Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas évek. Pedig a modell története régebbre nyúlik vissza, mostani megújulásával pedig folytatja a Ford pár éve elkezdett új fejezetét. ","shortLead":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas...","id":"20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9.jpg","index":0,"item":"c6c3774c-fd94-4c9a-9b45-67ec7cb9f569","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","timestamp":"2025. március. 16. 15:30","title":"Visszatért a Ford legendája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"0ddd58da-4dcd-4e85-91d4-57894528a00b","c_author":"Vándor Éva","category":"sport","description":"A McLaren ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, ami a versenyképességet illeti, még akkor is, ha Oscar Piastrin kifogott az eső, Lando Norris győzelméhez pedig a szerencse is kellett. A melbourne-i pálya alaposan megdolgozta az újoncokat – kivéve Andrea Kimi Antonellit.","shortLead":"A McLaren ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, ami a versenyképességet illeti, még akkor is, ha Oscar Piastrin...","id":"20250316_forma-1-ausztral-nagydij-melbourne-norris-piastri-verstappen-leclerc-hamilton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ddd58da-4dcd-4e85-91d4-57894528a00b.jpg","index":0,"item":"4379ac37-f09b-4e51-a5cd-b99fc9b0119f","keywords":null,"link":"/sport/20250316_forma-1-ausztral-nagydij-melbourne-norris-piastri-verstappen-leclerc-hamilton","timestamp":"2025. március. 16. 07:01","title":"Lando Norris nyerte az őrült Ausztrál Nagydíjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4330df07-287a-4c66-9b3c-888803141c69","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Javítható a CV, magabiztossá tehető az állásinterjús szereplés, lesz öltözködési, önismereti tanácsadás. Az álláskeresés teljes szakaszára személyre szabott tanácsot kaphatnak azok az álláskeresők, akik kilátogatnak április 9-10-én a HVG Állásbörzére. Így néz ki az ingyenes, komplex csomag, ami segít a legjobb állás megtalálásában.","shortLead":"Javítható a CV, magabiztossá tehető az állásinterjús szereplés, lesz öltözködési, önismereti tanácsadás...","id":"20250316_hvg-allasborze-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4330df07-287a-4c66-9b3c-888803141c69.jpg","index":0,"item":"1bccbd0c-28ba-4066-8408-2699f8778621","keywords":null,"link":"/kkv/20250316_hvg-allasborze-2025","timestamp":"2025. március. 16. 10:00","title":"Így kerülhetsz közelebb az álomálláshoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0d6330e-0ad4-415e-a856-a99f477ed539","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"Románia immár mindhárom nagy hitelminősítőnél a befektetésre ajánlott kategória alján áll, leminősítésre utaló negatív kilátással.","shortLead":"Románia immár mindhárom nagy hitelminősítőnél a befektetésre ajánlott kategória alján áll, leminősítésre utaló negatív...","id":"20250315_Romania-egy-lepesre-kerult-a-bovlitol-a-Moodys-nal-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0d6330e-0ad4-415e-a856-a99f477ed539.jpg","index":0,"item":"e6e8d854-85c6-4f86-8a22-3f2639768938","keywords":null,"link":"/kkv/20250315_Romania-egy-lepesre-kerult-a-bovlitol-a-Moodys-nal-is","timestamp":"2025. március. 15. 08:37","title":"Románia egy lépésre került a bóvlitól a Moody’s-nál is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf9b4104-f815-405c-8625-a6145f04735f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Telegramon jelentették be a személyi változást. ","shortLead":"Telegramon jelentették be a személyi változást. ","id":"20250316_Volodimir-Zelenszkij-uj-vezerkari-fonokot-nevezett-ki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf9b4104-f815-405c-8625-a6145f04735f.jpg","index":0,"item":"e6e25388-e5bd-4bac-995f-1b67adf53d35","keywords":null,"link":"/vilag/20250316_Volodimir-Zelenszkij-uj-vezerkari-fonokot-nevezett-ki","timestamp":"2025. március. 16. 22:02","title":"Volodimir Zelenszkij új vezérkari főnököt nevezett ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f13ce46-c447-4cc6-8d1d-1ce9142f6395","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a lehetőség, hogy lecsapjunk egy igen ritka és elképesztően gyors Aston Martin Valkyrie AMR Próra.","shortLead":"Itt a lehetőség, hogy lecsapjunk egy igen ritka és elképesztően gyors Aston Martin Valkyrie AMR Próra.","id":"20250316_kozutaktol-tavol-tartando-brutalis-aston-martin-valkyrie-amr-pro-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f13ce46-c447-4cc6-8d1d-1ce9142f6395.jpg","index":0,"item":"3a5d3c09-dcc7-479d-8eb7-ef481a8f1662","keywords":null,"link":"/cegauto/20250316_kozutaktol-tavol-tartando-brutalis-aston-martin-valkyrie-amr-pro-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. március. 16. 07:21","title":"Közutaktól távol tartandó brutális Aston Martin vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea","c_author":"4iG Informatikai Zrt. ","category":"brandchannel","description":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European Agricultural Data Space – CEADS) létrehozása. A CEADS célja egy európai keretrendszer kialakítása, amely biztonságos, átlátható és felelősségteljes módon könnyíti meg az adatok megosztását, feldolgozását és elemzését. Alapvető eszközként szolgál majd az ágazat digitális és zöld átállásának felgyorsításához, az adminisztratív terhek csökkentéséhez, valamint a mesterségesintelligencia-eszközök alkalmazásának megalapozásához.","shortLead":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European...","id":"20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea.jpg","index":0,"item":"35c13be9-df34-4cd2-aa1b-0979ab98aa69","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","timestamp":"2025. március. 15. 13:30","title":"Mi történik a mezőgazdasággal?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"2b533719-cdbe-4980-9b60-a426eaa5e8d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"232b6639-dab6-44c6-91ef-c48b742120c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Mind írták, egy másik nemzet fontos történelmi megemlékezésén történő részvétel és koszorúzás a tisztelet jele.","shortLead":"Mind írták, egy másik nemzet fontos történelmi megemlékezésén történő részvétel és koszorúzás a tisztelet jele.","id":"20250315_A-debreceni-onkormanyzat-szerint-szegyen-hogy-a-Momentum-kepviseloje-eltavolitotta-az-orosz-fokonzul-koszorujat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/232b6639-dab6-44c6-91ef-c48b742120c7.jpg","index":0,"item":"68c6150d-6ad3-4375-8308-19bff4febd5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250315_A-debreceni-onkormanyzat-szerint-szegyen-hogy-a-Momentum-kepviseloje-eltavolitotta-az-orosz-fokonzul-koszorujat","timestamp":"2025. március. 15. 21:57","title":"A debreceni önkormányzat szerint sértő, hogy a Momentum képviselője eltávolította az orosz főkonzul koszorúját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem lehet megkerülni: a Fabia erősen Swiftes. Ha jóindulatúak akarunk lenni, akkor Minis.
Nem lehet megkerülni: a Fabia erősen Swiftes. Ha jóindulatúak akarunk lenni, akkor Minis. Ennek ellenére üdítő autó a teljesen megújult kis Skoda. Vevői között minden bizonnyal a mostani Fabia tulajdonosait fogjuk megtalálni, új vevők szerintem még várnak a megfelelő ajánlatra. Eddig már több mint 1,5 millió autós döntött a Fabia mellett, amivel a Skoda palettáján az 1991 óta legnagyobb darabszámban értékesített modellnek számít.
Bár kisebbnek tűnik, mint az elődje, hosszabb és sokkal magasabb (47 milliméteres a növekedés). Egy parkoló Corolla mellé állva szinte egy kategóriának tűnt a két autó. A felszereltség mellett a belső kihasználhatósága és a külső méretei alapján is bekopogott az alsó-középkategória küszöbén a Fabia. Bicskakulcsa pont olyan, mint nagyobb testvéréé. A hosszúságában mérhető 22 milliméteres növekedés az első lökhárító gyalogosvédelmet szolgáló kialakításából, valamint a hátsó lökhárítón végzett módosításokból adódik. A magasság bővülése mindenekelőtt a térkínálat előnyére válik, az autó különösen hátul kínál jóval kényelmesebb helyet. A vezető és az első utas 30 milliméterrel magasabban ül, mint az előző Fabiában, kedvezőbb kilátással a kormánykerék felett, egyben jóval kényelmesebb be- és kiszállási lehetőséggel.
Tesztautóm olyan sárga volt, hogy látványától még a citromnak is összefut a szájában a nyál. Ezzel az autóval nem lehet elveszni, talán csak egy napraforgóföldön. Központi zár, kipörgésgátló (ASR), blokkolásgátló (ABS) négy légzsák, manuális klíma, elektromos első ablakemelők, fűthető, elektromos tükrök teszik vonzóvá a Skoda harmatgyenge 1,4-es motorral szerelt változatát.
Az egynégyes 16 szelepes motor nagyon nem megy, padlógáz nélkül nem haladunk, előzést csak körültekintően vállalhatunk be, akkor is örülhetünk, ha 100-110-re felgyorsulunk. Lendületből kell autózni, csodákat ettől a 86 pacis motortól ne várjunk, városban elmegy, de hosszabb távon csak ráérős, nyugodt emberek vállalják be.
A sportos vezetést felejtsük el, a padlót szinte kinyomva is alig gyorsultunk. Néhány erőltetett próbálkozás után rájöttem, hogyan kell vezetni: nyugodtan és visszafogottam. Így átöblítve az agyamat teljesen megváltozott a kép, a Fabia egy élvezetes, pörgethető városi autó, amely a kedvességet apácákat megszégyenítő takarékossággal hálálja meg. A megtett 400 kilométer során vegyes használatban beérte 5,5 liter benzinnel száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Egyszerű de minőségi a Fabia belseje ]]
A beltér Skodásan összerakott, kellemes harmóniát nyújt, bár szegényes anyagokból építkezik, az illesztések pontosak, a kidolgozás minőségi, az ergonómia kiváló. Minden kéznél van, semmi sincs bonyolítva. A könyöktámasz talán túlzásnak tűnhet, funkciójában hasznos, ám ha jól beállítjuk, nem tudunk rendesen váltani, ezért teljesen lehajtva, vagy ha gyakran nyúltam a kézifékhez, akkor pedig teljesen felhajtva volt csak kényelmes. A kormány fogása jó, magassága és mélysége is állítható. A Fabiának hangja nincs, ezért is volt zavaró az a zörej, amely hatlemezes, mp3-as cédélejátszó jobb első hangszórójából mászott folyton a fülembe. A váltó néha bizonytalan, a hatodik fokozat hiányzott. A kuplung túl lágy ezért indulásnál gyakran felbőgettem a motort, persze ez is annyira halk volt, hogy csak engem zavart.
Hátul meglepően nagy lábtér várja az utasokat, magam mögött nagyon kényelmes a beülés, ám három felnőtt nem fér be (összeakadnak a vállak), három gyerek talán, de csak két gyereküléssel. Jól pakolható a csomagtere, zacskórögzítő elem teszi könnyebbé a bevásárlást. A hasznos terhelhetőség minden EU-modellváltozat esetében eléri a rekordgyanús 515 kilogrammot. A csomagtartó mind az öt üléshely használata mellett is legalább 300 literes, az ülések háttámlájának lehajtásával pedig akár 1163 literesre is növelhető.
A női vásárlókra is gondoltak, amikor megalkottál a Roomster kicsinyített mását, ezért is meglepő, hogy nincs sminktükör a vezető oldalán. A visszapillantók segítik a kilátást, a magas és vaskos A-oszlopok kevésbé. Az ajtók oldalzsebei szűkek, van néhány pohártartónk is, a leghasznosabb a kettéosztott kesztyűtartó. Az ülések átlagosak, az üléspozíció magas.
Az autóban legjobban a futómű tetszett, bárhol, bármilyen minőségű úton is jártam, nem zörgött, kényelmes volt. Strapabíró, nem kényes abszolút magyar utakra való. Nem kisautós, nem dobál, a hátsó sorokban sem rázza össze a gyomrot. Bár kacsintgat a felsőbb kategóriák felé, a Fabia nem figyelmeztet a biztonsági öv bekötésére, így az öt csillagot nem fogja megkapni az EuroNCAP töréstesztjén.