Remifemin Plus
Remifemin Plus
Tetszett a cikk?

Tény, hogy nyáron, a meleg napokon nehezebb a változókori viszontagságokat elviselni azoknak a nőknek, akiknél erősebb formában jelentkeznek a tünetek. De ha kreatívan állunk a kihívásokhoz, mindenre lehet megoldást találni. Jól hasznosítható tippeket adunk a fizikai megpróbáltatásokra, avagy hogyan lehet túlélni a legforróbb napokat.

A menopauzának számos testi és lelki tünete létezik, nehéz is lenne megmondani, hogy mely tünetek hangsúlyosabbak. Míg egyeseknél inkább a lelki, addig másoknál a testi panaszok az intenzívebbek, és természetesen vannak, akiknél sajnos minden „csőstül” jön. Mi most kizárólag a fizikai tünetek enyhítésére fókuszálunk.

1. Kiszámíthatatlan hőhullámok

Az ösztrogén szintjének drasztikus csökkenésével még az amúgy fázós nők is megtapasztalják, milyen az, amikor igazán melegük van. A hőhullám jön, mint a sivatagi forróság: hirtelen, erősen, megállíthatatlanul. Sokan annyira szenvednek tőle, hogy a fejük búbjáig leizzadnak, bőrük kipirul és nem győznek eltűnni a kíváncsiskodó szemek elől.  

TIPP: Válasszunk világos színű, lenge vászonruhát vagy pamut pólót és lenvászon nadrágot – vagy bármit, ami természetes anyagból készült és könnyű viselet. Messze kerüljük el a műszálas ruhákat, például nem muszáj a műanyagnak ható biciklisruhában tekernünk, fontosabb a saját jóllétünk, mint a trendek, amikor mozogni szeretnénk. Ha nincs még otthon légkondicionálónk, érdemes elgondolkozni a beruházásán. Aki nem bírja a klímát, használhat ventillátort, amely sokféle változatban kapható. Bár ma már ritka, talán nincs is olyan autó vagy autóbusz, ahol hiányozna a hosszú utakra a klíma, de biztonság kedvéért utazáshoz vigyünk magunkkal kézi ventillátort, vagy legyezőt. Mindkettő jól jöhet akár aktív városnézésnél, akár passzív nyaralásnál. Apropó nyaralás, ha eddig a forró tengerpart volt az úti cél, válasszunk helyette hűvösebb hegyvidéket. Utazzunk a mediterrán országok helyett Skandináviába, de ha nem szeretnénk ennyire messzire menni, Ausztria hegyei is kínálnak gyönyörű helyeket. Meleg napokon reggelre vagy estére időzítsük a házimunkákat. Az ebédet is elő lehet készíteni előző este, vagy még reggel, hogy ne a legforróbb órákban kelljen a tűzhely vagy a sütő mellett állni.

2. Azok a bizonyos párnácskák és hurkák

A menstruáció elmaradása miatt a szervezet kevesebb kalóriát éget el, hiszen nem kell hónapról-hónapra a méhnyálkahártyát újratermelnie. Ezért, ha ugyanannyi táplálékot viszünk be, mint a változókor előtt, logikus, ha egy idő után a tartalékok lerakódnak, és plusz kilókban láthatóvá válnak. Egyeseknél ez nem jelent feltétlenül változást az izom- és zsírtömegben, viszont láthatóan megnő a hasi zsírpárna. Sőt, a zsírlerakódás történhet alattomosan is, a belső szerveken, ezért ha eddig nem találtunk, végre itt egy olyan motiváció, amiért érdemes életmódot váltani.

TIPP: napi ötszöri egészséges étkezés, és minimum heti kétszer testmozgás. A táplálkozás legyen tele alacsony zsírtartalmú fehérjével, zöldségekkel, gyümölcsökkel és fitoösztrogénekkel (lenmag, megbízható helyről származó szója, cickafark, körömvirág, csicseriborsó, lencse, bab, vörös here, hajdina, dió búzakorpa, zabpehely). Soha ne hagyjuk ki a reggelit, mert energiával kell indítanunk a napot. Kerüljük a bundás húsokat, a hatalmas köreteket és a jó magyar fehér kenyeret, fogyasszunk grillezett pecsenyéket finom salátával, a desszerteket készítsük édesítővel és lehetőleg lisztmentesen. Az extra kalóriák elégetéséhez leghatékonyabbak az aerob és a kardió-, vagyis az intenzív zsírégető és alakformáló mozgásformák, tehát a futás, úszás, kerékpározás, cross fitt. Naponta legalább 400 kalóriát kell ledolgozni ahhoz, hogy az addigi, ösztrogén által támogatott zsíranyagcsere helyreálljon.  

3. Izzadás éjnek éjjelén

A hőhullámok éjjeli változata a menopauzás nők egyik réme. A kevesebb ösztrogén miatt a hőérzetért felelős hipotalamusz úgy érzékeli, hogy túlmelegedett a test, ezért elindít egy sor védekező mechanizmust, a szapora szívverést vagy a növekvő véráramlást, illetve a verejtékezését, hogy csökkentse a test hőmérsékletét. Ezt a panaszt még az enyhe tünetekkel rendelkező nők nagy része is érzékeli, közel 80 százalékuk szenved a hirtelen rátörő izzadástól éjnek éjjelén, amely akár olyan mértékű is lehet, hogy le kell cserélniük a hálóruhát. Nem jó hír, hogy a nők 10 százaléka a változókor után is érzi ezt a tünetet.

TIPP: könnyen mosható és száradó, laza hálóruha, és nyári takaró, vagy mindössze csak egy pamutlepedő a takarózáshoz. Klímaberedezés hiányában remek megoldás lehet a lefekvés előtt jól átszellőztetett hálószoba is. Ha nagyon zavaróak a tünetek, és van rá mód, ne vessük el a külön hálószoba ötletét se. Ki kell tapasztalni azt is, hogy vajon nem növeli-e az éjszakai izzadást a vacsorára fogyasztott csípős étel vagy az alkohol. Ha különösen erősek az éjszakai és nappali hőhullámok, lehet, hogy érdemes a hosszú hajtól megválni, legalább átmenetileg: vágassunk nyárra könnyen kezelhető kánikula-frizurát

4. Álmatlan forgolódás

Az agy anyagcseréje, amelyet idegi ingerületvivő anyagok befolyásolnak, a klimax idején megváltozik. Ilyenkor a nők gyakran keservesen megtapasztalják az alvás-ébrenlét ritmus módosulását. Az alvászavar egyik tünete az elalvási nehézség, amikor a legálmosabb állapotból egész hirtelen átáll az agy, és a holtponton átesve mégsem tudunk elaludni. A másik tünet összefügg az éjszakai izzadással is, hiszen sokszor épp erre ébrednek fel a nők: vannak, akik éjszaka akár többször is felébrednek, és nehezen vagy egyáltalán nem tudnak visszaaludni. Pedig hosszú távon az alváshiány károsan befolyásolja a koncentrációt, megnöveli a stresszhormonok szintjét, ami további zavarokat okoz a szervezet egész hormonháztartásában.

TIPP: készítsünk nyugtató teakeveréket. Kerüljük az elektromos készülékek képernyőjének nézegetését, helyette inkább olvassunk. Van, akinél beválik az alvást megkönnyítő relaxáció, például a doboztechnika. A pár perces gyakorlatot orron keresztül végezzük. Képzeljünk el egy egyforma oldalhosszúságú dobozt. A levegő beszívásánál négyig számolva jussunk fel a doboz tetejére. A számolásnál egyre több levegővel telítődjön a tüdőnk. Ezután a levegőt bent tartva négyig számolva érjünk el a doboz másik oldaláig. A következő négyre a levegő kifújásával lefelé tartsunk a dobozon. Ezután levegővétel nélkül négy számolásra jussunk vissza a képzeletbeli indulóponthoz. Tetszés szerint megismételhető.

Hirdetés

Változókor könnyedén, hormonmentesen!

Hőhullámok, alvászavar, labilis hangulat – a klimax jellegzetes panaszai ötből négy változókorú nő mindennapjait keseríthetik meg. A hormonmentes Remifemin Plus két gyógynövény együttes erejével enyhíti a klimax kellemetlen testi és lelki tüneteit.

Vény nélkül kapható gyógyszer
www.remifemin.hu/

Remifemin Plus


Az oldalon elhelyezett tartalom a Remifemin forgalmazója, a Phytotec Hungária közreműködésével jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Remifemin Plus BrandChannel

Változókori tünetek 40 év alatt – Egyre több nőt érint a korai menopauza

A menopauza, azaz a petefészkek hormontermelésének hanyatlása, ezzel együtt az ösztrogénszint csökkenése a női szervezet természetes folyamata. Tünetei rendszerint a negyvenes évek második felében, a változókor kezdetén jelentkeznek először. Manapság azonban – bizonyos külső tényezők, illetve betegségek és azok kezelése révén – sokkal több fiatal nőt is elérhetnek ezek a változókori folyamatok.

Remifemin Plus BrandChannel

Közelít a menopauza? - Így álljunk hozzá pozitívan!

Nem kívánságműsor, hogy mikor érkezzen a változókor. Először még csak „finoman” közelít, kisebb jeleket adva magáról, aztán az idő múlásával egészen kiteljesedik. Ott van teljes valójával a mindennapokban és nincs mit tenni, el kell fogadni, együtt kell élni vele. Ezért a legjobb, amit tehetünk, hogy úgy tekintünk rá, mint egy átutazó vendégre.

Remifemin Plus BrandChannel

Hogyan teljesedjünk ki a változókor alatt? Interjú Lauter Adrienn pszichológussal

A változókori átalakulást és a vele járó kisebb-nagyobb kellemetlenségeket, akár nyűgöket senki nem tudja megúszni, de van egy jó hírünk: a világ attól még egyáltalán nem ér véget, mert nem jelentkezik többet a fájdalmas menstruáció. Ne írjuk le magunkat a menopauzával, inkább tekintsünk rá úgy, mint egy új lehetőségre. Többek között erről is beszélgettünk Lauter Adrienn pszichológussal.

Remifemin Plus BrandChannel

Menopauza: Ön is érintett már? - Tesztelje le!

Hőhullámok, erős izzadás, hangulatingadozások, a havi ciklus felborulása. A változókor többnyire a nők negyvenes éveiben kezdődik, de van, akinek előbb, és olyan is van, akit nem kínoznak meg annyira a tünetek. Cikkünkben egy teszt segítségével kiderülhet, hogy ön is érintett-e már.

Remifemin Plus BrandChannel

Mi segíthet, hogy ne legyen rémálom a klimax?

Aki középkorú nő létére olyan szerencsés, hogy nem kínozzák erőteljes menopauzás tünetek, minden bizonnyal soha nem teszi fel a kérdést: hormonnal vagy anélkül? A kevésbé szerencsések számára azonban, akiknek a klimax rémálmokká változtatja a mindennapjaikat, komoly dilemma az ideális választás.

Remifemin Plus BrandChannel

Menopauza, korai klimax, perimenopauza: tegyünk rendet a fejekben!

A női test hormonális változásai – melyek testi és lelki tünetekkel, változásokkal és átalakulásokkal járnak – kiskamasz kortól egészen idős korig hatnak ránk. Habár számos helyen olvashatunk már ezekről a változásokról, vajon valóban tisztában vagyunk vele, mi miért történik a testünkben?

Remifemin Plus BrandChannel

Ötvenes nő vagyok, munkát akarok – egyáltalán nem lehetetlen!

Nem véletlenül tartunk munkakörünk vagy munkahelyünk megszűnésétől, főleg, ha érettebb korban ér minket egy ilyen életesemény. Szakemberek szerint viszont, ha nagyon lassan is, de észrevehető egyfajta pozitív változás a középkorúak munkaerőpiacán, ami új reményt adhat ennek a generációnak. Sőt, azt rebesgetik, nemsokára ki lehet jelenteni, hogy a régi ötvenes munkaerők az új negyvenesek.