Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","shortLead":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","id":"20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838.jpg","index":0,"item":"ee593f09-431a-4b47-968f-bf8eb159e10d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","timestamp":"2025. január. 29. 07:59","title":"46 percig folyamatosan drifteltek egy Porschéval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28cbf634-9a60-4cf2-be62-07739d173581","c_author":"Pressburger Csaba","category":"360","description":"Vucsics, Orbán Viktor jó barátja és tanítványa úgy alakította ki a rendszerét, hogy mindenről őt kelljen kérdezni, mindenről ő maga dönthessen. Nem az állam működik, hanem ő személyesen cselekszik. És most neki kell személyesen szembesülnie azzal: vége van! Vélemény.","shortLead":"Vucsics, Orbán Viktor jó barátja és tanítványa úgy alakította ki a rendszerét, hogy mindenről őt kelljen kérdezni...","id":"20250130_Szerbia-tuntetesek-vucsics-velemeny-pressburger-csaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28cbf634-9a60-4cf2-be62-07739d173581.jpg","index":0,"item":"1e8dadbf-1e7b-4f85-b71d-400498ffa52d","keywords":null,"link":"/360/20250130_Szerbia-tuntetesek-vucsics-velemeny-pressburger-csaba","timestamp":"2025. január. 30. 14:34","title":"Szerbia, ahonnan elillant a félelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7a453be-1c34-41a2-8420-800ac9adc72d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Cukrászati nyomás alatt a rendszer.","shortLead":"Cukrászati nyomás alatt a rendszer.","id":"20250129_Mini-Dubaj-torta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7a453be-1c34-41a2-8420-800ac9adc72d.jpg","index":0,"item":"8e278547-6ee2-4f39-b4d0-8b016f6bc992","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Mini-Dubaj-torta","timestamp":"2025. január. 29. 14:51","title":"Nem állt le az élet a Bindzsisztán-szelettel, máris itt a Mini Dubaj és Maxi Dubaj torta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","shortLead":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","id":"20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6.jpg","index":0,"item":"3dacf115-7a25-4f7b-9b2a-ab8bb21aa01a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","timestamp":"2025. január. 30. 07:59","title":"Szupergyors töltéssel támad a legújabb amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecf4a0fc-fabe-495b-ae4e-da5db05f0e2b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor elégedetlen a kormánymédia teljesítményével, kivéve a Megafont, őket szereti.","shortLead":"Orbán Viktor elégedetlen a kormánymédia teljesítményével, kivéve a Megafont, őket szereti.","id":"20250129_megafon-origo-kormanymedia-atszervezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecf4a0fc-fabe-495b-ae4e-da5db05f0e2b.jpg","index":0,"item":"abe7ff6f-e739-450e-9729-336da13a7c65","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_megafon-origo-kormanymedia-atszervezes","timestamp":"2025. január. 29. 12:17","title":"A Megafonhoz kerülhet az Origo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c78da024-3ee8-4a72-80ef-cef109adba58","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nagyjából négy hetet kellett várni 2025 első súlyos hibájára az Apple operációs rendszereiben – a jó hír, hogy már a hibajavítás is megérkezett hozzá. ","shortLead":"Nagyjából négy hetet kellett várni 2025 első súlyos hibájára az Apple operációs rendszereiben – a jó hír, hogy már...","id":"20250129_apple-veszfrissites-hibajavitas-iphone-ipad-mac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78da024-3ee8-4a72-80ef-cef109adba58.jpg","index":0,"item":"2d2ef6b0-a89c-40c9-a9c5-f7a8d1040f82","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_apple-veszfrissites-hibajavitas-iphone-ipad-mac","timestamp":"2025. január. 29. 15:03","title":"Vészfrissítés jött az Apple eszközeihez – iPhone, iPad, Mac és sok más is érintett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06161f6a-9458-4155-81c2-d138daf8a34e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A városnéző buszok után a szállodaüzemeltetésben is bővíti a kínálatot az Orbán-kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló jordán üzletember, Hamdan Zakarya.","shortLead":"A városnéző buszok után a szállodaüzemeltetésben is bővíti a kínálatot az Orbán-kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló...","id":"20250130_hvg-Hamdan-Zakarya-jordaniai-Orban-kormany-varosnezo-buszok-szallodauzemeltetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06161f6a-9458-4155-81c2-d138daf8a34e.jpg","index":0,"item":"f2a09b3a-26e2-444a-a6e4-4ad5067103e7","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-Hamdan-Zakarya-jordaniai-Orban-kormany-varosnezo-buszok-szallodauzemeltetes","timestamp":"2025. január. 30. 15:26","title":"A budapesti hop on, hop offos jordániai vállalkozó belevág a szállodaüzemeltetésbe is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7a38b0b-aac9-4666-9873-22c49147067e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Pszichológus és angoltanár segítségével elemeztük a kellemetlen perceket.","shortLead":"Pszichológus és angoltanár segítségével elemeztük a kellemetlen perceket.","id":"20250129_deutsch-tamas-angolja-pszichologus-stressz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7a38b0b-aac9-4666-9873-22c49147067e.jpg","index":0,"item":"a4861016-fe5d-499d-a9b4-dc4ac8630a4d","keywords":null,"link":"/elet/20250129_deutsch-tamas-angolja-pszichologus-stressz-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 16:27","title":"„Debilizáló szorongást” kelthetett Deutsch Tamásban a dupla stresszhelyzet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A németeknek limousine, az angoloknak sedan, mi meg büszkék lehetünk rá, mert mi gyártjuk. Kipróbáltuk az első teljesen győri Audit, az A3 limuzint.
Abban a ligában lépett pályára az Audi egy kis prémiumlimuzinnal, amelyből éppen Európában nem fogunk rengeteget látni. A klasszikus „rajzolj egy autót”, három dobozbol álló, külön csomagtartós forma ebben a szegmensben annyira távol van már a nyugati emberek stílusától, hogy az eladások néhány százalékát adták tavaly a kontinens fejlettebbik felén. Nem így Kínában és az Egyesült Államokban. Ott pont ezt a vonalat szeretik és az ötajtós csapott hátú formát nem csípik annyira. És hát hol viszik manapság a kocsikat milliószámra?
D.P.
Az A3 limuzin a néhai Audi 80-as örököse hivatalosan, még akkor is, ha a jelenlegi kompaktból származik. A kockaforma, elkülönült csomagtartójú Audi 80-as méretével egyezik meg. Bármilyen furcsa, ez a kicsi szedán az egykoron középkategóriás kocsinak a méreteivel azonos. Ennyit nőttek a kocsik húsz év alatt, lényegében minden osztály ugrott egy lépcsőt.
A kocsiól már írtunk sokszor, láttuk gyártás közben is. Kipróbálni viszont, ami szintén nem gyakori, a Magyarországra hozott nemzetközi sajtóbemutató alkalmával lehetett először.
A sima A3-as ötajtós változatától, a Sportbacktől – amelyet vegyünk úgymond referenciának a limuzinnál – hosszúságban 14,6 centiméter előnye van (4,465 méter). Mindez leginkább a csomagtartóban nyilvánul meg persze, amely 425 literes. Ezzel a kocsi nem lesz kategóriabajnok csomagterét tekintve, de kényelmesen pakolható. A hátsó rész szerencsére nem annyira kupé formájú, hogy gyötrelem legyen beülni és ott tartózkodni. 180 centis magassággal el lehet lenni hosszabb időn keresztül is, de úgysem négy felnőttből álló családok autója lesz majd az A3 limuzin.
A lényeg sokkal inkább, hogy az A3 limuzinban nem kell lemondani semmiféle prémiumérzetről. Kétségtelen, egészen puritánnak hat a műszerfal a teljesen egynemű anyagokkal, de azok az egynemű anyagok tökéletes minőségűek. A kicsi limuzinban is ugyanúgy bújik elő a műszerfalból a 7 colos kijelző, amelynek borítása ráadásul titán, mint a huszonmilliókat kóstáló testvérekében. A navigáció az MMI rajzfelismerős konzol révén az egyik legjobb a mai autók között. A navigáció osztottan megjelenő képén megjelenő egyértelműsítő ábrák kitűnőek. Az ülések, a gombok, a klíma, a műszerek az illesztések nincs szégyellni való kompromisszum.
D.P.
A jelenlegi motorválasztékból kettőt sikerült tesztelni, az egyik egy dízel 1,6-os TDI 105 lóerővel 250 Nm-es nyomatékkal és kézi váltóval, nem szaggatja szét az aszfaltot, lényegében ezt tekinthetjük a belépő modellnek. A kocsihoz különben csak közvetlen befecskendezéses turbómotorok járnak, tehát „budget” változattal nem jelentkezik a gyártó.
A másik kipróbált változat az 1,4-es TFSI a VW-konszern egyik legmodernebb motorjával az úgynevezett hengerlekapcsolós technológiával is rendelkezik az takarékosabb autózást segítve. A COD (cylinder on demand) révén, bizonyos kiegyensúlyozott fordulatszám-jellemzők mellett a motorban két henger lekapcsol, hogy két hengerrel ekkor nagyobb hatékonysággal dolgozzon.
A 140 lóerős motor 250 Nm-es nyomatékú, érdekes abban a tekintetben is, hogy ez az érték megegyezik az 1,8 literes TFSI változatéval, amelynek a teljesítménye persze nagyobb, 180 lóerő. Mindenesetre az 1,4-es motor tökéletes, sőt az igazán felszerelt DSG-s, kormányon lévő füles váltóval igazi élményautózásra képes az A3 limuzin.
Persze az ingolstadti német rendszámmal rohangáló autós újságírók többsége tudja mennyivel szabadna menni a hazai autópályákon, de kétségtelen, hogy a napokban elég sok ilyen autó fog 150 felett is próbálkozni. Mivel az 1,4-esek végsebessége is 200 felett van, ha sietni kell, akkor sem lesz gond. A kocsiban hátul ülve, 170 km/h felett kétségtelenül már rendes a szélzaj, és a kerekek zaja is erős.
D.P.
Ami az újdonság árait illeti: a belépő 1,4 literes benzines TFSI motoros autó, 122 lóerővel, 6,326 millió forintról indul, automata váltóval 6,99 millió. A később quattro meghajtással is kapható 1,8-as TFSI 180 lóerős változatban elsőkerékhajtással 7,678 millió manuális váltóval, míg automatával 8,345 millió. A dízeles paletta legkisebbje az 1,6 literes TDI 105 lóerős motorral 6,83 és 7,52 millió forint váltótól függően. A legerősebb dízel a 2,0 literes TDI 184 lóerős változatban 8,37 milliós árral manuális váltóval, míg az Audi S tronicjával 9,04 millió. A hamarosan érkező S3 2.0 TFSI quattro pedig 300 lóerős motorral jelenleg még beárazás alatt van.