Jungheinrich
Jungheinrich
Tetszett a cikk?

Ma már szinte ki se kell mozdulnunk a lakásból és majdnem bármit megvehetünk online. De mi a legnagyobb, legkisebb, legritkább, legmeglepőbb dolog, amit valaha az interneten rendelt valaki? Jöjjenek a legérdekesebb példák és esetek az online vásárlás világából.

A magyarországi e-kereskedelem több mint ezer milliárd forintos piac, ezen fele-fele arányban osztozkodnak a magyar kiskereskedők (mint amilyen az Extreme Digital) és a nemzetközi e-commerce óriások (például Amazon, eBay, Alibaba).

Az internetes vásárlások slágertermékei nagyjából igazodnak a világtrendeknek, azaz: fitnesz, márkás elektronikai és kommunikációs eszközök, divat, lakásfelszerelés, könyvek, ékszerek, hobbikertészeti felszerelések és hasonlók.

A magyar vásárlókat a Black Friday és Glamour-napok őrületes(nek nevezett) árengedményei miatt természetesen évről-évre lázban tartják. Ez szintén illeszkedik a világtrendekhez, hiszen a legnépszerűbb online értékesített termékek között– bármilyen listát böngészünk – mindig felbukkannak a kisebb vagy nagyobb kütyük és a szépségápolási és divatcuccok is.

Rendeljen neten katicát!

Nézzünk azonban pár érdekesebb „árucikket”, amelyek az elmúlt években felbukkantak az online vásárlóterekben. Milyen extrém kínálatokkal találkozhattak a webshop-búvárok?

Vegyünk előbb egy „mindennapos” példát. Az érdekes online termékek között rendszeresen előfordulnak mindenféle egyszerű, de sokak számára befuthatatlan tevékenységeket kínáló szolgáltatások, mint például a bútor összeszerelés vagy falfúrás, de vásárolható rendrakás is.

Elsősorban hobbi mezőgazdászok érdeklődésére számíthat a neten kapható élő katicabogár csomag. Összesen 1356 élő katicabogarat kínáltak 5 dollárért, ami figyelembe véve, hogy egy csaknem félkilós rovarpermet több mint 12 dollárba is kerülhet, mindenképpen figyelemre méltó költséghatékonyságot biztosít. Nem beszélve arról, hogy a katicás megoldás sokkal környezetkímélőbb a vegyszeres eljárásoknál.

Ugyancsak a lakossági agrárszférához tartozó érdekes „árucikk” a kecske legeltetési szolgáltatás, amellyel a megadott címre lehet kecskéket (és persze pásztort) rendelni azért, hogy fellegeljék az elburjánzó invazív növényeket.

A gyűjtők paradicsoma

Ugyancsak meglepőek lehetnek a mindennapi életből vett egyszerű használati tárgyak, amiket épp csak megbolondítanak valamilyen extra képességgel. Ilyen például a világító wc-papír, ami bizonyos esetekben nagyon hasznos tud lenni. De ide sorolhatjuk a 9 dolláros – a fogkeféhez nagyon hasonló kinézetű – nyelvtisztítót.

Külön kasztot képviselnek a gyűjtői ajánlatok és vásárlások, ebben a kategóriában végtelen az egyedi és érdekes termékek listája, elég csak a Star Wars- vagy az Elvis-, Harry Potter-, Matchbox-relikviákra gondolni. Az Amazonon például felbukkanta fénykard-replika ezer, de 15 ezer dollárért is.

Persze a – mind méretben, mind árban – nagyobban utazók számára is bőven rejtegetnek igazi „fogásokat” az online piacterek. A jobban eleresztett vásárlók például második világháborús, de akár modernebb nehézfegyverek, tankok, repülők között is válogathatnak, de kínáltak már eladásra birtokot a Holdon is (mondjuk, a tulajdoni lap azért érdekesen mutathat).

Felbukkantak az interneten eladásra kínált szigetek (!) is, amelyekért akár több millió dollárt kellett (volna) leszurkolni a vevőnek. Hogy aztán ezek az ajánlatok mennyiben tartoznak a szélhámosság tárgykörébe, az persze kérdéses. Az ajánlat mindenesetre vonzó: a Szivárvány-öbölben például 72 dollárért „kapható” egy valamivel több, mint 4 ezer négyzetméteres terület, 25 százalékos árengedménnyel. De felbukkant évekkel ezelőtt az interneten például egy F/A-18-as vadászbombázó is, valamivel több mint 1 millió dolláros alapáron.

Az extrém ajánlatok, sőt helyenként vicces ajánlatok egyik legfőbb lelőhelye az eBay, ott kínálták eladásra például Izlandot a 2008-as bankcsőd után, de már többször is meghirdették a Földet.

Ugyancsak itt adták el az első Hollywood feliratot. A jól ismert, kaliforniai hegyoldalban kiállított Hollywood felirat első verziója 1923-ban került fel a helyére. A jelenlegi változatra 1949-ben években cserélték le, a régi betűket közel 100 millió passzolták el az eBay-en.

Elektromos targonca és söprőgép

Az internetes értékesítés alakulásáról Mikolay Edvárdot, a Jungheinrich webshop menedzserét kérdeztük.

 

Milyen eredménnyel zárta a Jungheinrich e-kereskedelmi üzletága 2018-at?

Olyan, műszakilag kevésbé összetett eszközöket kínálunk webshopunkban, amelyek értékesítéséhez nem feltétlenül szükséges értékesítő tanácsadóink személyes közbenjárása, illetve igényfelmérés. Ezek jellemzően egyszerűbb kézi eszközök vagy fix konfigurációjú elektromos gépek. Egyértelmű célunk az ügyfelek online rendelésre való ösztönzése, ezzel az értékesítésen dolgozó kollegák válláról valamennyi terhet le tudunk venni.

Természetesen ügyfeleinknek is számos előnnyel jár a webshop használata, mint például a termékek részletes leírása, bemutatása képekben, illetve számos esetben kisfilmmel, egyszerű rendelési folyamat, de az összes közül kiemelném az ingyenes kiszállítást az ország egész területén.

Az előző évben több mint ezer emelőeszközt sikerült a Profishopon keresztül értékesíteni: ebbe a kézi és elektromos emelőkocsik és targoncák is beleszámítanak.

A webshop – amely 2017 márciusában indult – tavalyi nettó árbevétele megközelítette az 1 millió eurót. Az indulástól számított két évben, az azonos időszakot vizsgálva, a bevétel csaknem a másfélszeresére növekedett.

A célkitűzések idén is magasak és ezek elérésére áprilisban megújult felületünk. A korábbihoz viszonyítva az új webshop sokkal inkább felhasználóbarát, egyszerűbb megtalálni és megrendelni is a megfelelő terméket. Emellett a termékkínálat is jóval szélesebbé vált. Azon felül, hogy az emelőkocsik és targoncák kínálata is bővült, egyéb új termékek – például szállítókocsik, emelőasztalok, különböző irodai, illetve műhelyberendezések – is elérhetőek online, szóval minden, amire egy raktárban, műhelyben szükség lehet.

 

Mely termékek iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet?

A legnagyobb kereslet ettől függetlenül továbbra is a kézi emelőkocsikra, illetve az elektromos gyalogkíséretű targoncákra van, hiszen ezek a termékek alkotják a Jungheinrich fő profilját.

Mekkora volt a legnagyobb, illetve a legkisebb rendelés a webshopban?

Talán a rekordösszegű megrendelést tudom megemlíteni, amely egyben a legmeglepőbb is. Egyik ügyfelünk 10 elektromos raklapemelőt rendelt meg a webshopban. Bár a már korábban említett fix konfigurációjú, egyszerűbb gépekről van szó, egy 10 darabos megrendelés még a hagyományos értékesítési csatornán is sikerélménynek számít, hát még az online felületen.

A legkisebb megrendelés párszáz forintos volt: emelőgépnapló. Ezt egyébként elég nagy számban rendelték ügyfeleink a webshopban. De említésre méltók még a párezer forintos merchandising termékek is (Jungheinrich baseball sapka, póló, modellek).



Az oldalon elhelyezett tartalom a Jungheinrich Hungaria Kft. megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.