Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0cfc0a5e-dddf-4a68-a312-a251fb338bf8","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az autó lesodródott az útról, átszakította a szalagkorlátot, és a csatornába zuhant.","shortLead":"Az autó lesodródott az útról, átszakította a szalagkorlátot, és a csatornába zuhant.","id":"20250324_meghalt-idos-ferfi-auto-duna-volgyi-focsatorna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cfc0a5e-dddf-4a68-a312-a251fb338bf8.jpg","index":0,"item":"6ba41599-94be-421b-b919-ea89b1007e0d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250324_meghalt-idos-ferfi-auto-duna-volgyi-focsatorna","timestamp":"2025. március. 24. 17:05","title":"Meghalt egy idős férfi, miután belezuhant az autójával a Duna-völgyi-főcsatornába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rendkívül ritka kór sújtott egy férfit, akinek megpróbáltatásairól egy esettanulmány is készült. Végül azonban jóra fordultak a dolgok.","shortLead":"Rendkívül ritka kór sújtott egy férfit, akinek megpróbáltatásairól egy esettanulmány is készült. Végül azonban jóra...","id":"20250324_szuntelen-csuklas-ket-ev-esettanulmany-ritka-allergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f.jpg","index":0,"item":"1dd868c4-040d-4511-a7f6-247b7fed16a3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250324_szuntelen-csuklas-ket-ev-esettanulmany-ritka-allergia","timestamp":"2025. március. 24. 08:03","title":"Két éve szinte állandóan csuklott egy férfi – kiderült, hogy egy ritka allergia az oka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e701fac-a3d8-46f8-88aa-cf1569c0a76b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A közlemény szerint a trombitás férfi a vonulásos tüntetés közben bemászott a Dunába, majd többször elúszott a neki dobott mentőöv mellett. ","shortLead":"A közlemény szerint a trombitás férfi a vonulásos tüntetés közben bemászott a Dunába, majd többször elúszott a neki...","id":"20250325_Szabo-Balint-ujraelesztes-duna-rendorseg-tuntetes-trombita-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e701fac-a3d8-46f8-88aa-cf1569c0a76b.jpg","index":0,"item":"c9d4efd0-ca58-4cf6-929f-b04f686bfd5a","keywords":null,"link":"/itthon/20250325_Szabo-Balint-ujraelesztes-duna-rendorseg-tuntetes-trombita-ebx","timestamp":"2025. március. 25. 22:53","title":"A rendőrség szerint újra kellett éleszteni Szabó Bálintot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"898bf2fa-1680-40e4-aed8-fe9cf89aa9bf","c_author":"V.É.","category":"elet","description":"Donald Trump három elnökválasztási kampányt is felépített arra, hogy Amerikára kívül-belül ellenségek leselkednek, és csak ő képes megvédeni az országot tőlük. A kínos Signal-gate viszont azt jelzi, az amerikaiakat leginkább Trump embereitől kellene megvédeni, akik azt sem tudják, kivel tárgyalják ki a legtitkosabb nemzetbiztonsági kérdéseket egy csetben.","shortLead":"Donald Trump három elnökválasztási kampányt is felépített arra, hogy Amerikára kívül-belül ellenségek leselkednek, és...","id":"20250325_donald-trump-signal-botrany-pete-hegseth-cset-atlantic-vance-waltz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/898bf2fa-1680-40e4-aed8-fe9cf89aa9bf.jpg","index":0,"item":"4d7e73b6-532b-402d-aa1f-65d29e158e39","keywords":null,"link":"/elet/20250325_donald-trump-signal-botrany-pete-hegseth-cset-atlantic-vance-waltz-ebx","timestamp":"2025. március. 25. 17:54","title":"Trump amatőrökkel vette körül magát, most rágyújtják a házat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80e2c721-18b8-4a52-bf1f-18dc16f5e21d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az sem akasztotta meg az érvelésben, hogy épp most tiltották be.","shortLead":"Az sem akasztotta meg az érvelésben, hogy épp most tiltották be.","id":"20250324_Fonagy-Janos-Budapest-Pride-betiltas-kotelezo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80e2c721-18b8-4a52-bf1f-18dc16f5e21d.jpg","index":0,"item":"d3e0b0e4-a310-4e35-91ab-d3d773eacdfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250324_Fonagy-Janos-Budapest-Pride-betiltas-kotelezo","timestamp":"2025. március. 24. 13:01","title":"Fónagy János attól tart, hogy kötelező lesz a Pride","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65a4e859-b76e-4440-b564-8c5c7398ebc5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Mindkét kezét elvesztette a kormánytisztviselő, akinek éles gránát robbant a tenyerében egy gyakorlaton. Mindössze 29 éves.","shortLead":"Mindkét kezét elvesztette a kormánytisztviselő, akinek éles gránát robbant a tenyerében egy gyakorlaton. Mindössze 29...","id":"20250325_Honvedseg-Miniszterelnokseg-baleset-granat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65a4e859-b76e-4440-b564-8c5c7398ebc5.jpg","index":0,"item":"5514a7ab-4810-4b9f-8db6-a9e607648531","keywords":null,"link":"/itthon/20250325_Honvedseg-Miniszterelnokseg-baleset-granat-ebx","timestamp":"2025. március. 25. 19:56","title":"A Miniszterelnökségen dolgozik az újdörögdi baleset áldozata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d52ff107-cd0a-4933-bfa9-d056f005ce00","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A 23andMe nevű, genetikai teszteket végző vállalat 11 millió dollárért sem kelt el nemrég, pedig 2021-ben még 3,5 milliárd dollárra értékelték. 2023-ban súlyos adatlopás áldozata lett, ez indította el a lejtőn a vállalatot.","shortLead":"A 23andMe nevű, genetikai teszteket végző vállalat 11 millió dollárért sem kelt el nemrég, pedig 2021-ben még 3,5...","id":"20250324_23andme-genetikai-teszt-csodvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d52ff107-cd0a-4933-bfa9-d056f005ce00.jpg","index":0,"item":"9330f68a-c574-4471-be07-81841c46d9b1","keywords":null,"link":"/kkv/20250324_23andme-genetikai-teszt-csodvedelem","timestamp":"2025. március. 24. 10:22","title":"Sokan adták a nyálukat az amerikai cégnek, mégis csődöt jelentett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c586e135-112f-44fe-b8d6-b6fb281573e1","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Zöldpolitika kaphat támogatást az Orbán-kormánytól: az Energiaügyi Minisztérium hajlik arra, hogy a fuvarozók pénzügyileg jobban járjanak, ha a kamionokat vonatra rakják, és ezzel nagyságrendekkel csökkentik a széndioxid-kibocsátásukat. Januártól megszűnt a közúti fuvarozók eddigi támogatási rendszere, ami mérsékli a motivációjukat a környezetbarát fejlesztésekre, ezen javítanának a mostani tervek.","shortLead":"Zöldpolitika kaphat támogatást az Orbán-kormánytól: az Energiaügyi Minisztérium hajlik arra, hogy a fuvarozók...","id":"20250325_hvg-kamion-eauto-fuvarozok-tamogatasi-rendszer-ekr-energiapiac-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c586e135-112f-44fe-b8d6-b6fb281573e1.jpg","index":0,"item":"115de47a-83f6-42c7-bdb8-4a7ee380e984","keywords":null,"link":"/360/20250325_hvg-kamion-eauto-fuvarozok-tamogatasi-rendszer-ekr-energiapiac-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. március. 25. 16:00","title":"Van az a pénz, amennyiért a fuvarozók vonattal vinnék a kamionjaikat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Soha nem volt még akkora reform a Forma–1-ben, mint amilyet a 2014-es évadra vittek véghez a sportág szabályalkotói. A tengernyi módosítás közül kiemeltük a tíz legfontosabbat, ezek többsége rányomta a bélyegét az idei versenyautókra.
- 2006-tól a tavalyi szezon végéig 2,4 literes, V8-as atmoszférikus erőforrások szolgáltatták a hajtóerőt, mostantól viszont 1,6 literes, V6-os, turbómotorok dolgoznak a kocsikban, 15 ezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. A korábbi nyolc helyett már csak öt motor használható a szezon során.
- KERS helyett ERS: a hibrid rendszer a fékezés közben keletkező energiát, valamint a kipufogógáz hőjéből származó energiát is hasznosítja, így körönként 33,33 másodpercig 160 plusz lóerőt biztosít. Fontos megjegyezni, hogy mostantól valóban célszerűbb a „hajtáslánc” kifejezést használni, a regulák ugyanis hat fő komponensre bontják a hajtóerőt szolgáltató pakkot: belső égésű motorra (ICE), a KERS továbbfejlesztett változatának számító kinetikus motorgenerátorra (MGU-K), hőenergiájú motorgenerátorra (MGU-H), turbófeltöltőre (TC), akkukra (ES) és vezérlőelektronikára (CE). Hasonlóan a belső égésű motorhoz, a többi komponensből is ötöt lehet használni, ezekkel a csapatok tetszőlegesen variálhatnak az évad során, a kerettúllépés viszont büntetést von maga után.
Lotus E22
Lotus
- Egy újabb lépés a sportág „kizöldítése” felé az is, hogy a versenyzők az eddigi 150-160 kilogramm üzemanyag helyett 100 kilogrammnyival vághatnak neki a futamoknak. A hibrid technológiáknak köszönhetően a hajtáslánc fogyasztása 35 százalékkal csökken a korábbiakhoz képest, ráadásul korlátozták az üzemanyag-átfolyást – 10500-as fordulattól 100 kilogramm/óra – is. Az üzemanyag-limit biztosan komoly kockázati tényező lesz az idény első néhány összecsapásán: Melbourne-ben a versenyigazgató Charlie Whiting már a szabadedzések előtt közölte a csapatokkal, hogy ezen a területen zérótoleranciát alkalmaznak.
- Mivel az idei hajtáslánc jóval nehezebb a korábbinál, az autók minimumsúlyát 642-ről 691 kilogrammra emelték fel. A termetesebb pilótáknak még így is sokat kellett fogyniuk a téli időszakban, amire többen is panaszkodtak.
- Az új előírások szerint készült váltók a tavalyi héttel szemben nyolcfokozatúak, fix áttételezésűek, és már nem öt, hanem hat egymást követő futamot kell kibírniuk. Míg korábban 30 áttételezési variációból lehetett választani, mostantól csak egyszer lehet változtatni a szezon során: minden egyéb módosítás büntetést von maga után.
- Egyetlen, középen elhelyezett kipufogó a korábbi ikermegoldás helyett: ezzel száműzték annak lehetőségét, hogy a forró kipufogógázt a diffúzorhoz vezessék. Az utóbbi években ez volt a Red Bull egyik legfontosabb fegyvere.
- A változatos, bizarrabbnál bizarrabb orrkúpok annak köszönhetőek, hogy az ominózus komponenst keskenyebbre és alacsonyabbra kellett szabni. Ezt a módosítást biztonsági kérdéseket szem előtt tartva vezették be: a keskenyebb, alacsonyabb első szárnytól azt remélik, hogy a pozícióharcok során és a rajtokat követő tülekedésben kevesebb defektet okoznak majd, illetve csökkentik az esélyét annak, hogy az autó a levegőbe emelkedjen olyan esetekben, amikor ütközik az előtte haladó versenygéppel. Változott a hátsó szárny is, amelynek felső terelőeleme kisebb lett, az alsó összekötőelemét pedig száműzték. Az aerodinamikai módosítások a becslések szerint 20 százalékos leszorítóerő-csökkenést eredményeznek.
- Változik az időmérő is: a Q1 20 helyett 18 perces lesz, a Q3 hossza viszont 10-ről 12 percre nő, ráadásul erre a résztvevők kapnak egy extra szett lágy abroncsot is. Mivel ezt a szettet az edzés végén vissza kell adni a Pirellinek, a versenyzőket arra ösztönzi, hogy a korábbiakkal ellentétben többször is próbálkozzanak. Ennek köszönhető az is, hogy mostantól a futamot nem a Q3-ban használt, hanem a legjobban sikerült Q2-es körben fent lévő gumiszettel kell kezdeni.
Renault Energy F1
Renault Sport
- Nagy felháborodást váltott ki az ötlet, de végül elfogadták: az évadzáró összecsapáson elért pontokat az idei évtől megkétszerezik. Az elképzelést eredetileg Sebastian Vettel tavalyi, nyomasztó dominanciája ihlette, mert a pontduplázás reményt adhat egy szorosabb végkifejletre, ám könnyen előfordulhat, hogy épp a német lesz az, akinek ez kapóra jön: amennyiben a Red Bull a szezon előrehaladtával feltámad a teszteléseken látott kábulatból, a címvédőnek Abu-Dzabiban jól jöhet a pontduplázás.
- Akárcsak a közúti közlekedésben, mostantól a Forma–1-ben is osztanak büntetőpontokat. Aki egy szezonon belül kipontozódik, azaz összegyűjt 12 büntetőpontot, egyfutamos eltiltással sújtják. Azt egyelőre nem pontosították, hogy a különféle kihágásokért hány pont jár, az viszont biztos, hogy a büntetőpontok csak a kiosztást követő egy év után évülnek el.