szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Azzal már nagyjából tisztában vagyunk, hogy mennyire befolyásolhatják karbonlábnyomunkat közlekedési, hűtési, fűtési és fogyasztási szokásaink, viszont eddig kevés szó esett a digitális karbonlábnyomról. Pedig – mint Huszics György a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője, a zCast új adásának vendége mondja – hiába nincs mobilunknak kipufogója vagy kéménye, mégis kapcsolódik hozzá kibocsátás. De vajon mennyi?

No Title

No Description

Egy Google-keresés 0,2-0,5 gramm szén-dioxid-egyenértékű káros gázkibocsátással jár. Ha ugyanezt mesterséges intelligenciára bízzuk, akár 8-20-szor ekkora értékkel is számolhatunk. Nem csoda, hogy utóbbi térnyerése hozta előtérbe az addig surranópályán osonó digitális karbonlábnyomunk növekedésének kérdését. Fenntarthatósági podcastunkban keresési, böngészési, médiafogyasztási, online vásárlási és –bankolási szokásainkhoz kapcsolódó kibocsátásoknak Huszics György, a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője segítségével eredt a nyomába Fait Federika zCast-házigazda. Vajon kiknek nagyobb a kibocsátása: az e-kereskedőknek, bankoknak vagy az online médiának? Mitől lesz kisebb egy weboldal karbonlábnyoma, és hányszoros szorzóval jelentkezik ez a felhasználóknál? Kiteheti-e az ablakba ebbéli teljesítményét a hvg.hu? Válaszok és sok egyéb a lenti beszélgetésben.

A műsor támogatója a K&H Bank. A fenntarthatóság és a zöld finanszírozás szakértője.

Kövesd és hallgasd meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: SpotifyApple PodcastsSoundCloudYouTube.

Vagy iratkozz fel a zCast csatornájára itt: SpotifyApple Podcasts.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!