szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A „játékfelhő” (eredetiben „cloud gaming”) nem egy létező kifejezés, most bátorkodtam kitalálni.

A „játékfelhő” (eredetiben „cloud gaming”) nem egy létező kifejezés, most bátorkodtam kitalálni. Addig megfelelő lesz, amíg nyelvújítóink vagy maga a közbeszéd nem talál ki valami megfelelőt az Onlive és hasonló rendszerek rövid leírására. A dolog lényege: a játékok streaming technológiával érkeznek a szerverekről. Ha elég nagyfelbontású a monitorunk és van hozzá elég széles sáv, akkor bármilyen gépen játszhatunk: nem kell memória, videkórtya, tuning, vízhűtés és semmi egyéb a szokásos gamer-geek kollekcióból. És persze főleg nem kell hardverre költenünk.  (Onlive bemutatónk itt olvasható).

Onlive - jó ha megszojuk, pár év és ezen keresztül érkezik a játék...

A játékfelhők terjedése (ne áltassuk magunkat, pár év és felhőből fogunk játszani, a videókártyáknak és erős játék-PC-knek leáldozott) nem is annyira a felhasználók számára érdekes: részünkről csak jó, olcsóbban kapjuk ugyanazt az élményt amit eddig, ha van hozzá netünk. A videókártya gyártóknak azonban komoly fejfájást okozhat: ők ugyanis pontosan abból élnek, hogy az újabbnál újabb játékoknak egyre nagyobb, drágább videó-vezérlőre van szüksége (amit a játékosok megvesznek.) Ha ez a vásárlóerő kiesik, akkor az nVidia az ATI és a többiek kis túlzással lehúzhatják a redőnyt. Jól tudja ezt az nVidia is, valószínűleg ezért jelentették be, hogy nemsokára indul saját, „játékfelhő” (nem olyan rossz honosítás ez, kezdem megszokni) szolgáltatásuk. Lényegét tekintve ugyanaz, mint az Onlive vagy a Gaikai, csak éppen saját. A felhő neve Geforce GRID lesz. Indulási időpontról egyelőre nincs információ.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!