Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
A P&G szépségápolási márkái újratölthető rendszert vezetnek be: alumíniumpalackot és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül (egy átlagos műanyag flakonnal milliliterben összehasonlítva) – áll a Procter&Gamble csütörtöki közleményében.
2021-től Európában a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékeknél vezetik be az új csomagolásokat, így reményeik szerint évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.
Az újratölthető csomagolások mögött pedig nem más áll, mint a magyar származású Tom Szaky: a szakember által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel.
Szaky és a P&G 2017-ben hozták létre az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely 90 százalékban újrahasznosított és 10 százalékban tengerpartról származó műanyagból készült.
2019-ben, a tavalyi Davosi Világgazdasági Fórumon pedig bemutatták a Loop platformot, ami egy betétdíjas csomagolási, rendelési és kiszállítási rendszer.