szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az első negyedévben valamivel jobban alakultak ugyan az autóeladások, ám a járműkereskedők nem lélegezhetnek fel: küszöbön áll a kereskedésbezárások második hulláma – derül ki a HVG autópiaci mellékletéből. A összeállításban a tanulmányautókkal és a népszerű prémiumkocsikkal külön cikk foglalkozik.

A márkakereskedői láncok egy részét főként csak azért tartják életben a gyártók, mert ha felszámolnák őket, fél országnyi terület maradna az adott márkát forgalmazó kereskedések nélkül. Ha pedig bezár egy forgalmazó, nagyon nehéz újat találni helyette, ami azt jelenti, hogy a térségben jelentősen visszaesik az adott márka eladása. A tömegautók vásárlóira nem jellemző ugyanis a márkahűség: nem fognak az ország másik felébe utazni, ha a közelben megtalálják a versenytársak árban és minőségben is hasonló ajánlatát. Ha pedig egy-egy térségből eltűnik egy autófajta, nagyon nehéz a visszakapaszkodás, hiszen az új vállalkozásnak fel kell készülnie arra, hogy a korábbi eladások hiánya miatt az első években kicsi lesz a szerviz forgalma.

A HVG információi szerint a legnehezebb helyzetben az egyik francia tömegmárka értékesítői vannak, akiknek egy része mára alig visszafizethető mértékű adósságállományt halmozott fel. A megszorult kereskedések bezárása azt jelentené, hogy fél magyarországnyi területen alig maradna szalonjuk.

Az összeállítás a HVG Trend rovatában található.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!