HVG Konferencia
HVG Konferencia
Tetszett a cikk?

A Facebook marketing a legelterjedtebb marketing eszköz itthon a Google Adwords mellett, melyet mind az egyszemélyes vállalkozások, mind pedig a multik kellő buzgósággal alkalmaznak. Ugyanakkor, számos esetben sok olyan apró hibát vétenek, melyeknek hatása összeadódik és jelentősen tudják rontani a Facebook hirdetés hatékonyságát – Farkas Zsolt írása.

Amikor hírportálokat olvasunk, vagy a neten böngészünk, már megszoktuk, hogy számos cég próbálja felhívni termékére, szolgáltatására a figyelmünket banner hirdetésekkel. Ezeknek a 99%-át alig vesszük észre, mivel az agyunk megtanulta az évek során, hogy általában ezekben a banner sávokban számunkra irreleváns információ szerepel, és amúgy is csak a pénzünkre fáj a foguk.
Hasonló jelenség alakulhat ki a júzereknél a Facebookon is, ha nem megfelelőek a kampány beállításaink. Íme 6 tipp, melyekkel kiküszöbölhető a hirdetésvakság és a felesleges pénzköltés.

1. A gyakoriság limitálása
Sokszor előfordul, hogy a hirdetők nem figyelnek kellő mértékben a gyakoriság mutatójára a hirdetéseknél. Ennek legtöbbször az az eredménye, hogy a hirdetés megjelenítési gyakoriság felszökik az egekbe (4 felett már sok), emiatt az emberek elkezdik napi többször látni ugyanazt a hirdetést. Mivel már nem kattintanak rá, hanem inkább elrejtik, az átkattintási arány (CTR) elkezd csökkenni, ezzel arányosan a kattintási költség (CPC) pedig elkezd (olykor drasztikusan) emelkedni.


A megoldás az, hogy néhány naponta ránézünk a Facebook analitikára és leellenőrizzük, hogy a gyakoriság nem több e, mint 3-4. Ennél magasabb gyakoriság esetén a hirdetést vagy le kell állítani, vagy új célcsoportra beállítani.

2. Optimális közönségméret
Gyakran elkövetik azt a hibát, hogy több milliós közönségekkel vágnak neki Facebook kampányuknak, mely ritkán hoz eredményt. Az optimális közönségméret B2C célzásnál valahol 60 és 150 ezer fő között van. Ha B2B lead generálást végzünk, akkor próbálkozhatunk csupán pár százas közönségmérettel is, hiszen jellemzően 1 lead is magas kosárértékkel bír ilyenkor.
A tág közönségekkel az a probléma, hogy nem tudunk kellően releváns üzenetet célba juttatni, mivel ha mindenkihez szólunk, akkor valójában senkihez sem. Ezért érdemes szegmentálni és kisebb célcsoportokra felosztani a piacot, melyeknek külön-külön érdemes megfogalmazni az üzenetet, rájuk szabott módon.

3. Optimalizálás
Ha egynél több hirdetést futtatunk (ez minden esetben javasolt, legyen szó B2B vagy B2C kampányról), akkor mindig lesz olyan hirdetés, mely rosszabbul teljesít, mint a többi. Ezeket időben észre lehet venni és le lehet kapcsolni, mellyel értékes forintokat tudunk megspórolni és átallokálni a büdzsét a jobban futó hirdetéseinkre.
Amire mindig figyeljünk, az az átkattintási arány (CTR - click-through-rate), a hirdetések relevancia értéke, a korábban már említett gyakoriság és természetesen a konverziók mennyisége és aránya, ha konverzió-alapú kampányt futtatunk.

4. Megfelelő célzás
Szintén gyakran előfordul, hogy a lokáció megadásánál az automatikusan megadott "mindenki" van beállítva, mint közönség az adott lokáción belül, és a nyelvválasztónál sem állítjuk be a célközönség anyanyelvét.

Ha pl. budapestieknek szeretnénk hirdetni, akkor a második opciót kell választanunk a lokáció választónál: így csak azoknak fogunk kommunikálni, akik Budapesten élnek és nem csak átmenetileg vannak itt.

5. Wifi kapcsolat
Van egy opció (picit ugyan elrejtve) a hirdetéscsoport beállításánál, melynek beállításával csak azoknak jelenik meg a hirdetésünk, akik az adott pillanatban Wifi hálózathoz kapcsolódnak. Ez azért fontos, mert ha az a célunk, hogy a felhasználói út végén a júzer vásároljon, akkor azt igen nehezen tudja megtenni, ha közben vezet, vagy a metrón küzd a helyért.
Ezzel a beállítással jó eséllyel azokat tudjuk elérni, akik  munkahelyükön, otthon, vagy egy kávézóban stabil internet-kapcsolattal rendelkeznek, és végig tudnak menni a lépéseken, egészen a vásárlásig – persze csak akkor,ha az értékajánlatunk elég megnyerő.

6. Az épített URL fontossága
A meta taggelt URL-ek fontosabbak, mint gondolnánk: hirdetéseink mérhetősége múlk rajtuk. Ez az eszköz teszi ugyanis lehetővé azt, hogy hirdetésre lebontva tudjuk értelmezni az eredményeket Google Analytics-ban. Pontosan tudni fogjuk, hogy melyik hirdetés mennyi bevételt és konverziót hozott.

Fontos, hogy a megfelelő módon taggeljük azt az URL-t, amellyel a forgalmat tereljük Facebookról. (Az URL-építés menetéről itt olvashat bővebben.) A Facebook marketing során az egyik legfontosabb dolog, hogy rengeteget teszteljük és optimalizáljuk hirdetéseinket az adatok alapján. Többek között erről is szól a growth hacking, mely egy merőben új digitális szemléletmód.

A szerző Farkas Zsolt growth hacker, a 7 Digits Growth Agency ügyvezető igazgatója.


Szeretné megtudni, hogyan vált világhírű vállalkozássá a Dropbox, az Uber, vagy az Airbnb? Kattintson és böngéssze át Growth Hacking konferenciánk programját, ahol bemutatjuk az általuk is használt módszereket – és azt is, hogyan építheti be őket vállalati marketing stratégiájába!



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.