szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ideiglenesen forgalomba helyezték az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és 49-es főút közötti, 33,8 kilométeres szakaszát szerdán.

Az M3-as új pályarészét Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúraért felelős államtitkára, Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, valamint Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője jelenlétében adták át a közlekedők számára.

Az új sztrádaszakasz Őr községnél éri el a 49-es főutat, amely a csengersimai magyar-román határátkelőhelyhez vezet. Az autópálya-szakasz több mint két év alatt, nettó 31,9 milliárd forintból készült el az Új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból. Az új sztráda használatáért - a Nyíregyházát délről elkerülő szakasz kivételével - autópályadíjat kell fizetni.

A forgalomba helyezést megelőző sajtótájékoztatón Völner Pál hangsúlyozta, hogy a térség élete szempontjából fontos beruházás készült el. Az itt élők közelebb kerültek a fővároshoz és a nyugat-európai régiókhoz, ez pedig kulcsfontosságú a gazdaság élet, a munkahelyteremtés és beruházások szempontjából - fogalmazott az államtitkár. Az autópálya továbbépítése azt a célt szolgálja, hogy Magyarország ezen része csatlakozzon az ország többi fejlődő gazdasági régiójához - tette hozzá Völner Pál.

Czomba Sándor beszédében kiemelte: nemcsak közlekedésbiztonsági szempontból, hanem a munkahelyek létesítése szempontjából is fontos szerepet kap az autópálya.

Egyértelműen látszik, hogy azokban a térségekben, amelyek mellett az autópálya vezet, ha nem is azonnal, de idővel nagyon komoly fejlődés várható - összegezte az államtitkár, aki egyben a beregi térség országgyűlési képviselője. Czomba Sándor hozzátette: az sztrádaépítés nem áll meg, az újabb szakasz a tervek szerint Őrtől Vásárosnaményig épül meg. A sztrádaszakasz az összes szükséges szakhatósági engedélyt megkapta - közölte az eseményen Vinnai Győző megyei kormánymegbízott.

A kétszer két sávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópályán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. A végcsomópontokon kívül egy csomópont létesült Ófehértónál, ahonnan Nyírbátor felé a 4105. jelű úton lehet eljutni. Loppert Dániel tájékoztatása szerint a szakaszon két - egy egyszerű és egy komplex - pihenőhely áll a közlekedők rendelkezésére, a tervezett üzemanyag-töltő állomás azonban még nem épült meg.

A forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak április végére készül el; addig az új szakasz kezdeti üzemeltetését a hajdúnánási autópálya mérnökségről látja el az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Az M3-as új szakaszának építését 2010 szeptemberében kezdték el, és az eredeti tervek szerint 2011 decemberére fejezték volna be, az átadás időpontját azonban módosítani kellett a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt. A kivitelezési munkálatokat a Colas Hungária Zrt. vezette C-S-K-K 2009 Projekttársaság nyerte a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési eljáráson.

A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére 2012 október elején jelent meg a közbeszerzési kiírás. Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon kétszer két sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épülhet meg.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A NAV akár el is engedheti a tb-tartozást

A NAV akár el is engedheti a tb-tartozást

Így lesznek szuperhősök a futárok

Így lesznek szuperhősök a futárok

Feleannyi iskolában van korlátozás, mint a második hullám tetőzésekor

Feleannyi iskolában van korlátozás, mint a második hullám tetőzésekor