Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt kérdés, amellyel új életet lehelhetünk párkapcsolatunkba.","shortLead":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt...","id":"20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552.jpg","index":0,"item":"39b6a013-6473-4ec0-b9c7-6ad6217b3876","keywords":null,"link":"/elet/20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","timestamp":"2025. május. 20. 07:01","title":"5 fontos kérdés, amit a párok ritkán tesznek fel egymásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot, a káliumot és a folyadékokat, és azt is kiderítették, hogy a sóbevitel mérséklésénél nagyobb hatással van a vérnyomásra egy másik ásványi anyag bevitelének növelése.","shortLead":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot...","id":"20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284.jpg","index":0,"item":"58f5aa1a-7d9c-4bd3-9e29-491baf790e4a","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","timestamp":"2025. május. 19. 16:00","title":"A sófogyasztás visszafogása helyett: a magas vérnyomás máshogy is csökkenthető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből ugyancsak általa létrehozott Pallas Athéné Alapítvány a túlélésért küzd.","shortLead":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc.jpg","index":0,"item":"c4aeadc6-17a8-438b-bf4e-87c82ce3b7ca","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","timestamp":"2025. május. 19. 06:30","title":"Matolcsy új alapítványa egyelőre rejtély, de az ügy hullámai elérhetik Mészáros MBH-ját is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e5bf3b1-14bc-4f14-aa9b-20fcb9e7ecaa","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Halász János kormánypárti képviselő friss törvényjavaslata kicsinálná a független médiát, ahogy a civil szervezeteket is, ha bármilyen támogatást elfogadnak külföldről. A javaslat ellen civilek szerveztek tüntetést vasárnapra a Kossuth térre, ahonnan Martini Noémi és Földes András jelentkezik. ","shortLead":"Halász János kormánypárti képviselő friss törvényjavaslata kicsinálná a független médiát, ahogy a civil szervezeteket...","id":"20250518_tuntetes-kossuth-ter-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e5bf3b1-14bc-4f14-aa9b-20fcb9e7ecaa.jpg","index":0,"item":"805e04fd-4eb7-4a93-8178-3116044d97db","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_tuntetes-kossuth-ter-elo-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 17:37","title":"Megtelt a Kossuth tér - videós közvetítés az üldözési törvény elleni tüntetésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is, zenei influencerek és a szabad rögtönzéseket kedvelő publikum szeretete kíséri. ","shortLead":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is...","id":"20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a.jpg","index":0,"item":"1edcc74d-4bc4-4256-99b2-7eb84df6e930","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","timestamp":"2025. május. 18. 20:00","title":"Gerlóczy Zsigmond: Igyekszem a semmiből játszani, hogy ami elhagyja a kezemet, egyszeri és megismételhetetlen legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e61abb3-335c-4cfa-91f6-4bac1bca1cb7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Soha nem sikerült még videóra venni, hogy egy törésvonal mentén két tektonikus lemez elmozdul. Egy új felvételen most pontosan ez látszódik.","shortLead":"Soha nem sikerült még videóra venni, hogy egy törésvonal mentén két tektonikus lemez elmozdul. Egy új felvételen most...","id":"20250518_mianmar-foldrenges-tetonikus-lemezek-toresvonal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e61abb3-335c-4cfa-91f6-4bac1bca1cb7.jpg","index":0,"item":"c7761f33-fc5d-4ff1-afdc-2a4b7fe02bb6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_mianmar-foldrenges-tetonikus-lemezek-toresvonal-video","timestamp":"2025. május. 18. 20:08","title":"Sosem látott videón lehet most megnézni, milyen erejű volt a földrengés, amelyben 3600 ember halt meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","shortLead":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","id":"20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b.jpg","index":0,"item":"bb11a83e-0c52-4c95-8f96-f4e866d51598","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","timestamp":"2025. május. 19. 07:21","title":"Folytatódik a konnektoros autók előretörése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","shortLead":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","id":"20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75.jpg","index":0,"item":"8ec1aa68-a852-4aa3-ad44-2db59dfd0e57","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","timestamp":"2025. május. 19. 08:41","title":"Gyönyörű új roadster állít emléket a 60-as évekbeli legendás Jaguarnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár manapság divat a dízelmotor és az automatikus váltó kombinációja az SUV szegmensben, ezúttal a jó öreg, ám nemrégiben felfrissített Toyota RAV4 benzines csúcsváltozatát faggattuk, számára a legelőnyösebb időszakban: télen. Hattyúdal ez, hisz idén érkezik az utódja.
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria. Megnyugtattak, hogy ez direkt van így, nem a japán munkásemberek hibáztak. Állítólag másként mutat ez a szín a műanyagon és másképp fémlemezen. Nem hittem nekik. Természetes fénynél aztán csak ámultam, amikor nem tudtam megkülönböztetni a két árnyalatot egymástól, teljesen összefolytak. Igaz, ez a misztika még nem győzött meg arról, hogy ilyen színt (selymes bézs metál/gyöngyház) választanék valaha. Maradnék a hagyományos ezüst, fekete, bordó RAV4 fényezésénél.
Négy éve teszteltem legutóbb a RAV4-est, akkor nem tetszett, hogy a Toyota kényelmes kombit faragott az autóból, ami így kevésbé alkalmas terepjárásra. Azóta változott a SUV-piac, és változott a piac szereplőiről alkotott általános vélekedés is. Most, hogy közel tíz napig vezethettem a ráncfelvarrott (változtak a lámpák, a lökhárítók, új motorok érkeztek, új és nagyon tetszett a kormány) Toyotát, a korábbi kifogásaim szertefoszlottak. A RAV4 igenis jó autó. Kényelmes, megbízható, jól vezethető, tágas, értéktartó és persze drága kocsi. Elsőkerékmeghajtású változata is 6,7 millió forint, a tesztelt csúcsmodell vételára 9,5 millió körüli.
Ha tisztán racionálisan értékelem, megéri az árát a RAV4, csupán apró észrevételekkel tudom árnyalni a kialakult pozitív összképet: az oldalra nyíló csomagtérajtó nem praktikus, a Bluetooth-kapcsolat gyakran megszűnik és szétmegy telefonálás közben, és a kulcsnélküli nyitás ellenére gyakran kellett távkapcsolóval nyitni az ajtókat. A viszonylag magas fogyasztás az autó erejéhez és a használat körülményeihez képest nem túlzás: a 800 kilométeres téli tesztvezetés során 9,25 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Igazi áldás hóban, latyakban és hidegben az erős, megbízható és minden körülmények között tapadó terepjáró. Amint bedugultak a falusi utak, csak gondoltunk egyet, és szántón, erdei úton, földúton vagy mezőn átvágva rövidítettünk. Pontos megérkezésünk mindig garantált volt, még akkor is, ha előfordult, hogy a mezei úton, 10 centi friss hóban Suzuki Swift után araszoltunk alapjáraton.
A hó elolvadt, de maradt a hideg. Hála a benzinmotornak és az ülésfűtésnek azonban nem fagyoskodtunk, a kényelmes bőrülések öt személy számára teremtenek kényelmes körülményeket. A hátsó pad kétharmad-egyharmad arányban tologatható, így a 450 literes csomagtér jócskán megnövelhető. A Toyota Easy Flat rendszerrel a padló egésze rendelkezésére áll, akadályok, kiszögellések nélkül. Az üléseket és a fejtámlákat a helyükön hagyva csak meghúzzuk a Toyota Easy Flat kart és már rakodhatunk is. A tologatható ülések háttámlájának dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható.
A csúcsfelszereltség minden igényt kielégít: Bluetooth, érintőkérpernyős navigáció, multifunkciós kormány, lejtmenetvezérlő, kétzónás automatikus klíma, ülésfűtés, bőr kárpit, merevlemezes zenelejátszó, Multidrive S váltó, tolatókamera, stb.
158 lóerős a benzinmotor (Oldaltörés)
A kétliteres benzinmotorban a Toyota Optimal Drive keretében Valvematic technológiát alkalmaztak a teljesítmény növelése és az emisszió csökkentése érdekében. Ez a Dual VVT-i technológiával együttműködve a szívószelepek nyitási idejének szabályzása mellett a szelepemelés mértékét is optimalizálja minden fordulatszám-tartományban. A Multidrive S váltó az automata üzemmód mellett 7-fokozatú szekvenciális sport módban is használható, ilyenkor a váltókar mellett a kormánykerékre szerelt pillangókapcsolókkal is válthatunk a fokozatok között. A Multidrive S voltaképpen egy fokozat nélküli automata váltó (CVT) a hagyományos fokozatoktól eltérően végtelen számú áttétellel. A jármű sebességét, a gyorsítási és fékezési adatokat (vagyis a vezető szándékát) elemezve a Multidrive S az áttételi arányt úgy változtatja, hogy a hajtás hatékony legyen. 100 kilométer/óra sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja az autót. Működése halk, nem rángat.
Az összkerékhajtás automatikus, akkor éled fel, ha szükség van rá. A RAV4 minden részén elhelyezett szenzorok szolgáltatják az adatokat az integrált aktív hajtásnak, amely ezen információk alapján összehangolja az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer, az elektromos szervokormány (EPS) és a járműstabilitás-vezérlő (ESP, Toyotánál VSC) működését. Az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást úgy szabályozza, hogy a tapadás és a stabilitás mindig optimális legyen. Elinduláskor például a maximális tapadás érdekében a hátsó tengelyen megnöveli a nyomatékot, autópályán azonban a hátra jutó nyomaték csaknem nulla, amely az üzemanyag-felhasználást is nagyban csökkenti. Arra is lehetőség van, hogy terepen a vezető megnövelje a hátsó kerekekre eső nyomatékot, hogy megelőzze a jármű elakadását, ilyenkor bekapcsolja az elektronikus felezőt, ami révén 50-50 százalékban eloszlik a nyomaték.
Terepen az igazi akadály a 180 milliméteres szabad hasmagasság, a közvetlen konkurenseké legalább 190, de a többség 200 milliméterrel rendelkezik. Terepszögei sem kemény terepre teremtették, elöl 28, hátul 24 fokos, a középső átlépő szöge 20 fok. Gázlómélysége 300 milliméter, terhelhetősége 550 kilogramm, viszont 2 tonnát vontathat. Előnye kompakt mérete és könnyű tömege.
A VSC rendszer az elektromos szervokormánnyal (EPS) együttműködve kormányzási nyomatékrásegítéssel egészíti ki a hagyományos járműstabilizáló funkciókat. A rendszer felismeri az alul- vagy túlkormányzottságot, és azzal segít a vezetőnek, hogy megkönnyíti a helyes kormányzási manővert, a téves reakció végrehajtását pedig megnehezíti. Rossz úton kifejezetten kellemes RAV4-gyel utazni, szinte nincs olyan burkolat ami rázna, a kátyútenger meg sem kottyan neki.
A RAV4 padlólemeze és felfüggesztése kényelmes menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget nyújt. A szerkezet kettős keresztlengőkaros hátsó-, valamint MacPherson típusú első felfüggesztést tartalmaz. Hátsó lengéscsillapítóit átlósan helyezték el a padló alatt, ami 230 milliméterrel szélesebb csomagteret eredményezett.
Hét légzsák óvja az utasokat a négycsillagos terepjáróban. A védelmi arzenált kétfázisú vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák alkotja. Az utasoldali első légzsák praktikusan kikapcsolható. A RAV4-et második generációs ostorcsapás-nyaksérülést mérséklő (WIL) ülésekkel látták el, a fejtámlák aktívak.
Mióta Orbán Viktor megalapította a Harcosok Klubját, sokan felidézik az eredeti művet, amelynek földalatti mozgalmáról a miniszterelnök elnevezte saját digitális szabadságharcosait.
22 országból 85 főszerkesztő és kiadóvezető áll ki a Fidesz „átláthatóságról szóló” törvényjavaslatával szemben. Állásfoglalásukat változtatás nélkül közöljük.