A nagy Leonardo-show: nem csak a Mona Lisa hiányzik

6 perc

2019.11.17. 14:00

A világ leghíresebb és a világ legdrágább festménye sem látható a Louvre gigatárlatán, amely Leonardo da Vinci halálának 500. évfordulója alkalmából október végén nyílt meg Párizsban. A világ egyik legnagyobb idei kulturális eseményén ugyanakkor fény derül a reneszánsz polihisztor számos "műhelytitkára".

Mélyen igazságtalan a Louvre-ral szemben, hogy a közvéleményt és a sajtót is szinte jobban foglalkoztatja a tárlatról „hiányzó” festmények egyike, mint az összes kiállított remekmű együttesen, vagy a bemutatót előkészítő évtizedes szakmai munka, ami számos új elemmel gazdagította az ismereteket Leonardo da Vinci pályájáról, felfogásáról, szakmai eszköztáráról. A Salvator Mundiról van szó, amely a világ jelenleg legdrágább festménye, ám elképzelhető, hogy nem teljes egészében a reneszánsz mester saját kezű munkája.

A Világmegváltó Abu-Dzabiba megy

Szaúdi herceg vette meg a világ legdrágább festményét, melyet Abu-Dzabiban állítanak ki a nemrég megnyílt Louvre múzeumban.

A mű sorsát homály fedi azóta, hogy két éve 450 millió dollárért gazdát cserélt a Christie's New York-i aukcióján. A kép jelenlegi tulajdonosának személye sem biztos, feltehetően a szaúdi uralkodói család köreiben kell őt keresni. A Louvre a megnyitó napjáig hatalmas erőfeszítéseket tett, és vélhetően tesz még mindig azért, hogy a művet a tárlaton kiállíthassa. Egyes hírek szerint a katalógus is két változatban készült: a Salvator Mundival, illetve nélküle.