Lex Magyar: nyilvánosságra hozták vagyonnyilatkozataikat a Tisza EP-képviselői
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
Az elektromos járművek talán legnagyobb potenciálja a városi közlekedésben, azon belül is a városi áruszállításban rejlik. A technológia ilyen felhasználásának előnyeit a logisztikai piac egyik legismertebb cégének tapasztalatain keresztül mutatjuk be.
A Ford nem bízza a véletlenre az elektromosautó-piacra való belépését, nem meglepő, hogy a személyautóknál egy olyan legendával rúgták be az ajtót, mint a Ford Mustang Mach-E, és ugyanezt az elköteleződést mutatja a technológia iránt, hogy a haszonjárművek szegmensében is egy olyan ikonikus elektromos modellel jelentek meg, mint a Ford E-Transit.
A külső csak néhány apróságban tér el a benzines vagy dízel Transitoktól, az elektromos hajtásra a kipufogó hiányából, illetve a hűtőrács kék betétjeiből lehet következtetni. Ezen felül szinte teljesen olyan, mint a belső égésű motoros „tesók”, azok minden praktikumával, például a mintegy 15 köbméteres maximális rakodótérrel és az akár 1,7 tonnás teherbírással. A meghajtásról a Mach-E számára tervezett 269 lóerős villanymotor gondoskodik, amely 430 Nm nyomatékkal dinamikus közlekedést tesz lehetővé. A folyadékhűtéses akkumulátorcsomag is a már említett Mustang Mach-E-ből érkezett, a 68 kilowattórás hasznos teljesítmény 317 kilométeres hatótávot eredményez a WLTP szabvány szerint. Az E-Transit a típusra jellemző sokoldalúságot is örökölte: a különféle karosszéria-felépítményeknek köszönhetően több mint 30 féle kombinációban rendelhető. A modell sikerének ékes tanúbizonysága, hogy már a tavalyi év során, csak az amerikai piacon több mint tízezer darabot rendeltek meg, amelyek mintegy 300 kereskedelmi flottában teljesítenek szolgálatot.
Az E-Transit Magyarországon is meglehetősen népszerű, számos hazai cég tette már le a voksát mellette, köztük a Gebrüder Weiss, amely a fenntartható működés iránti elköteleződésének részeként 10 elektromos furgon megrendeléséről állapodott meg a márka képviselőivel.
„Hatalmas öröm számunkra, hogy az egyre népszerűbb elektromos autózás után az országban elsőként kóstolhattunk bele a nagycsomagos áruszállítás karbonsemleges átalakulásába is” – mondta Veres Viktor, a Gebrüder Weiss házhozszállítási csoportvezetője. „Az első ütemben megrendelt 10 Ford E-Transit hatalmas lépés volt a cég életében, amelyet rengeteg felkészülés előzött meg mind belsőleg, mind a fuvarozóinkkal kötött egyezségek során. Az autók érkezése előtt minden szempontot figyelembe véve választottuk ki erre a célra a 10 legprofibb sofőr-rakodó párosunkat, akik hatalmas érdeklődéssel fogadták a hírt.”
A szakember rámutatott, hogy az elektromos áruszállítók bevetését egyből „élesben” kezdték, azaz nem tartottak előtte tesztidőszakot. Így jóval hamarabb jutottak használható információkhoz az E-Transitokkal kapcsolatban, például a töltési folyamatok finomhangolásáról. Mint elmondta, a járművek felülmúlták a várakozásokat, a hatótávot és a terhelhetőséget kihasználva a budapesti kerületeket teljes egészében le tudták fedni. Egy adott nap során az E-Transitok sok esetben egy második túrát is teljesíteni tudtak, autónként átlagosan 15-16 küldeménnyel, de nem volt ritka a 20-nál is több cím lebonyolítása. Ehhez hozzájárul az is, hogy a sofőrök új élményként élik meg az E-flotta használatát: elsősorban a kényelmet és a magas felszereltséget dicsérték, de vonzó számukra az is, hogy a vezetést támogató rendszerek fokozott biztonságérzetet nyújtanak a mindennapi munka során, illetve a belvárosban való csendes és füstmentes araszolást sem tartják elhanyagolható szempontnak.
Ezen a ponton érdemes ejteni pár szót az elektromos áruszállítók és a hatótáv kapcsolatáról. Az elektromos személyautók piacán ma már a 400 kilométer feletti hatótáv is szinte alapvetőnek számít, ehhez képest – első blikkre – kissé kevésnek tűnhet az E-Transitok 317 kilométeres hatótávja. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a Gebrüder Weiss esetében városi használatról van szó, ahol viszont a tisztán elektromos hajtású járművek komoly előnyben vannak a belső égésű motoros társaikkal szemben. A városi forgalmi körülmények között használva ugyanis az autónak sokkal több lehetősége van az energia visszanyerésére a gyakori fékezéseknek köszönhetően, így bár a hatótáv papíron kevesebb, mint egy személyautónál, a jármű a napi gyakorlati használatban azonban tökéletesen alkalmas a hatékony üzemelésre.
Ezen felül további előnye is van az áruszállítást elektromos járművekkel végezni. „Vegyük a Gebrüder Weiss példáját, ahol az autó sokat megy, de sokszor megáll, és viszonylag kis távokat tesz meg az egyes megállók között” – mondta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország Ford Pro márkaigazgatója, a Gebrüder Weiss telephelyén tartott sajtótájékoztató során. „Hasonló felhasználás esetén a dízelüzemű járművekbe – az emissziós normák miatt – már nagyon-nagyon sok plusz alkatrészt kell beépíteni ahhoz, hogy a jármű egyre tisztább legyen.”
A szakember szerint a könnyebb üzemeltetésüknek köszönhetően az elektromos járművek kulcsszereplői lesznek a piacnak.
A haszongépjárművek forgalmazásával foglalkozó Ford Pro az együttműködésen felül további támogatást is nyújt azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nyitottak az elektrifikáció iránt, és szeretnék járműparkjukat fenntarthatóbb, környezetkímélőbb modellekre cserélni.
A Ford E-Transitokat jelenleg a leggyorsabb szállítási határidővel kínálja a gyártó a hazai vállalkozásoknak, ami a megrendeléstől számított legfeljebb 2-3 hónapot jelent, ha a vevőnek speciális igényei vannak, de raktárkészletről most is elvihetőek az elektromos furgonok, amelyekből egy év alatt körülbelül 400 darabot terveznek itthon értékesíteni.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.