A pandémiának köszönhet 40 millió kuncsaftot egy aprócska berlini startup
A Culture4Life kontaktkövető alkalmazást kínált okostelefonokra, és jól megszedte magát a licencdíjakból. A koronavírus-járvány már lecsengett, a felhasználók jó része azonban megtartotta az appot. A cég most azon dolgozik, hogy újra meg tudja szólítani őket.
Finom vacsorára és a számla zökkenőmentes rendezésére gondolni persze sokkal kellemesebb, de a dolog nem így indult. A német éttermekben és egyéb forgalmas helyeken eredetileg azért volt szükség az okostelefonos Luca alkalmazásra, hogy amikor a koronavírus bárkit megfertőzhet, akkor nyomon lehessen követni, ki kivel tartózkodott azonos légtérben.
A vendéglősök tehát vagy papírt és tollat tettek a vendégek elé, vagy az űrlap kézi kitöltögetése helyett QR-kódot olvastattak le a kuncsaftok telefonjával. Utóbbi egyszerűbb és kényelmesebb – erre szolgált egy berlini startup, a Culture4Life appja, a Luca. A 16 német szövetségi állam többsége tavaly tavasz táján használni is kezdte az alkalmazást, és ez jó üzlet volt: a licencdíjak több mint 18 millió eurót hoztak a kis cég konyhájára. Időközben megváltozott a járványhelyzet.
A kapcsolatok követésére már nincs szükség, az állami szerződések mostanában lejártak, és (egy kivételével) nem hosszabbították meg őket. De kiszálljon-e egy cég olyan üzletből, amelyben mintegy 40 millió felhasználót szerzett? Ez még akkor is majdnem a német lakosság fele, ha nem tudni pontosan, hányan használták valóban az alkalmazást, és hányan törölték időközben a telefonjukról.