Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96096926-8731-4cd8-97d5-8573cf98aec9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA űrszondája, a Juno 74 400 km távolságban repült el az Io nevű hold felszínétől, mégis tisztán lehetett látni, hogy a déli féltekén óriási vulkanikus tevékenység történt.","shortLead":"A NASA űrszondája, a Juno 74 400 km távolságban repült el az Io nevű hold felszínétől, mégis tisztán lehetett látni...","id":"20250130_jupiter-holdja-io-vulkanikus-tevekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96096926-8731-4cd8-97d5-8573cf98aec9.jpg","index":0,"item":"2c996de2-24a2-4dde-8f2a-50b6e649672d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_jupiter-holdja-io-vulkanikus-tevekenyseg","timestamp":"2025. január. 30. 13:11","title":"Rekordméretű vulkánkitörés volt a Jupiter holdján, Magyarországnál is nagyobb területet érintett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d462522-1624-4aed-a4e8-662790d99620","c_author":"Imre Réka, Vörös László","category":"itthon","description":"Le kellene-e mondania Balog Zoltánnak? Meg lehet-e bocsátani neki? Egyáltalán hogyan alakulhat ki olyan közeg, amiben a kegyelmi botrány egyáltalán megtörténhet? Református lelkészek konferenciát tartottak az egyház jövőjéről, miközben azok, akik nem szólalhattak fel a rendezvényen, egy tüntetésen Balog Zoltán lemondását követelték. Videó.","shortLead":"Le kellene-e mondania Balog Zoltánnak? Meg lehet-e bocsátani neki? Egyáltalán hogyan alakulhat ki olyan közeg, amiben...","id":"20250130_reformatus-egyhaz-tuntetes-balog-zoltan-kegyelmi-botrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d462522-1624-4aed-a4e8-662790d99620.jpg","index":0,"item":"f66cf0ad-621f-4788-8edb-ced1ebb2aed9","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_reformatus-egyhaz-tuntetes-balog-zoltan-kegyelmi-botrany","timestamp":"2025. január. 30. 10:41","title":"Tojást vitt magával a lelkész, hogy megdobálhassák őt a Balog Zoltán ellen tüntetők – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82923374-2270-4fb0-8e75-29ddec09d392","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Második Köztársaságban mindig lehettél egy kicsit fasiszta, és ez gyakran nem is jelentett rosszat, hazafi voltál. Amikor mostanában azt kiabáljuk, hogy soha többé, meg kell kérdeznünk, minek nem szabad újra megtörténnie – írja a Die Pressében megjelent vendégkommentárjában a neves író, Robert Menasse, akinek több könyve magyarul is olvasható.","shortLead":"A Második Köztársaságban mindig lehettél egy kicsit fasiszta, és ez gyakran nem is jelentett rosszat, hazafi voltál...","id":"20250129_Robert-Menasse-Die-Presse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82923374-2270-4fb0-8e75-29ddec09d392.jpg","index":0,"item":"973d0350-7e30-4fb9-b963-dff4fa3c96c3","keywords":null,"link":"/360/20250129_Robert-Menasse-Die-Presse","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Robert Menasse osztrák író: Túlságosan megkönnyítettük a fasiszták dolgát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec02bcf0-146f-4123-afd6-00ddca7c80f3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt, Európában már csak hibrideket forgalmaznak. ","shortLead":"Itt, Európában már csak hibrideket forgalmaznak. ","id":"20250131_Otszazezer-hibrid-Suzukit-gyartottak-mar-Esztergomban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec02bcf0-146f-4123-afd6-00ddca7c80f3.jpg","index":0,"item":"3d033db4-6a16-4a7f-ad21-ec22b65ccff0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_Otszazezer-hibrid-Suzukit-gyartottak-mar-Esztergomban","timestamp":"2025. január. 31. 07:31","title":"Ötszázezer hibrid Suzukit gyártottak már Esztergomban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"accf4828-e288-4529-b92a-67d479ac519b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A börtönviselt zenész a családi halgazdaságban dolgozik, a fia a főnöke.","shortLead":"A börtönviselt zenész a családi halgazdaságban dolgozik, a fia a főnöke.","id":"20250130_Galambos-Lajosnak-a-borton-utan-a-fia-adott-munkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/accf4828-e288-4529-b92a-67d479ac519b.jpg","index":0,"item":"02d19ac6-0310-49d1-baf1-4453948f6f88","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Galambos-Lajosnak-a-borton-utan-a-fia-adott-munkat","timestamp":"2025. január. 30. 09:18","title":"Lagzi Lajcsinak a fia adott munkát a börtön után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3770fec8-c5fd-40b6-9d1b-683de39799ca","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Muhammad Szalah az-Zabir keresett dzsihadista terrorista volt.","shortLead":"Muhammad Szalah az-Zabir keresett dzsihadista terrorista volt.","id":"20250131_sziria-al-kaida-parancsnok-amerikai-legicsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3770fec8-c5fd-40b6-9d1b-683de39799ca.jpg","index":0,"item":"3469d70d-e78f-4d78-936d-b2b1b6b67575","keywords":null,"link":"/vilag/20250131_sziria-al-kaida-parancsnok-amerikai-legicsapas","timestamp":"2025. január. 31. 07:07","title":"Amerikai légicsapás végzett az al-Kaida szíriai csoportjának parancsnokával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni fognak.","shortLead":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni...","id":"20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80.jpg","index":0,"item":"ec84625b-d1a9-4655-97b2-ff5e324c2112","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 13:57","title":"Kivonult a Tisza Párt a Fővárosi Közgyűlés üléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97e008a2-4408-4be7-aef5-da919f3be530","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A legendás énekesnő a Soundwalk Collective-vel lépett fel Brazíliában, amikor rosszul lett. ","shortLead":"A legendás énekesnő a Soundwalk Collective-vel lépett fel Brazíliában, amikor rosszul lett. ","id":"20250130_Patti-Smith-osszeesett-a-szinpadon-egy-braziliai-koncerten-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97e008a2-4408-4be7-aef5-da919f3be530.jpg","index":0,"item":"28a34430-90af-4572-9ea6-e1c3e09983b2","keywords":null,"link":"/kultura/20250130_Patti-Smith-osszeesett-a-szinpadon-egy-braziliai-koncerten-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 19:26","title":"Patti Smith összeesett a színpadon egy koncerten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Subaru Impreza Light: és akkor felsikítottak a kerekek
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az új Subaru Imprezának kettős olvasata van, az első a már korábban említett...
am
Az új Subaru Imprezának kettős olvasata van, az első a már korábban említett csalódás, amiért csak ötajtós változatban és kissé izgalommentes formában forgalmazzák Európában. Mások, mint például én, akik nem Subaru-rajongók, azok csettintenek, és megállapítják, hogy a japán akolból egy újabb mintaautó jött hozzánk, a Civic, a Mazda3 vagy a Toyota Auris mellett itt egy újabb potenciális társ. Mert az új Impreza igazi társ: egyszerű formavilágú, de nem unalmas, szerény, de okos és van néhány tulajdonsága, amiért még rajongani is lehet érte. Hihetetlenül precíz, sebészien pontos minden technikája, legyen szó váltóról, futóműről vagy a motorról. Semmi esetlegesség, semmi franciás könnyelműség, semmi németes darabosság nincs ebben az autóban: Made in Japan.
Kezdjük talán a boxermotorral, amely kétliteres és 150 lóerős. Ennél van gyengébb és van erősebb is az Impreza-kínálatban, nekünk nagy megelégedésemre ez jutott. Nem egy versenyezni való motor. Egyszer a nulláson pofátlanul rám tapadt egy Leon, elengedtem aztán próbáltam mellette tartani a ritmust. Csúnyán lehagyott, azt hittem Cupra volt, aztán kiderült, hogy az új 125 lovas TSI. Szóval jól megy, de ne akarjunk vagánykodni vele.
am
A Subaru különleges motorjában a hengerek a főtengely mindkét oldalán, egymással 180 fokos szöget bezárva helyezkednek el. Így jön létre a boxermotor. E kialakításnak az az előnye, hogy kicsi a vibráció, jó a rotációs egyensúly, s az alacsonyabb tömegközéppont érdekében a motort mélyebbre lehet beépíteni az autóba. Az alacsonytól a magas fordulatszámig folyamatosan erőteljes és stabil rotációs érzet sportos hangulatot ad az autónak, s a legtöbb helyzetben fokozza a vezetés élményét. A boxer alacsony fordulaton is jól húz, a dinamikus autózás alapáras az Imprezában, ahogy az állandó szimmetrikus összkerékhajtás is. Meglepetésre egy felezőt is találunk az autóban a váltó mögött, erre csak vontatásnál, nehéz emelkedőn lenne szükségünk, én nem kínoztam ezzel a kocsit, mert tapadt mint csiga az akvárium falára. Futóműve mesteri, egyáltalán nem érzi még a komolyabb úthibákat sem. Élmény vezetni, természetesen suhan.
[[ Oldaltörés: AWD ]]
am
A Symmetrical AWD rendszert a Subaru fejlesztette ki 1972-ben, s az elmúlt 36 év során a rendszer számos technológiai és mérnöki fejlesztésen esett át, közben nyert 3 ralivébé címet is. Fő jellegzetessége, hogy az erőátvitel, a kardántengely és a hátsó differenciálmű egyenes vonalban helyezkednek el a motor mögött, hosszirányban teljesen szimmetrikus, egyszerű a szerkezete, és más összkerékhajtási rendszerekkel összehasonlítva mélyebben van a tömegközéppontja. Amikor valamelyik kerék megcsúszik, az első és a hátsó tengely közötti nyomaték szabályozása automatikusan történik. A viszkó differenciálműves összkerékhajtási rendszerhez csatlakozik a finoman kapcsolható ötfokozatú sebességváltó. A hatodik fokozat hiányzik, a fogyasztás nagyon magas, a sok jónak ez a hátránya: a több mint 500 kilométeres tesztelés során 10,5 liter benzint fogyasztott átlagban az autó. Ha egy Imprezához mérjük, nem sok, de ha egy 150 lovas ötajtóshoz, akkor az.
am
De hagyjuk a fogyasztást, csapjunk a lovak közé és kanyarogjunk. Ezt tudja ugyanis a legjobban az új Impreza, ezért lett második helyezett első versenyén a rali-vébén az újdonság. Nagyon élvezetes szerpentineken autózni, de már az is megpiszkálja az adrenalin központunkat, ha az éles és szűk városi kanyarokba berobbanunk. Míg más autóval csak a kanyar kijárati ívén érdemes gázt adni, addig az Impreza esetében nem kell levennünk a lábunkat a gázról, 50-70 kilométer/órás sebességnél prímán beveszi, közben persze frászt kapunk: mi van, ha nem. Amikor úgy éreztem, hogy most elszáll, akkor egy pici rántás következett, a kerekek csikorogtak, mint egy csirkekeltető reggel, de az autó végig az íven maradt. A menetstabilizáló sem kapcsolódott be a mentésbe. Csak az összkerékhajtás. Hát ezért lehet imádni az Imprezát. A rajongásnak ára van: a legolcsóbb, 1,5 literes boxer 4,65 millióba kerül, a legdrágább 2,5-ös WRX STI Top 12,79 millióba. De az nem földi halandóknak való.
A beltérben sok izgalom nincs, este pirosban világít a műszerfal, az mp3-at is játszó zenegép jól szól, az ergonómiára nem lehet panasz, a bajuszkapcsolók gagyik, a műszerórák egyszerűek, de jól leolvashatóak. Egyetlen látványos eleme a beltérnek az indításkor körbefutó mutatók játéka. Az ülések kényelmesek, a könyök szabadon van, hiába áll rendelkezésre ál-könyöktámasz, vannak praktikus tárolók is, a középkonzol folytatásban találunk palacktartót. A csomagtér kicsi, a pakolást zavarja a csomagtértakaró roló, amely nem a hátsó ajtóba van beépítve, hanem egy külön kereszttartó rúdhoz. Ha döntjük az ülést és nagyobb tárgyat akarunk szállítani, akkor a kombikhoz hasonlóan ki kell szednünk a rudat. Nem kifeszített állapotában meglehetősen zörög ez a tartozék. Ugyancsak zavaró hangot hallat a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés, úgy kezd sivítani, hogy menten eldobjuk a kezünkből, ami benne van. Ezért kell két kézzel kormányozni és indulás előtt becsatolni az övet.