Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"46530a63-74cc-413b-86ea-1a8e366c37e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Körültekintő túrázóként nem árt tisztában lenni azzal, hogy pontosan mekkora is az a távolság, ami még biztonságosnak számít, ha egy vadállat tűnik fel a színen.","shortLead":"Körültekintő túrázóként nem árt tisztában lenni azzal, hogy pontosan mekkora is az a távolság, ami még biztonságosnak...","id":"20250218_medve-farkas-vadallatok-talalkozas-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46530a63-74cc-413b-86ea-1a8e366c37e3.jpg","index":0,"item":"b882c181-f1e9-4cf0-931c-0faa4739a61c","keywords":null,"link":"/elet/20250218_medve-farkas-vadallatok-talalkozas-veszely","timestamp":"2025. február. 18. 05:01","title":"Milyen közel mehetünk a medvéhez, a farkashoz vagy az oroszlánhoz, hogy ép bőrrel megússzuk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","shortLead":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","id":"20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3.jpg","index":0,"item":"4052ef28-eb33-44c6-943d-11e3a39a3bf7","keywords":null,"link":"/360/20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","timestamp":"2025. február. 17. 15:30","title":"Economist: Felújítják Európában az orosz gázszállításokat? Magyarország ezt szeretné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ec1cfc-420a-4526-9f26-1e51c4a8a4ab","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ha már mindent megvett, amire a kedvencének szüksége lehet, itt az újabb módja annak, hogy mire költhet még több pénzt.","shortLead":"Ha már mindent megvett, amire a kedvencének szüksége lehet, itt az újabb módja annak, hogy mire költhet még több pénzt.","id":"20250218_lidl-kutyaviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ec1cfc-420a-4526-9f26-1e51c4a8a4ab.jpg","index":0,"item":"3c0ca708-da2f-402d-addf-1b07baf97046","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_lidl-kutyaviz","timestamp":"2025. február. 18. 17:14","title":"Ez a hét is eljött: akciós a Lidlben a kutyavíz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b8f4637-9403-431c-bc70-a23723d023ba","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Egy 16–30 éves uniós polgárok körében végzett EP-felmérés szerint a közösségi média a fő információforrása ennek a korosztálynak, és a többség tisztában van az online dezinformáció kockázataival is. A magyar fiataloknak csak a negyede számára elsődleges az országhoz és nemzeti való kötődés, és a migráció miatt sem aggódnak.","shortLead":"Egy 16–30 éves uniós polgárok körében végzett EP-felmérés szerint a közösségi média a fő információforrása ennek...","id":"20250217_eurobarometer_europai_parlament_kozvelemenykutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b8f4637-9403-431c-bc70-a23723d023ba.jpg","index":0,"item":"83a821ed-b291-441b-a6a7-11eeef7e25d0","keywords":null,"link":"/eurologus/20250217_eurobarometer_europai_parlament_kozvelemenykutatas-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 13:11","title":"A magyar fiatalok az európai átlagnál jobban aggódnak a megélhetésük miatt, a migráció nem érdekli őket, az Orbán-kormányt nem ismerik, sőt, Magyarországhoz is egyre kevésbé kötődnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"570918eb-a89f-4422-8309-5ad7e349839e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre több weboldal üzemeltetője gondolja úgy, hogy bizonyos tartalmak megérik a pénzüket. Hamarosan a népszerű online közösségi platform, a Reddit fórumrendszer is rálép a fizetőfalas útra.","shortLead":"Egyre több weboldal üzemeltetője gondolja úgy, hogy bizonyos tartalmak megérik a pénzüket. Hamarosan a népszerű online...","id":"20250217_reddit-fizetofal-felallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/570918eb-a89f-4422-8309-5ad7e349839e.jpg","index":0,"item":"99ab6989-6da2-41d3-b6b8-f7a1ffcfa702","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_reddit-fizetofal-felallitasa","timestamp":"2025. február. 17. 13:03","title":"Fizetős lesz a Reddit egy része","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81041192-66bd-45d9-96d6-4cca35ae286b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyik áldozatának egy taxisofőr sietett a segítségére. ","shortLead":"Egyik áldozatának egy taxisofőr sietett a segítségére. ","id":"20250217_rablas-tamadas-ecseri-ut-noi-aldozatok-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81041192-66bd-45d9-96d6-4cca35ae286b.jpg","index":0,"item":"36a7d12e-e43a-4344-86a2-451069dede14","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_rablas-tamadas-ecseri-ut-noi-aldozatok-vademeles","timestamp":"2025. február. 17. 09:32","title":"Éjszakai buszról leszálló nőket rabolt ki egy férfi, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A magyar diplomácia vezetője szerint az oroszok kémeinek kiáltották ki a magyar kormányt, pedig csak a háború tárgyalásos megoldását szorgalmazták. ","shortLead":"A magyar diplomácia vezetője szerint az oroszok kémeinek kiáltották ki a magyar kormányt, pedig csak a háború...","id":"20250217_Az-orosz-allami-media-is-fontosnak-tartotta-idezni-Szijjarto-Petert-aki-arrol-beszelt-a-parizsi-csucs-resztvevoi-meg-akarjak-akadalyozni-a-beket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f.jpg","index":0,"item":"08ed3ceb-2357-44d4-9952-ed5e23ab3ddc","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Az-orosz-allami-media-is-fontosnak-tartotta-idezni-Szijjarto-Petert-aki-arrol-beszelt-a-parizsi-csucs-resztvevoi-meg-akarjak-akadalyozni-a-beket","timestamp":"2025. február. 17. 11:20","title":"Az orosz állami média csak úgy issza Szijjártó Péter szavait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6465cdf-22c8-4746-b99f-e2fba0d20bf1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az orosz–ukrán háború lezárása mozgatja a piacokat, amely épp a várható intenzív fegyverkezési hullámot árazza be.","shortLead":"Az orosz–ukrán háború lezárása mozgatja a piacokat, amely épp a várható intenzív fegyverkezési hullámot árazza be.","id":"20250218_Meglodultak-az-europai-tozsdek-a-vedelmi-ipar-huzza-a-ralit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6465cdf-22c8-4746-b99f-e2fba0d20bf1.jpg","index":0,"item":"7e482282-4b79-46ef-acea-2759f63be9c6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250218_Meglodultak-az-europai-tozsdek-a-vedelmi-ipar-huzza-a-ralit","timestamp":"2025. február. 18. 08:37","title":"Meglódultak az európai tőzsdék, a védelmi ipar húzza a ralit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Subaru Impreza Light: és akkor felsikítottak a kerekek
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az új Subaru Imprezának kettős olvasata van, az első a már korábban említett...
am
Az új Subaru Imprezának kettős olvasata van, az első a már korábban említett csalódás, amiért csak ötajtós változatban és kissé izgalommentes formában forgalmazzák Európában. Mások, mint például én, akik nem Subaru-rajongók, azok csettintenek, és megállapítják, hogy a japán akolból egy újabb mintaautó jött hozzánk, a Civic, a Mazda3 vagy a Toyota Auris mellett itt egy újabb potenciális társ. Mert az új Impreza igazi társ: egyszerű formavilágú, de nem unalmas, szerény, de okos és van néhány tulajdonsága, amiért még rajongani is lehet érte. Hihetetlenül precíz, sebészien pontos minden technikája, legyen szó váltóról, futóműről vagy a motorról. Semmi esetlegesség, semmi franciás könnyelműség, semmi németes darabosság nincs ebben az autóban: Made in Japan.
Kezdjük talán a boxermotorral, amely kétliteres és 150 lóerős. Ennél van gyengébb és van erősebb is az Impreza-kínálatban, nekünk nagy megelégedésemre ez jutott. Nem egy versenyezni való motor. Egyszer a nulláson pofátlanul rám tapadt egy Leon, elengedtem aztán próbáltam mellette tartani a ritmust. Csúnyán lehagyott, azt hittem Cupra volt, aztán kiderült, hogy az új 125 lovas TSI. Szóval jól megy, de ne akarjunk vagánykodni vele.
am
A Subaru különleges motorjában a hengerek a főtengely mindkét oldalán, egymással 180 fokos szöget bezárva helyezkednek el. Így jön létre a boxermotor. E kialakításnak az az előnye, hogy kicsi a vibráció, jó a rotációs egyensúly, s az alacsonyabb tömegközéppont érdekében a motort mélyebbre lehet beépíteni az autóba. Az alacsonytól a magas fordulatszámig folyamatosan erőteljes és stabil rotációs érzet sportos hangulatot ad az autónak, s a legtöbb helyzetben fokozza a vezetés élményét. A boxer alacsony fordulaton is jól húz, a dinamikus autózás alapáras az Imprezában, ahogy az állandó szimmetrikus összkerékhajtás is. Meglepetésre egy felezőt is találunk az autóban a váltó mögött, erre csak vontatásnál, nehéz emelkedőn lenne szükségünk, én nem kínoztam ezzel a kocsit, mert tapadt mint csiga az akvárium falára. Futóműve mesteri, egyáltalán nem érzi még a komolyabb úthibákat sem. Élmény vezetni, természetesen suhan.
[[ Oldaltörés: AWD ]]
am
A Symmetrical AWD rendszert a Subaru fejlesztette ki 1972-ben, s az elmúlt 36 év során a rendszer számos technológiai és mérnöki fejlesztésen esett át, közben nyert 3 ralivébé címet is. Fő jellegzetessége, hogy az erőátvitel, a kardántengely és a hátsó differenciálmű egyenes vonalban helyezkednek el a motor mögött, hosszirányban teljesen szimmetrikus, egyszerű a szerkezete, és más összkerékhajtási rendszerekkel összehasonlítva mélyebben van a tömegközéppontja. Amikor valamelyik kerék megcsúszik, az első és a hátsó tengely közötti nyomaték szabályozása automatikusan történik. A viszkó differenciálműves összkerékhajtási rendszerhez csatlakozik a finoman kapcsolható ötfokozatú sebességváltó. A hatodik fokozat hiányzik, a fogyasztás nagyon magas, a sok jónak ez a hátránya: a több mint 500 kilométeres tesztelés során 10,5 liter benzint fogyasztott átlagban az autó. Ha egy Imprezához mérjük, nem sok, de ha egy 150 lovas ötajtóshoz, akkor az.
am
De hagyjuk a fogyasztást, csapjunk a lovak közé és kanyarogjunk. Ezt tudja ugyanis a legjobban az új Impreza, ezért lett második helyezett első versenyén a rali-vébén az újdonság. Nagyon élvezetes szerpentineken autózni, de már az is megpiszkálja az adrenalin központunkat, ha az éles és szűk városi kanyarokba berobbanunk. Míg más autóval csak a kanyar kijárati ívén érdemes gázt adni, addig az Impreza esetében nem kell levennünk a lábunkat a gázról, 50-70 kilométer/órás sebességnél prímán beveszi, közben persze frászt kapunk: mi van, ha nem. Amikor úgy éreztem, hogy most elszáll, akkor egy pici rántás következett, a kerekek csikorogtak, mint egy csirkekeltető reggel, de az autó végig az íven maradt. A menetstabilizáló sem kapcsolódott be a mentésbe. Csak az összkerékhajtás. Hát ezért lehet imádni az Imprezát. A rajongásnak ára van: a legolcsóbb, 1,5 literes boxer 4,65 millióba kerül, a legdrágább 2,5-ös WRX STI Top 12,79 millióba. De az nem földi halandóknak való.
A beltérben sok izgalom nincs, este pirosban világít a műszerfal, az mp3-at is játszó zenegép jól szól, az ergonómiára nem lehet panasz, a bajuszkapcsolók gagyik, a műszerórák egyszerűek, de jól leolvashatóak. Egyetlen látványos eleme a beltérnek az indításkor körbefutó mutatók játéka. Az ülések kényelmesek, a könyök szabadon van, hiába áll rendelkezésre ál-könyöktámasz, vannak praktikus tárolók is, a középkonzol folytatásban találunk palacktartót. A csomagtér kicsi, a pakolást zavarja a csomagtértakaró roló, amely nem a hátsó ajtóba van beépítve, hanem egy külön kereszttartó rúdhoz. Ha döntjük az ülést és nagyobb tárgyat akarunk szállítani, akkor a kombikhoz hasonlóan ki kell szednünk a rudat. Nem kifeszített állapotában meglehetősen zörög ez a tartozék. Ugyancsak zavaró hangot hallat a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés, úgy kezd sivítani, hogy menten eldobjuk a kezünkből, ami benne van. Ezért kell két kézzel kormányozni és indulás előtt becsatolni az övet.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?