szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén év elejétől az MR1-Kossuth Rádió helyett a Class FM-en hallhatóak a lottó nyerőszámai. A Szerencsejáték Zrt. a fiatalabb hallgatókra akar fókuszálni, a Class FM-et pedig szerintük jelentősen több 29 év alatti hallgatja, mint a Kossuthot. A rádióval kötött szerződés értéke 51,9 millió forint.

Az idei év elejétől az MR1-Kossuth Rádió helyett a Class FM-en hallhatóak a lottó nyerőszámai. A Szerencsejáték Zrt. hvg.hu-nak megküldött válaszában kifejti, hogy a rádiós eredményközlés törvényi kötelezettségük, a rádióhallgatottsági adatok alapján pedig az eredmények Class FM-en történő közlése a fenti cél megvalósítását segítik.

Ennek tükrében a Szonda Ipsos 2012. novemberi auditált adatai szerint a Class FM hallgatottsága a 18 év felettiek célcsoportjának körében 23,6 százalék, ezzel szemben az MR1-Kossuth Rádióé 18,8 százalék. A Class FM átlagos napi elérése a 18 év feletti budapesti lakosság körében 20 százalék, míg a Kossuth Rádió esetében 18 százalék. Szintén a Szonda Ipsos 2012. novemberi auditált adatai szerint ebből a Class FM hallgatottsága a budapesti 18-29 éves korosztály 30 százalék, míg a Kossuth Rádióé 1 százalék. Az eredményközlések – az adott rádió szerkesztési elveinek megfelelően – eltérő időpontban kerülnek sugárzásra, az érintett játék sorsolásához, illetve a fogadások eseményeihez kapcsolva.

51 millióért szerződtek a Class FM-mel

A Szerencsejáték arra a kérdésre, hogy korábban milyen szerződésük volt az MR1-Kossuth Rádióval, úgy válaszolt, hogy társaságuk éves szerződést kötött a Kossuth Rádióval. Az eredmények közlésére azonban egy médium sem kap kizárólagos jogot, a hivatalos információk alapján bármely médium közölheti a nyerőszámokat.

A cég közlése szerint a fenti információk birtokában úgy döntöttek, hogy a cél elérése érdekében a Class FM választása a hatékonyabb megoldás. A Class FM-mel kötött eredményközlés szerződés értéke bruttó 51 930 461 Ft, a az MR-1-Kossuth Rádióval 2012-ben kötött szerződésé bruttó 50 325 280 Ft, áll a Szerencsejáték Zrt. válaszában.

A Class FM-en százmilliókért hirdet a cég

A fideszesként elkönyvelt nagyvállalkozó, a Közgép építőipari céget is vezető Nyerges Zsolt többségi tulajdonába tartozó Class FM rádiót már 2009-es indulása után – az MSZP-s támogatású Bajnai-kormány idején – előnyben részesítette az állami szféra, a listaáras adatok szerint. A költési arányokat mutató listaáron számolva a 75 százalékos országos lefedettséggel bíró rádió az első két hónapban kevesebb reklámot szerzett meg, mint a Neo FM (mely időközben megszűnt), ám ebből 23 százalék volt az állami szféra hirdetéseinek aránya, szemben Neóval, ahol az állami reklámok aránya csak 2,8 százalékot tett ki. A kormányváltást is hozó 2010-es évben valamelyest zárult az olló a két országos rádió között: az összes reklámbevételen belül a Classnál 8,6, a Neónál 3,4 százalék volt az állami hirdetések aránya a KM adatai szerint.

A legnagyobb állami hirdető, a Szerencsejáték Zrt. költéseit nézve kiderül, hogy a Class FM-en koncentrálódik a hirdetési mennyiség. A cég szóvivőjétől és kommunikációs igazgatóhelyettesétől a hvg.hu korábban úgy értesült, hogy a részvénytársaság 2011-ben bruttó 707 millió forintot költött rádiós felületekre, amiből a Class FM-en 580 millió forintnyi hirdetést vásároltak. Tulik Ágnes emailben elküldött korábbi válaszában azt írta, a cég "a Neo FM-en keresztül történő hirdetésekre majd 8 milliót" költött 2011-ben.

"A hivatalos rádió-hallgatottsági adatok alapján célcsoportunkat az MR1-Kossuth Rádióval, valamint a Class FM rádióval tudjuk a leghatékonyabban elérni. Ezen a két rádión való kommunikáció a termékek célcsoportja ismeretében megfelelő elérést biztosít" – nyilatkozta ekkor Tulik arról, hogyan dönt a cég a reklámköltésekről. A szóvivő szerint a Szerencsejáték Zrt. rendszeresen végez piackutatásokat, ahol a célcsoportok médiahasználati szokásait, vásárlói preferenciáit is elemezik, és ezek alapján válogatják ki a médiumokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!