Haszna is volt a járványnak: biciklisparadicsommá válhatnak a nagyvárosok
A járványügyi korlátozások idején újrafelfedezett kerékpár válhat az európai városok fő közlekedési eszközévé. Milliárdokat szánnak az infrastruktúra fejlesztésére.
A világ nagyvárosai közül London az elsők között határozta el magát autómentes belvárosi övezet létrehozására. A tervek szerint csak a gyalogosoknak, a kerékpárosoknak és a buszoknak lesznek fenntartva például a London Bridge és a Shoreditch művésznegyed, a Euston pályaudvar és Waterloo, valamint az Old Street és Holborn városrész közti utak. A koronavírus-járvány miatti korlátozások márciusi életbelépése óta metróval 95 százalékkal utaznak kevesebben, a buszjáratok pedig 85 százalékkal ritkultak. Bár a korlátozások feloldásával valószínűleg nő a forgalom, már aligha éri el a járvány előttit. A vírustól való félelem – egy felmérés szerint a britek 61 százaléka tart a tömegközlekedési eszközök igénybevételétől – és a kétméteres távolság tartásának követelménye miatt a metró a normális menetrend visszaállításával is csak a korábbi utasszám 13–15 százalékát képes szállítani.
Európa legnagyobb biciklitárolóját építik fel Belgiumban
A genti főpályaudvaron készülő tárolóban 17 ezer bringának lesz hely.
A londoni közlekedési vállalat (TfL) történelmének legnagyobb kihívása elé került, a bevételkiesés meghaladta a másfél milliárd fontot. Sadiq Khan polgármester szerint a fővárosiaknak érdemes inkább gyalogolniuk vagy kerékpározniuk, ezért tovább folyik a járdák kiszélesítése és az autósávok helyén új bicikliutak létrehozása. Az a cél, hogy a városban az utazások 80 százalékát tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalogosan oldják meg. London centrumában a múlt hónapban újra bevezették a dugódíjat, amely június 22-étől napi 11,5 fontról 15-re nő. A fővárosban átlagosan 6 millió alkalommal ülnek autóba naponta (ebből 1,4 milliószor taxit vagy utazásmegosztó szolgáltatást igénybe véve), és az esetek 67 százalékában 4-5 kilométernél kisebb távolságot tesznek meg.