Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b2d5f2cd-2e4a-44d5-80d2-6c6909813fe0","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A brit uralkodó és a volt amerikai elnök legutóbb 2023 júliusában találkozott egymással.","shortLead":"A brit uralkodó és a volt amerikai elnök legutóbb 2023 júliusában találkozott egymással.","id":"20250519_karoly-kiraly-joe-biden-rakos-megbetegedes-prosztatarak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d5f2cd-2e4a-44d5-80d2-6c6909813fe0.jpg","index":0,"item":"a5b9c3e3-c5e7-4ec5-837c-ffc2610310c1","keywords":null,"link":"/elet/20250519_karoly-kiraly-joe-biden-rakos-megbetegedes-prosztatarak","timestamp":"2025. május. 19. 16:58","title":"A rákkal kezelt III. Károly király is üzent Joe Bidennek a rákdiagnózisa után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"286aae28-e1bf-480f-8e59-e15f055fe3c5","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Bár az utóbbi napokban volt egy minimális fordulat, a hosszabb tendencia az, hogy egyre olcsóbb a benzin és a gázolaj a hazai kutakon, és további áresés várható. A háttérben Trump elnök vám- és külpolitikai húzásai állnak, illetve Szaúd-Arábia olajárháborúja.","shortLead":"Bár az utóbbi napokban volt egy minimális fordulat, a hosszabb tendencia az, hogy egyre olcsóbb a benzin és a gázolaj...","id":"20250519_hvg-csokkeno_uzemanyagar-trump-vamhaboru-szaud-arabia-olajrulett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/286aae28-e1bf-480f-8e59-e15f055fe3c5.jpg","index":0,"item":"166794ef-8ac0-4b07-b223-f6a1cd82c78c","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-csokkeno_uzemanyagar-trump-vamhaboru-szaud-arabia-olajrulett","timestamp":"2025. május. 19. 11:35","title":"Nyári üzemanyagárak: az autósok leginkább Trumpban bízhatnak, de Szaúd-Arábia és a Kreml is közbeszólhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43893494-0888-4ed9-bfaa-8d3ad49c5a5b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Néhány nappal korábban betörők egy másik hasonló üzletbe próbáltak bejutni, akkor lövöldözés is történt. ","shortLead":"Néhány nappal korábban betörők egy másik hasonló üzletbe próbáltak bejutni, akkor lövöldözés is történt. ","id":"20250520_woody-harrelson-bill-maher-betores-fubolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43893494-0888-4ed9-bfaa-8d3ad49c5a5b.jpg","index":0,"item":"88a78717-19b6-426f-bced-08df4b002838","keywords":null,"link":"/elet/20250520_woody-harrelson-bill-maher-betores-fubolt","timestamp":"2025. május. 20. 17:15","title":"Kifosztották Woody Harrelson és Bill Maher hollywoodi fűboltját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f5fc577-75b9-404f-a730-251dea37e1b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Hogyan tudnék élni nélküled? zenés vígjáték sztárja egy podcastban mesélt az Uzsoki Utcai Kórházban átélt – időnként hidegrázós – élményeiről.","shortLead":"A Hogyan tudnék élni nélküled? zenés vígjáték sztárja egy podcastban mesélt az Uzsoki Utcai Kórházban átélt – időnként...","id":"20250520_ember-mark-jarvany-onkentes-halottashaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f5fc577-75b9-404f-a730-251dea37e1b5.jpg","index":0,"item":"307d933c-c056-4610-be36-83a0002e8ba6","keywords":null,"link":"/elet/20250520_ember-mark-jarvany-onkentes-halottashaz","timestamp":"2025. május. 20. 09:27","title":"Ember Márk a járvány idején önkéntesként dolgozott, egy halottasházba is betévedt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e2b7ae1-e1de-466c-98e2-1e65b30fb00d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A magyarok végre választ kaphatnak arra, hogy tényleg a Partizán miatt hosszúak-e a várólisták.","shortLead":"A magyarok végre választ kaphatnak arra, hogy tényleg a Partizán miatt hosszúak-e a várólisták.","id":"20250519_bodocs-tibor-orban-viktor-nemzeti-konzultacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e2b7ae1-e1de-466c-98e2-1e65b30fb00d.jpg","index":0,"item":"9121cf10-5b6c-433e-b9c1-ab1446855ce2","keywords":null,"link":"/elet/20250519_bodocs-tibor-orban-viktor-nemzeti-konzultacio-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 16:17","title":"A Vlagyimir mindig kétszer csenget – Bödőcs Tibor személyre szabott nemzeti konzultációt állított össze Orbán Viktornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6c85c14-259f-4798-98c9-cf3679a0a241","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az irányváltáshoz egy bírósági döntés vezetett.","shortLead":"Az irányváltáshoz egy bírósági döntés vezetett.","id":"20250519_nemetorszag-gorogorszag-regisztralt-menedekkerok-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c85c14-259f-4798-98c9-cf3679a0a241.jpg","index":0,"item":"71caea35-4df2-42d8-8f72-c2b2f482f907","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_nemetorszag-gorogorszag-regisztralt-menedekkerok-visszakuldes","timestamp":"2025. május. 19. 16:26","title":"A német kormány visszatoloncolja Görögországba az ott regisztrált menedékkérőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d0e8bd9-ee27-4383-a16d-c5bf4ee094be","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A harmadik hónapra 8,5 százalékra lassult a bérdinamika az év eleji 10 százalékról. A nettó átlagkereset 490 ezer forint volt, a nettó közepes kereset 382 ezer forint.","shortLead":"A harmadik hónapra 8,5 százalékra lassult a bérdinamika az év eleji 10 százalékról. A nettó átlagkereset 490 ezer...","id":"20250520_Honaprol-honapra-lassul-a-beremelkedes-Magyarorszagon-atlagkereset-keresetek-marcius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d0e8bd9-ee27-4383-a16d-c5bf4ee094be.jpg","index":0,"item":"802c43d4-45d3-4d7a-b96e-012fbc405887","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Honaprol-honapra-lassul-a-beremelkedes-Magyarorszagon-atlagkereset-keresetek-marcius","timestamp":"2025. május. 20. 08:30","title":"490 ezer forint a nettó átlagkereset, de hónapról hónapra lassul a béremelkedés Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95562093-cabc-469c-ae97-41e842589175","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Öt fordulóval a holland bajnokság vége előtt kilencpontos előnyről bukta el a bajnoki címet az Ajax, ami az egyik legelképesztőbb összeomlás a futball történetében. De minden csak nézőpont kérdése: tizenegy hónappal ezelőtt Francesco Farioli vezetőedző álmodni sem mert volna arról, hogy az utolsó pillanatig versenyben lesznek a PSV-vel a végső sikerért. ","shortLead":"Öt fordulóval a holland bajnokság vége előtt kilencpontos előnyről bukta el a bajnoki címet az Ajax, ami az egyik...","id":"20250519_ajax-psv-osszeomlas-foci-holland-bajnoksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95562093-cabc-469c-ae97-41e842589175.jpg","index":0,"item":"e77c27b8-9d72-4d62-b997-83ee9d7747f9","keywords":null,"link":"/sport/20250519_ajax-psv-osszeomlas-foci-holland-bajnoksag","timestamp":"2025. május. 19. 19:00","title":"A történelmi összeomlás, amit sikerként is lehet értelmezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár manapság divat a dízelmotor és az automatikus váltó kombinációja az SUV szegmensben, ezúttal a jó öreg, ám nemrégiben felfrissített Toyota RAV4 benzines csúcsváltozatát faggattuk, számára a legelőnyösebb időszakban: télen. Hattyúdal ez, hisz idén érkezik az utódja.
Amikor a szalonban átvettem, feltűnt, hogy a lökhárítók más színűek, mint a karosszéria. Megnyugtattak, hogy ez direkt van így, nem a japán munkásemberek hibáztak. Állítólag másként mutat ez a szín a műanyagon és másképp fémlemezen. Nem hittem nekik. Természetes fénynél aztán csak ámultam, amikor nem tudtam megkülönböztetni a két árnyalatot egymástól, teljesen összefolytak. Igaz, ez a misztika még nem győzött meg arról, hogy ilyen színt (selymes bézs metál/gyöngyház) választanék valaha. Maradnék a hagyományos ezüst, fekete, bordó RAV4 fényezésénél.
Négy éve teszteltem legutóbb a RAV4-est, akkor nem tetszett, hogy a Toyota kényelmes kombit faragott az autóból, ami így kevésbé alkalmas terepjárásra. Azóta változott a SUV-piac, és változott a piac szereplőiről alkotott általános vélekedés is. Most, hogy közel tíz napig vezethettem a ráncfelvarrott (változtak a lámpák, a lökhárítók, új motorok érkeztek, új és nagyon tetszett a kormány) Toyotát, a korábbi kifogásaim szertefoszlottak. A RAV4 igenis jó autó. Kényelmes, megbízható, jól vezethető, tágas, értéktartó és persze drága kocsi. Elsőkerékmeghajtású változata is 6,7 millió forint, a tesztelt csúcsmodell vételára 9,5 millió körüli.
Ha tisztán racionálisan értékelem, megéri az árát a RAV4, csupán apró észrevételekkel tudom árnyalni a kialakult pozitív összképet: az oldalra nyíló csomagtérajtó nem praktikus, a Bluetooth-kapcsolat gyakran megszűnik és szétmegy telefonálás közben, és a kulcsnélküli nyitás ellenére gyakran kellett távkapcsolóval nyitni az ajtókat. A viszonylag magas fogyasztás az autó erejéhez és a használat körülményeihez képest nem túlzás: a 800 kilométeres téli tesztvezetés során 9,25 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Igazi áldás hóban, latyakban és hidegben az erős, megbízható és minden körülmények között tapadó terepjáró. Amint bedugultak a falusi utak, csak gondoltunk egyet, és szántón, erdei úton, földúton vagy mezőn átvágva rövidítettünk. Pontos megérkezésünk mindig garantált volt, még akkor is, ha előfordult, hogy a mezei úton, 10 centi friss hóban Suzuki Swift után araszoltunk alapjáraton.
A hó elolvadt, de maradt a hideg. Hála a benzinmotornak és az ülésfűtésnek azonban nem fagyoskodtunk, a kényelmes bőrülések öt személy számára teremtenek kényelmes körülményeket. A hátsó pad kétharmad-egyharmad arányban tologatható, így a 450 literes csomagtér jócskán megnövelhető. A Toyota Easy Flat rendszerrel a padló egésze rendelkezésére áll, akadályok, kiszögellések nélkül. Az üléseket és a fejtámlákat a helyükön hagyva csak meghúzzuk a Toyota Easy Flat kart és már rakodhatunk is. A tologatható ülések háttámlájának dőlésszöge egymástól függetlenül szabályozható.
A csúcsfelszereltség minden igényt kielégít: Bluetooth, érintőkérpernyős navigáció, multifunkciós kormány, lejtmenetvezérlő, kétzónás automatikus klíma, ülésfűtés, bőr kárpit, merevlemezes zenelejátszó, Multidrive S váltó, tolatókamera, stb.
158 lóerős a benzinmotor (Oldaltörés)
A kétliteres benzinmotorban a Toyota Optimal Drive keretében Valvematic technológiát alkalmaztak a teljesítmény növelése és az emisszió csökkentése érdekében. Ez a Dual VVT-i technológiával együttműködve a szívószelepek nyitási idejének szabályzása mellett a szelepemelés mértékét is optimalizálja minden fordulatszám-tartományban. A Multidrive S váltó az automata üzemmód mellett 7-fokozatú szekvenciális sport módban is használható, ilyenkor a váltókar mellett a kormánykerékre szerelt pillangókapcsolókkal is válthatunk a fokozatok között. A Multidrive S voltaképpen egy fokozat nélküli automata váltó (CVT) a hagyományos fokozatoktól eltérően végtelen számú áttétellel. A jármű sebességét, a gyorsítási és fékezési adatokat (vagyis a vezető szándékát) elemezve a Multidrive S az áttételi arányt úgy változtatja, hogy a hajtás hatékony legyen. 100 kilométer/óra sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja az autót. Működése halk, nem rángat.
Az összkerékhajtás automatikus, akkor éled fel, ha szükség van rá. A RAV4 minden részén elhelyezett szenzorok szolgáltatják az adatokat az integrált aktív hajtásnak, amely ezen információk alapján összehangolja az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer, az elektromos szervokormány (EPS) és a járműstabilitás-vezérlő (ESP, Toyotánál VSC) működését. Az aktív nyomatékszabályozó 4WD rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást úgy szabályozza, hogy a tapadás és a stabilitás mindig optimális legyen. Elinduláskor például a maximális tapadás érdekében a hátsó tengelyen megnöveli a nyomatékot, autópályán azonban a hátra jutó nyomaték csaknem nulla, amely az üzemanyag-felhasználást is nagyban csökkenti. Arra is lehetőség van, hogy terepen a vezető megnövelje a hátsó kerekekre eső nyomatékot, hogy megelőzze a jármű elakadását, ilyenkor bekapcsolja az elektronikus felezőt, ami révén 50-50 százalékban eloszlik a nyomaték.
Terepen az igazi akadály a 180 milliméteres szabad hasmagasság, a közvetlen konkurenseké legalább 190, de a többség 200 milliméterrel rendelkezik. Terepszögei sem kemény terepre teremtették, elöl 28, hátul 24 fokos, a középső átlépő szöge 20 fok. Gázlómélysége 300 milliméter, terhelhetősége 550 kilogramm, viszont 2 tonnát vontathat. Előnye kompakt mérete és könnyű tömege.
A VSC rendszer az elektromos szervokormánnyal (EPS) együttműködve kormányzási nyomatékrásegítéssel egészíti ki a hagyományos járműstabilizáló funkciókat. A rendszer felismeri az alul- vagy túlkormányzottságot, és azzal segít a vezetőnek, hogy megkönnyíti a helyes kormányzási manővert, a téves reakció végrehajtását pedig megnehezíti. Rossz úton kifejezetten kellemes RAV4-gyel utazni, szinte nincs olyan burkolat ami rázna, a kátyútenger meg sem kottyan neki.
A RAV4 padlólemeze és felfüggesztése kényelmes menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget nyújt. A szerkezet kettős keresztlengőkaros hátsó-, valamint MacPherson típusú első felfüggesztést tartalmaz. Hátsó lengéscsillapítóit átlósan helyezték el a padló alatt, ami 230 milliméterrel szélesebb csomagteret eredményezett.
Hét légzsák óvja az utasokat a négycsillagos terepjáróban. A védelmi arzenált kétfázisú vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák alkotja. Az utasoldali első légzsák praktikusan kikapcsolható. A RAV4-et második generációs ostorcsapás-nyaksérülést mérséklő (WIL) ülésekkel látták el, a fejtámlák aktívak.