samsung mit tekint innovatív fordulópontnak. Ahhoz valószínűleg már késő van, hogy a januári Galaxy S25 sorozatnál változzon a név, de egy jövőbeli S szériás, esetleg Z sorozatú eszközön már valószínűleg látni fogjuk. A Samsung nem árult el konkrét alternatív márkaneveket, de állítólag belső vizsgálatokat végez, hogy felmérje egy új prémium márka bevezetésének előnyeit és hátrányait. Annak ellenére, hogy egy ilyen névváltoztatás óriási marketingköltséggel járna, lehet, hogy nagyon is megérné a Samsungnak. Iparági megfigyelők ezt a stratégiát a Hyundai sikeres Genesis luxusmárka bevezetésével hasonlították össze. A 2015-ben bemutatott Genesis 2023 augusztusára elérte az egymilliós globális eladást, és hozzájárult a Hyundai márka imázsának és jövedelmezőségének javításához.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!