Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a853035e-332b-4566-9b5b-6f908b4695fe","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Zárt pályán autóztunk a Mercedes-AMG legfrissebb modelljeivel, a lágyhibrid CLE 53-mal, a plug-in hibrid E 53-mal és a biturbó V8-as GLE 63 S-sel. Vázoljuk, hogy mire képes feszített tempó mellett a sportos kupé, szedán és SUV.","shortLead":"Zárt pályán autóztunk a Mercedes-AMG legfrissebb modelljeivel, a lágyhibrid CLE 53-mal, a plug-in hibrid E 53-mal és...","id":"20250220_a-jo-a-rossz-es-a-csuf-legujabb-mercedes-amg-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a853035e-332b-4566-9b5b-6f908b4695fe.jpg","index":0,"item":"1bf50521-e469-418d-80eb-5202aaa282ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_a-jo-a-rossz-es-a-csuf-legujabb-mercedes-amg-teszt-velemeny","timestamp":"2025. február. 20. 10:07","title":"A jó, a rossz és a csúf: megkínoztuk a legújabb Mercedes-AMG-ket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8800745b-b772-493f-b7c7-264569d78c55","c_author":"Samsung","category":"brandchannel","description":"A Samsung új telefonja végre elhozza azt, amire hosszú ideje vágyik a technológiai finomságokra nyitott közönség: az értelmesen használható mesterséges intelligenciát. Kollégánk a Galaxy S25 Ultrát tesztelte.","shortLead":"A Samsung új telefonja végre elhozza azt, amire hosszú ideje vágyik a technológiai finomságokra nyitott közönség...","id":"20250218_samsungbch_Samsung_Galaxy_S25_Ultra_teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8800745b-b772-493f-b7c7-264569d78c55.jpg","index":0,"item":"28701ff5-6cf4-44b0-8687-c2fcc72391ea","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250218_samsungbch_Samsung_Galaxy_S25_Ultra_teszt","timestamp":"2025. február. 20. 10:30","title":"Így lehet partnerünk a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Samsung Electronics Magyar Zrt.","c_partnerlogo":"2c0ec50a-f6ed-4bd1-95d8-7983a8d77fc7","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85","c_author":"Hamvay Péter","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról, és garanciákat kapjon arra a testüket, hogy nem mazsolázzák ki belőle az értékes elemeket. A propaganda már a Tiszát okolja, pedig nincs köze hozzá.","shortLead":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról...","id":"20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85.jpg","index":0,"item":"c842735a-981f-4059-8265-5cdb147f2e68","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","timestamp":"2025. február. 20. 11:28","title":"Pert indítottak az Akadémia vagyonának eladása ellen – formai hibán csúszhatnak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"681629f7-4bc6-4102-8345-c4f517e44b63","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"2023-hoz képest közel harmadával esett vissza a lakásépítések száma. Az engedélyezett lakásépítések száma is kisebb volt, mint az előző évben.","shortLead":"2023-hoz képest közel harmadával esett vissza a lakásépítések száma. Az engedélyezett lakásépítések száma is kisebb...","id":"20250220_Kozel-egy-evtizede-nem-epult-olyan-keves-lakas-mint-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/681629f7-4bc6-4102-8345-c4f517e44b63.jpg","index":0,"item":"81e85294-d34c-4268-88a9-c8fee12e3b38","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_Kozel-egy-evtizede-nem-epult-olyan-keves-lakas-mint-tavaly","timestamp":"2025. február. 20. 08:40","title":"Közel egy évtizede nem épült olyan kevés lakás, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Ingyenes marad a kötelező szálláshely-minősítés. A tervezett díjakkal a kis szálláshelyek jártak volna a legrosszabbul, de a nagyobb szállodáknak is pluszköltség lett volna. A bevétel az Orbán Ráhel közeli emberek által alapított minősítőszervezethez folyt volna be.","shortLead":"Ingyenes marad a kötelező szálláshely-minősítés. A tervezett díjakkal a kis szálláshelyek jártak volna a legrosszabbul...","id":"20250220_ngm-kotelezo-szallashely-minosites-dijmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6.jpg","index":0,"item":"c25f0e9c-68b0-4054-a52a-c57e0cf27cad","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_ngm-kotelezo-szallashely-minosites-dijmentes","timestamp":"2025. február. 20. 13:40","title":"Az NGM meghallotta a javaslatokat, mégsem sarcolja meg a szállodákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1294a2c9-aead-48f1-a644-0927a2707210","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az amerikai cégek több száz milliárd dollárt vesztettek az Oroszországból történt kivonulással, a rijádi tárgyalások után az orosz állami befektetési alap vezetője arra számít, hogy elkezdenek majd visszaszivárogni.","shortLead":"Az amerikai cégek több száz milliárd dollárt vesztettek az Oroszországból történt kivonulással, a rijádi tárgyalások...","id":"20250220_oroszorszag-amerikai-cegek-visszateres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1294a2c9-aead-48f1-a644-0927a2707210.jpg","index":0,"item":"b02298b5-e20f-4b7b-8347-052d84fb0f67","keywords":null,"link":"/kkv/20250220_oroszorszag-amerikai-cegek-visszateres","timestamp":"2025. február. 20. 14:27","title":"Az egyik orosz főtárgyaló az amerikai cégek visszatérésére számít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7191d3e-1035-4d11-aabe-94e964f65558","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"„Budapesten a szülők elengedhetik iskolába a gyerekeiket, nem kell azon aggódniuk, hogy a szeretteik bármelyik pillanatban meghalhatnak” – mondta a HVG-nek Olekszandra Matvijcsuk, 2022 Nobel-békedíjasa, aki így nem érti a magyar „háborús fáradtságot”. A háborús bűnöket dokumentáló ukrajnai Polgári Szabadságjogokért Központ vezetője szerint naiv, aki azt hiszi, hogy Putyin megáll Ukrajnánál, amikor az orosz tévében nyíltan beszélnek arról, melyik országot fogják legközelebb megtámadni.","shortLead":"„Budapesten a szülők elengedhetik iskolába a gyerekeiket, nem kell azon aggódniuk, hogy a szeretteik bármelyik...","id":"20250220_hvg-vervoros_ruzsban-olekszandra_matvijcsuk_interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7191d3e-1035-4d11-aabe-94e964f65558.jpg","index":0,"item":"56d630dc-d0e5-4ccb-93a7-edf588a072bd","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-vervoros_ruzsban-olekszandra_matvijcsuk_interju","timestamp":"2025. február. 20. 09:09","title":"Olekszandra Matvijcsuk Nobel-békedíjas: Vörös rúzzsal ünneplek majd, amikor Putyin először áll a Nemzetközi Büntetőbíróság előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a59ebf0a-1fac-4d25-b608-dff515ce342f","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Az Európai Unió újabb bővítésének egyik fő motiválója a nyugati munkaerőhiány, de mi lesz akkor a kelet-európaiakkal?","shortLead":"Az Európai Unió újabb bővítésének egyik fő motiválója a nyugati munkaerőhiány, de mi lesz akkor a kelet-európaiakkal?","id":"20250221_agyelszivas-penzugy-kompenzalas-eu-bovites-munkaerohiany-mgyosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a59ebf0a-1fac-4d25-b608-dff515ce342f.jpg","index":0,"item":"cef85adb-fe8c-46cc-bafc-756c0e99d582","keywords":null,"link":"/360/20250221_agyelszivas-penzugy-kompenzalas-eu-bovites-munkaerohiany-mgyosz","timestamp":"2025. február. 21. 09:34","title":"Az agyelszívás kompenzálása és az unió bővítése lenne a megoldás a munkaerőhiányra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Soha nem volt még akkora reform a Forma–1-ben, mint amilyet a 2014-es évadra vittek véghez a sportág szabályalkotói. A tengernyi módosítás közül kiemeltük a tíz legfontosabbat, ezek többsége rányomta a bélyegét az idei versenyautókra.
- 2006-tól a tavalyi szezon végéig 2,4 literes, V8-as atmoszférikus erőforrások szolgáltatták a hajtóerőt, mostantól viszont 1,6 literes, V6-os, turbómotorok dolgoznak a kocsikban, 15 ezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. A korábbi nyolc helyett már csak öt motor használható a szezon során.
- KERS helyett ERS: a hibrid rendszer a fékezés közben keletkező energiát, valamint a kipufogógáz hőjéből származó energiát is hasznosítja, így körönként 33,33 másodpercig 160 plusz lóerőt biztosít. Fontos megjegyezni, hogy mostantól valóban célszerűbb a „hajtáslánc” kifejezést használni, a regulák ugyanis hat fő komponensre bontják a hajtóerőt szolgáltató pakkot: belső égésű motorra (ICE), a KERS továbbfejlesztett változatának számító kinetikus motorgenerátorra (MGU-K), hőenergiájú motorgenerátorra (MGU-H), turbófeltöltőre (TC), akkukra (ES) és vezérlőelektronikára (CE). Hasonlóan a belső égésű motorhoz, a többi komponensből is ötöt lehet használni, ezekkel a csapatok tetszőlegesen variálhatnak az évad során, a kerettúllépés viszont büntetést von maga után.
Lotus E22
Lotus
- Egy újabb lépés a sportág „kizöldítése” felé az is, hogy a versenyzők az eddigi 150-160 kilogramm üzemanyag helyett 100 kilogrammnyival vághatnak neki a futamoknak. A hibrid technológiáknak köszönhetően a hajtáslánc fogyasztása 35 százalékkal csökken a korábbiakhoz képest, ráadásul korlátozták az üzemanyag-átfolyást – 10500-as fordulattól 100 kilogramm/óra – is. Az üzemanyag-limit biztosan komoly kockázati tényező lesz az idény első néhány összecsapásán: Melbourne-ben a versenyigazgató Charlie Whiting már a szabadedzések előtt közölte a csapatokkal, hogy ezen a területen zérótoleranciát alkalmaznak.
- Mivel az idei hajtáslánc jóval nehezebb a korábbinál, az autók minimumsúlyát 642-ről 691 kilogrammra emelték fel. A termetesebb pilótáknak még így is sokat kellett fogyniuk a téli időszakban, amire többen is panaszkodtak.
- Az új előírások szerint készült váltók a tavalyi héttel szemben nyolcfokozatúak, fix áttételezésűek, és már nem öt, hanem hat egymást követő futamot kell kibírniuk. Míg korábban 30 áttételezési variációból lehetett választani, mostantól csak egyszer lehet változtatni a szezon során: minden egyéb módosítás büntetést von maga után.
- Egyetlen, középen elhelyezett kipufogó a korábbi ikermegoldás helyett: ezzel száműzték annak lehetőségét, hogy a forró kipufogógázt a diffúzorhoz vezessék. Az utóbbi években ez volt a Red Bull egyik legfontosabb fegyvere.
- A változatos, bizarrabbnál bizarrabb orrkúpok annak köszönhetőek, hogy az ominózus komponenst keskenyebbre és alacsonyabbra kellett szabni. Ezt a módosítást biztonsági kérdéseket szem előtt tartva vezették be: a keskenyebb, alacsonyabb első szárnytól azt remélik, hogy a pozícióharcok során és a rajtokat követő tülekedésben kevesebb defektet okoznak majd, illetve csökkentik az esélyét annak, hogy az autó a levegőbe emelkedjen olyan esetekben, amikor ütközik az előtte haladó versenygéppel. Változott a hátsó szárny is, amelynek felső terelőeleme kisebb lett, az alsó összekötőelemét pedig száműzték. Az aerodinamikai módosítások a becslések szerint 20 százalékos leszorítóerő-csökkenést eredményeznek.
- Változik az időmérő is: a Q1 20 helyett 18 perces lesz, a Q3 hossza viszont 10-ről 12 percre nő, ráadásul erre a résztvevők kapnak egy extra szett lágy abroncsot is. Mivel ezt a szettet az edzés végén vissza kell adni a Pirellinek, a versenyzőket arra ösztönzi, hogy a korábbiakkal ellentétben többször is próbálkozzanak. Ennek köszönhető az is, hogy mostantól a futamot nem a Q3-ban használt, hanem a legjobban sikerült Q2-es körben fent lévő gumiszettel kell kezdeni.
Renault Energy F1
Renault Sport
- Nagy felháborodást váltott ki az ötlet, de végül elfogadták: az évadzáró összecsapáson elért pontokat az idei évtől megkétszerezik. Az elképzelést eredetileg Sebastian Vettel tavalyi, nyomasztó dominanciája ihlette, mert a pontduplázás reményt adhat egy szorosabb végkifejletre, ám könnyen előfordulhat, hogy épp a német lesz az, akinek ez kapóra jön: amennyiben a Red Bull a szezon előrehaladtával feltámad a teszteléseken látott kábulatból, a címvédőnek Abu-Dzabiban jól jöhet a pontduplázás.
- Akárcsak a közúti közlekedésben, mostantól a Forma–1-ben is osztanak büntetőpontokat. Aki egy szezonon belül kipontozódik, azaz összegyűjt 12 büntetőpontot, egyfutamos eltiltással sújtják. Azt egyelőre nem pontosították, hogy a különféle kihágásokért hány pont jár, az viszont biztos, hogy a büntetőpontok csak a kiosztást követő egy év után évülnek el.
Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének Yaro Patrice külpolitikai szakértővel és Csizmazia Gáborral, az NKE adjunktusával.
Puzsér Róbert hat évvel ezelőtt beszélt arról, hogy a pedofil hajlam és a tényleges pedofil bűntett nem ugyanaz. Magyar Péter az ügyre reagálva azonnal visszamondta a publicistával tervezett műsorát.