Egy Google-keresés 0,2-0,5 gramm szén-dioxid-egyenértékű káros gázkibocsátással jár. Ha ugyanezt mesterséges intelligenciára bízzuk, akár 8-20-szor ekkora értékkel is számolhatunk. Nem csoda, hogy utóbbi térnyerése hozta előtérbe az addig surranópályán osonó digitális karbonlábnyomunk növekedésének kérdését. Fenntarthatósági podcastunkban keresési, böngészési, médiafogyasztási, online vásárlási és –bankolási szokásainkhoz kapcsolódó kibocsátásoknak Huszics György, a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője segítségével eredt a nyomába Fait Federika zCast-házigazda. Vajon kiknek nagyobb a kibocsátása: az e-kereskedőknek, bankoknak vagy az online médiának? Mitől lesz kisebb egy weboldal karbonlábnyoma, és hányszoros szorzóval jelentkezik ez a felhasználóknál? Kiteheti-e az ablakba ebbéli teljesítményét a hvg.hu? Válaszok és sok egyéb a lenti beszélgetésben.
A műsor támogatója a K&H Bank. A fenntarthatóság és a zöld finanszírozás szakértője.
Kövesd és hallgasd meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.
Vagy iratkozz fel a zCast csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.