szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen háttérrel, ennyi rajongóval, gazdag történelemmel könnyű sikeresnek lenni - mondhatjuk az új Fiat 500-ra. De csakugyan megfelel a magas elvárásoknak?

© Stiller Ákos
1957-ben egy igazi népautót dobott piacra a Fiat. A nem egészen három méter hosszú kocsi fenekében 500 köbcentiméteres motor zümmögött. Tömege elenyésző volt: mindössze 499 kiló. A modell a világ egyik első városi autójaként hatalmas népszerűségnek örvendett a szűk utcák hazájában, Olaszországban. Utódja, a Fiat 126 hozzánk is eljutott, a kispolszkit is ugyanaz az elnyűhetetlenség, de jóval kevesebb báj jellemezte, mint elődjét.

© Stiller Ákos
A népszerű formát 50 éves évfordulójára támasztotta fel a Fiat, elsöprő sikerrel: a lengyel gyár nem győzi a termelést, egyre hosszabbak a várakozási listák. Ebben nem kis szerepe van annak, hogy a régi modell főbb elemeit mind megtartották, sőt, kihangsúlyozták. Az a benyomásom, mintha a régi motorháztetőt és csomagtartót ráerősítették volna egy gyurmára, és belökték volna a szélcsatornába: az új modell karakteres elemeivel együtt vált áramvonalasabbá, modernné és sportossá.

© Stiller Ákos
A legfontosabb változás a méreteket érinti. Az új Fiat 500 fél méterrel hosszabb, 30 centivel szélesebb és 20 centivel magasabb, mint elődje. Számomra is meglepő módon, kétméteres magasságommal is kényelmesen elfértem a vezetőülésben, egyedül az ajtó közelsége volt kissé zavaró. A hátsó ülések már nem ilyen kényelmesek, közepes magasságú felnőttek még elférnek, de ezt a helyet inkább hagyjuk meg a gyerekeknek.

© Stiller Ákos
A retró hullám a belsőt tervező dizájnerek feje fölött is átcsapott, csak sajnos nem merültek el benne eléggé. A kijelző valóságos műremek, nagyon szépen megoldott a középső konzolon átívelő, az autó színével megegyező műanyag is, de a klíma gombjai már nemcsak, hogy nem illenek egy ilyen luxus kiskocsiba, hanem bármilyen autóban takargatni kéne őket. Ugyanilyen jellegtelenek az ablakemelő gombok is, felfoghatatlan, miért nem tudtak a tervezők ezekre a részletekre is egy kis figyelmet fordítani. Az ülésekre viszont semmilyen panasz nem lehet, minőségük a felsőbb osztályokat idézi, nagyon jól megoldott elem a kerek fejtámla is.

Még több kép, élmény és adat a cikk folytatásában. Kattintson.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Fiat 500: kéthengeres izompacsirta

A legutolsó kéthengeres sikertörténet a Citroen 2CV-é volt, hogy a Trabantról ne is beszéljünk. A Fiat most újra előveszi ezt a technikát, igaz a kis 500-as 0,9 literes motorja 110 lóerőt is képes mozgósítani.