Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A forgalmat irányító rendőrnek ilyenkor lehetősége van a mérlegelésre – közölték.","shortLead":"A forgalmat irányító rendőrnek ilyenkor lehetősége van a mérlegelésre – közölték.","id":"20250609_A-rendorseg-reagalt-a-CPAC-delegacio-miatt-feltartoztatott-mentoauto-esetere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"1b24ff34-8cd5-43b9-8c20-f5fda798c082","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_A-rendorseg-reagalt-a-CPAC-delegacio-miatt-feltartoztatott-mentoauto-esetere","timestamp":"2025. június. 09. 19:11","title":"A rendőrség reagált a CPAC delegáció miatt feltartóztatott mentőautó esetére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39eb50b6-af0f-4f74-aacc-27aa3f818771","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Minden kapcsolatot megszakít a Fradi Orbán Viktor kedvenc lapjával.","shortLead":"Minden kapcsolatot megszakít a Fradi Orbán Viktor kedvenc lapjával.","id":"20250609_Homokszem-a-partallami-gepezetben-a-Magyar-Nemzet-azon-csamcsog-hogy-Kubatov-Gabor-megsertodott-a-Nemzeti-Sportra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39eb50b6-af0f-4f74-aacc-27aa3f818771.jpg","index":0,"item":"efb2122d-0bcc-4cd8-9a4d-f7312e2cc526","keywords":null,"link":"/kkv/20250609_Homokszem-a-partallami-gepezetben-a-Magyar-Nemzet-azon-csamcsog-hogy-Kubatov-Gabor-megsertodott-a-Nemzeti-Sportra","timestamp":"2025. június. 09. 12:45","title":"Kubatov Gábor megsértődött a Nemzeti Sportra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új király születik a kiberbűnözők világában? A DragonForce nevű csoport nem csak cégeket támad, de rivális zsarolóvírus-bűnbandákkal is háborúzik a dominanciáért. A Sophos kiberbiztonsági cég szakértői szerint ez az eddiginél sokkal kevésbé kiszámítható helyzetet eredményez.","shortLead":"Új király születik a kiberbűnözők világában? A DragonForce nevű csoport nem csak cégeket támad, de rivális...","id":"20250609_dragonforce-csoport-zsarolovirus-sophos-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca.jpg","index":0,"item":"5abf61de-a60f-4d96-afb8-6abc51196cf2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_dragonforce-csoport-zsarolovirus-sophos-elemzes","timestamp":"2025. június. 09. 08:03","title":"A szemünk előtt esik szét a bűnözők eddigi világa, és ami most születik, az sokkal félelmetesebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több érv is szól mellettük: remek fehérje- és kollagénforrások, változatosan elkészíthetők, nem túl drágák, és egészen izgalmas ízvariációkat lehet belőlük kihozni. A konyhamészárosként is tevékenykedő Szkladányi András arra tett kísérletet, hogy szakácskönyvével felülírja a pacallal, vesével, velővel és társaikkal kapcsolatos ellenérzéseket, és minden eszközt a kezünkbe ad ahhoz, hogy inspirációs forrásként, és ne zsigeri utálattal tekintsünk rájuk. ","shortLead":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több...","id":"20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2.jpg","index":0,"item":"4f381f8a-93ee-4d9e-8fa2-d29e9a5fe595","keywords":null,"link":"/elet/20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","timestamp":"2025. június. 09. 18:00","title":"A szív kényes alapanyag, az agy az egyik legbizarrabb, a here íze, mondhatni, kellemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1741376-8a5f-49db-8697-98985958c515","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Zalán János a társulat tiltakozása ellenére vette át a színház igazgatását, ezután harmincan távoztak az intézményből.","shortLead":"Zalán János a társulat tiltakozása ellenére vette át a színház igazgatását, ezután harmincan távoztak az intézményből.","id":"20250610_Kolibri-szinhaz-felmondott-dolgozok-Kurazsi-dij-Szinhazi-Kritikusok-Cehe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1741376-8a5f-49db-8697-98985958c515.jpg","index":0,"item":"2e7dbeba-0a5f-4e0b-b9b9-a28a353e585c","keywords":null,"link":"/kultura/20250610_Kolibri-szinhaz-felmondott-dolgozok-Kurazsi-dij-Szinhazi-Kritikusok-Cehe","timestamp":"2025. június. 10. 11:17","title":"Kurázsi díjat kaptak a Kolibri volt munkatársai, akik az új igazgató kinevezése miatt mondtak fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","shortLead":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","id":"20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f.jpg","index":0,"item":"345cdbd1-1d1b-4b21-9c18-80a978cb5ca4","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","timestamp":"2025. június. 08. 19:12","title":"Egy hét alatt hárman is vízbe fulladtak Somogyban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"008450fc-8457-45f1-a1f4-fb7c99be7cad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Közel egy hónapig tart majd a vágányzár. ","shortLead":"Közel egy hónapig tart majd a vágányzár. ","id":"20250610_pecsi-vasutvonal-felujitas-vaganyzar-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/008450fc-8457-45f1-a1f4-fb7c99be7cad.jpg","index":0,"item":"6c97de98-2b92-49f6-95d6-732363b734fa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250610_pecsi-vasutvonal-felujitas-vaganyzar-potlobusz","timestamp":"2025. június. 10. 12:13","title":"Pár éve újították csak fel a pécsi vasútvonalat, de egy szakaszon ismét pótlóbuszok járnak majd, és az InterCityket sem a Keletiben kell majd keresni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c5b03a1-ebd7-48f7-a512-65ded18c933d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnöktől megkérdezték, hogy mi lenne, ha Putyin Magyarországra akarna jönni, de az is felmerült, mennyire hasonlít az orosz elnökre.","shortLead":"A miniszterelnöktől megkérdezték, hogy mi lenne, ha Putyin Magyarországra akarna jönni, de az is felmerült, mennyire...","id":"20250608_orban-viktor-oroszok-ukrajna-nato-putyin-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c5b03a1-ebd7-48f7-a512-65ded18c933d.jpg","index":0,"item":"8729e813-247b-4357-9f8e-3ee3c2b508e3","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_orban-viktor-oroszok-ukrajna-nato-putyin-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 21:53","title":"Orbán: Az oroszok Ukrajnát sem tudják legyőzni, így a NATO-t sem tudnák igazán megtámadni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár manapság divat a dízelmotor és az automatikus váltó kombinációja az SUV szegmensben, ezúttal a jó öreg, ám nemrégiben felfrissített Toyota RAV4 benzines csúcsváltozatát faggattuk, számára a legelőnyösebb időszakban: télen. Hattyúdal ez, hisz idén érkezik az utódja.
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria. Megnyugtattak, hogy ez direkt van így, nem a japán munkásemberek hibáztak. Állítólag másként mutat ez a szín a műanyagon és másképp fémlemezen. Nem hittem nekik. Természetes fénynél aztán csak ámultam, amikor nem tudtam megkülönböztetni a két árnyalatot egymástól, teljesen összefolytak. Igaz, ez a misztika még nem győzött meg arról, hogy ilyen színt (selymes bézs metál/gyöngyház) választanék valaha. Maradnék a hagyományos ezüst, fekete, bordó RAV4 fényezésénél.
Négy éve teszteltem legutóbb a RAV4-est, akkor nem tetszett, hogy a Toyota kényelmes kombit faragott az autóból, ami így kevésbé alkalmas terepjárásra. Azóta változott a SUV-piac, és változott a piac szereplőiről alkotott általános vélekedés is. Most, hogy közel tíz napig vezethettem a ráncfelvarrott (változtak a lámpák, a lökhárítók, új motorok érkeztek, új és nagyon tetszett a kormány) Toyotát, a korábbi kifogásaim szertefoszlottak. A RAV4 igenis jó autó. Kényelmes, megbízható, jól vezethető, tágas, értéktartó és persze drága kocsi. Elsőkerékmeghajtású változata is 6,7 millió forint, a tesztelt csúcsmodell vételára 9,5 millió körüli.
Ha tisztán racionálisan értékelem, megéri az árát a RAV4, csupán apró észrevételekkel tudom árnyalni a kialakult pozitív összképet: az oldalra nyíló csomagtérajtó nem praktikus, a Bluetooth-kapcsolat gyakran megszűnik és szétmegy telefonálás közben, és a kulcsnélküli nyitás ellenére gyakran kellett távkapcsolóval nyitni az ajtókat. A viszonylag magas fogyasztás az autó erejéhez és a használat körülményeihez képest nem túlzás: a 800 kilométeres téli tesztvezetés során 9,25 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Igazi áldás hóban, latyakban és hidegben az erős, megbízható és minden körülmények között tapadó terepjáró. Amint bedugultak a falusi utak, csak gondoltunk egyet, és szántón, erdei úton, földúton vagy mezőn átvágva rövidítettünk. Pontos megérkezésünk mindig garantált volt, még akkor is, ha előfordult, hogy a mezei úton, 10 centi friss hóban Suzuki Swift után araszoltunk alapjáraton.
A hó elolvadt, de maradt a hideg. Hála a benzinmotornak és az ülésfűtésnek azonban nem fagyoskodtunk, a kényelmes bőrülések öt személy számára teremtenek kényelmes körülményeket. A hátsó pad kétharmad-egyharmad arányban tologatható, így a 450 literes csomagtér jócskán megnövelhető. A Toyota Easy Flat rendszerrel a padló egésze rendelkezésére áll, akadályok, kiszögellések nélkül. Az üléseket és a fejtámlákat a helyükön hagyva csak meghúzzuk a Toyota Easy Flat kart és már rakodhatunk is. A tologatható ülések háttámlájának dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható.
A csúcsfelszereltség minden igényt kielégít: Bluetooth, érintőkérpernyős navigáció, multifunkciós kormány, lejtmenetvezérlő, kétzónás automatikus klíma, ülésfűtés, bőr kárpit, merevlemezes zenelejátszó, Multidrive S váltó, tolatókamera, stb.
158 lóerős a benzinmotor (Oldaltörés)
A kétliteres benzinmotorban a Toyota Optimal Drive keretében Valvematic technológiát alkalmaztak a teljesítmény növelése és az emisszió csökkentése érdekében. Ez a Dual VVT-i technológiával együttműködve a szívószelepek nyitási idejének szabályzása mellett a szelepemelés mértékét is optimalizálja minden fordulatszám-tartományban. A Multidrive S váltó az automata üzemmód mellett 7-fokozatú szekvenciális sport módban is használható, ilyenkor a váltókar mellett a kormánykerékre szerelt pillangókapcsolókkal is válthatunk a fokozatok között. A Multidrive S voltaképpen egy fokozat nélküli automata váltó (CVT) a hagyományos fokozatoktól eltérően végtelen számú áttétellel. A jármű sebességét, a gyorsítási és fékezési adatokat (vagyis a vezető szándékát) elemezve a Multidrive S az áttételi arányt úgy változtatja, hogy a hajtás hatékony legyen. 100 kilométer/óra sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja az autót. Működése halk, nem rángat.
Az összkerékhajtás automatikus, akkor éled fel, ha szükség van rá. A RAV4 minden részén elhelyezett szenzorok szolgáltatják az adatokat az integrált aktív hajtásnak, amely ezen információk alapján összehangolja az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer, az elektromos szervokormány (EPS) és a járműstabilitás-vezérlő (ESP, Toyotánál VSC) működését. Az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást úgy szabályozza, hogy a tapadás és a stabilitás mindig optimális legyen. Elinduláskor például a maximális tapadás érdekében a hátsó tengelyen megnöveli a nyomatékot, autópályán azonban a hátra jutó nyomaték csaknem nulla, amely az üzemanyag-felhasználást is nagyban csökkenti. Arra is lehetőség van, hogy terepen a vezető megnövelje a hátsó kerekekre eső nyomatékot, hogy megelőzze a jármű elakadását, ilyenkor bekapcsolja az elektronikus felezőt, ami révén 50-50 százalékban eloszlik a nyomaték.
Terepen az igazi akadály a 180 milliméteres szabad hasmagasság, a közvetlen konkurenseké legalább 190, de a többség 200 milliméterrel rendelkezik. Terepszögei sem kemény terepre teremtették, elöl 28, hátul 24 fokos, a középső átlépő szöge 20 fok. Gázlómélysége 300 milliméter, terhelhetősége 550 kilogramm, viszont 2 tonnát vontathat. Előnye kompakt mérete és könnyű tömege.
A VSC rendszer az elektromos szervokormánnyal (EPS) együttműködve kormányzási nyomatékrásegítéssel egészíti ki a hagyományos járműstabilizáló funkciókat. A rendszer felismeri az alul- vagy túlkormányzottságot, és azzal segít a vezetőnek, hogy megkönnyíti a helyes kormányzási manővert, a téves reakció végrehajtását pedig megnehezíti. Rossz úton kifejezetten kellemes RAV4-gyel utazni, szinte nincs olyan burkolat ami rázna, a kátyútenger meg sem kottyan neki.
A RAV4 padlólemeze és felfüggesztése kényelmes menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget nyújt. A szerkezet kettős keresztlengőkaros hátsó-, valamint MacPherson típusú első felfüggesztést tartalmaz. Hátsó lengéscsillapítóit átlósan helyezték el a padló alatt, ami 230 milliméterrel szélesebb csomagteret eredményezett.
Hét légzsák óvja az utasokat a négycsillagos terepjáróban. A védelmi arzenált kétfázisú vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák alkotja. Az utasoldali első légzsák praktikusan kikapcsolható. A RAV4-et második generációs ostorcsapás-nyaksérülést mérséklő (WIL) ülésekkel látták el, a fejtámlák aktívak.