Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
A világ egyik vezető farmermárkája, a Levi’s új platformot indít – számol be a hírről a Vogue. A Secondhand programon keresztül az akcióban részt vevő márkaüzletekben adhatjuk le azokat a Levi's farmereket és dzsekiket, amiket már nem hordunk, ott ajándékkártyát kapunk cserébe, majd a cégnél gondoskodnak a ruhák tisztításáról és az oldalra való feltöltéséről.
Az oldalon keresztül ahhoz is segítséget nyújtanak, hogy az évtizedek alatt változó méretezések között megtaláljuk a számunkra megfelelőt, ugyanis ami az 1990-es években 29-es volt, ma már 32-esnek felelhet meg.
Ezzel a Levi’s az első farmermárka a világon, ami visszavásároló programot indított. A farmergyártásnak ráadásul jelentős az ökológiai lábnyoma, így azzal, hogy újból eladják a régebbi Levi's darabokat, a cég reményei szerint jelentős hulladékmennyiséget és kibocsátást spórolnak meg.
A program egyelőre az Egyesült Államokban indult el, azt egyelőre nem tudni, hogy Európában és Magyarországon mikor lesz elérhető.
A COS – a H&M prémium márkája – szeptemberben jelentette be, hogy egy új online platformot indít – szintén a márka korábbi kollekcióiból, másodkézből származó darabok újbóli eladására. A Resell platformot szintén bármelyik vásárló használhatja. A Fashion United értesülései szerint múlt hónapban az Egyesült Királyságban és Németországban indult el a kezdeményezés, mielőtt ősszel világszerte is elérhetővé tennék a márka vásárlói számára.
A becslések szerint évente több mint 200 ezer tonnányi hulladékot spórolnánk meg, ha minden ember akár csak egy új ruhadarab helyett használtat venne. A világon jelenleg minden évben 460 milliárd dollár értékű, olyan, jó állapotú ruhadarab kerül a szemétbe, amit más még hordhatna.