szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az IKEA felméréséből az is kiderült, hogy a magyarok szerint a magáncégek fő feladata a környezetvédelem népszerűsítése.

A megkérdezett magyarok fele nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal, EGD), amelynek célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon. A kezdeményezés neve 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk – ismertette felmérése eredményeit az IKEA. A kutatásból az is kiderült, hogy azok közül, akik hallottak már az EGD-ről, a középkorúak vannak a legkevésbé tisztában azzal, miről is szól.

Arról már pontosabb képük van a magyaroknak, hogyan kellene előrelépni a környezetvédelemben: 60 százalékuk szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk benne, valamint a zöld megújulás népszerűsítésében is. Felük pedig úgy látja, hogy a koronavírus-járvány után a zöld megállapodás vállalásait figyelembe véve kellene újraépíteni a gazdaságot.

A megállapodás szerint felül kell vizsgálni a jelenlegi törvényeket a klímavédelem szempontjából, és új jogszabályokat szükséges bevezetni a körkörös gazdasággal, az épületek korszerűsítésével, a biológiai sokféleséggel, a gazdálkodással és az innovációval kapcsolatban. A kezdeményezésben foglaltaknak az IKEA is igyekszik eleget tenni; közleményükben azt írták, hogy az EGD céljai innovatív megoldásokra inspirálják őket.

A cég 2030-ra teljes mértékben körkörös és klímapozitív működésű vállalattá akar válni, és el akarja érni az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentését abszolút értékben, a saját növekedésétől függetlenül.

Ehhez új kezdeményezéseket terveznek bevezetni, kibővítenék például a Magyarországon most bevezetett A bútorok második élete néven futó szolgáltatásukat, és a régi bútorok megjavítására is szeretnének megoldást találni. Ez segíthetne abban, hogy a vásárlói átállhassanak a lineárisról a körkörös gazdaságra.

A körkörös és klímasemleges gazdaság népszerűsítése mellett dolgoznak majd a megújuló energiával kapcsolatos megoldások fejlesztésén és az energiahatékonyság növelésén, azon, hogy zéró kibocsátású közlekedésre váltsanak, és igyekeznek kiküszöbölni a levegő, a víz és a talaj szennyezését is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!