A logisztikában is az automatizálásé a jövő, de óriási összegeket bukhat, aki rosszul csinálja
A logisztika jövője már elkezdődött, egyre nagyobb szerepet kap az automatizáció és a digitalizáció. De nem érdemes gondolkodás nélkül belevágni a fejlesztésekbe.
Bár a koronavírus-járvány fennakadásokat okoz a globális szállítói láncokban és a kereskedelemben, alapvetően napjaink egyik legfontosabb gazdasági ágazata a logisztika. Hiszen a magyar munkás Amerikából rendelt cipőben megy be a gyárba, hogy beillessze a Dél-Koreából érkezett alkatrészt abba a részegységbe, amit majd Németországban szerelnek be a végtermékbe. Mindehhez elengedhetetlen, hogy a dolgok eljussanak A-ból B-be, méghozzá minél gyorsabban és minél hatékonyabban.
Ahogy az egész magyar gazdaságban, a logisztikai szektorban is munkaerőhiány van, ami mindenkit érint – mondja Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke. A munkaerőhiány elsősorban az operációs tevékenységeknél, a fizikai munkakörökben jelentkezik – mint az anyagmozgatás, a komissiózás (az egyes tételek összeválogatása, összegyűjtése), a szállítás –, illetve az operációs vezetői pozíciókban. A felső vezetői beosztásokat be tudják tölteni a cégek, a felsőoktatás elég szakembert bocsátott ki ehhez az utóbbi években.