Tavaly július elsején az Árpád-hídon egy vétlen biciklis életét vesztette egy több mint 700 lóerősre tuningolt Mercedes ámokfutó, egy BMW-vel versenyző sofőrje miatt. Bár az eset után a Fővárosi Önkormányzat 45 új traffipax felállítását ígérte Budapesten, azok közül csak 26 került ki az utakra. Egy év múltán azonban még azok közül is csak egy, a Váci úti joghatályos, vagyis csak annak az egynek a felvételei alapján lehet már büntetni is.
Az új budapesti kamerák tehát valójában még működésbe sem léptek, amikor egy évvel később, most július 3-án ugyancsak az Árpád-hídon egy taxitolvaj ámokfutása miatt újabb három ember halt meg. Hogyan történhet meg, hogy egy sebességmérő szerkezet működésbe lépését ne lehessen megoldani egy év alatt?
A HVG-nek nyilatkozó szakértők ezt azzal magyarázták, hogy az önkormányzatok által igényelt traffipaxok üzemeltetése egy bonyolult szerződés alapján történik, hiszen az eszközöket ilyenkor az önkormányzat veszi meg, miközben a majdani üzemeltetés már a rendőrség feladata és költsége lesz.
Az Országos Rendőr-főkapitányság megkeresésünkre annyit mondott, hogy egy fix kamera telepítése és engedélyeztetése nagyságrendileg nettó 25-30 millió forint (ezt állja adott esetben az önkormányzat), viszont az üzemeltetése utána ugyancsak nem kis összeg.