Egyre kevesebb csoki nyuszit és sonkát veszünk?
Tavaly ilyenkor kevesebb fogyott a húsvéti sonkákból és csokoládéfigurákból, mint az azt megelőző években – derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból. 2007-ben a húsvéti szezontermékeknek több mint harmada a hipermarketekből került az ünnepi asztalra, emellett nőtt a diszkontok térhódítása.
© sxc.hu |
Az ünnepi időszakban természetesen nagyobb mennyiség fogy a különböző sonkaféleségekből, és 2001 óta két év kivételével – 2004 és 2007 – a piac minden évben bővült. A slágerlista vezetőnek a gépsonka és a füstölt-főtt-kötözött sonka számít. Érdekesség, hogy 2004 és 2007 között gépsonkából minden húsvétkor 15 százalékkal kevesebbet, míg a füstölt-főtt-kötözöttből 30 százalékkal többet vásároltak a fogyasztók az év többi időszakához képest.
© sxc.hu |
Az utóbbi négy évben folyamatosan emelkedett a hipermarketekben a húsvéti csokoládéfigurák értékesítése. Míg 2004-ben az összes mennyiség 28 százaléka, addig 2007-ben a vásárlók kosarába kerülő termékek 37 százaléka származott tőlük. A diszkontokban is jelentősen nőtt az eladás, 2007-ben már minden negyedik húsvéti csokoládéfigura innen származott. A bővülést a diszkontok jellemzően a kis vegyesboltok – s főként a láncba szerveződött üzletek – kárára érték el.