Megjött hozzánk is a megújult Peugeot 508
szerző:
Ahogy az egész európai autópiacon, úgy a magyaron is jobban áll mostanság a Peugeot. Modell- és motorpalettát tekintve is sorban jönnek az újdonságok, az elmúlt két évben közel tucatnyi modellel vagy modellváltozattal rukkoltak ki a franciák. Most a menedzserautójuk, az 508-as frissített változata érkezett.
A felső középkategória nagyon fontos szegmens, ezeken az autókon már tisztes profitot lehet realizálni a gyártóknak. Nálunk ez a kategória nem is gyengült meg annyira, főleg a céges vásárlóknak köszönhetően. A három éve bemutatott 508-asnak – amely egyszerre váltotta le a 407-est és az elnöki autónak szánt 607-est – máris itt a ráncfelvarrott változata.
Az oroszlánosok menedzserautójának mindhárom változata egy füst alatt megújult: a limuzin, a kombi (SW) és az all-roados külsejű hibrid, a magyar Bocsi Attila által tervezett RXH-is.
A Peugeot modellfrissítése ugyanakkor korántsem nevezhető forradalminak, hacsak nem éppen az előbb említett RXH esetében. Ugyanis az összkerékhajtásra is képes dízel-elektromos pszeudó hibridből a jövőben lesz pusztán elsőkerék-hajtású dízel is. 2.0 literes BlueHDi 180 lóerős motorral és hatfokozatú új automata váltóval. A modell így vélhetően sokkal kelendőbb is lesz.
Rátérve a frissítés velejére, a szedánokra és a kombikra, a franciák a klasszikusnak nevezető aktualizálásokat hajtották végre. A modellek méretei nem változtak, illetve csalókán mégis, a 3,8 centis hossznövekedésért az új, vaskosabb első lökhárító a felelős. Ha már itt járunk, a frontrész most laposabb, keskenyebb, kisebb új LED-es lámpaegységgel, ami elég karakteresnek nevezhető. A hűtőmaszkba visszamászott az oroszlán, és valóban dinamikusabbnak hat az új alsó műanyag betétekkel az autó. A hátsó lámpatestet is átszabták a limuzin esetében, három karomként adnak rajzolatot a ledek a világítótesteknek. A csomagterek mérete nem változott az elődhöz képest, 515/958 liter a szedán és 550/1598 liter a kombi esetén.
A motortérben az új Euro 6-os normájú erőforrások közül a 2.0 literes BlueHDi az igazi nóvum, amely 150 lovas, manuális váltós, 370Nm-es nyomatékkal. Ugyanezzel a motorral létezik 180 lovas verzió is, a gyártó újragondolt hatfokozatú automatájával. Mivel nálunk adószempontból nem élveznek előnyt egyelőre az Euro 6-os motorok, amíg lehetséges, piacon tartják az Euro 5-ös modelleket is. Így a kínálat igen széles, dízelfronton az 1.6 literes e-HDi 115 lovastól a 2.0 literesek három változatában lévő 140, 160, 200 lóerőkig lehet választani.
A benzines paletta belépője a 1.6 literes VTi 120 lóerővel, szintén Euro 5-ös motorral. Itt az Euro 6-os motor a korábbi, népszerű, 1.6 literes THP motor továbbfejlesztett változata, amely immáron 165 lóerős (+9 lóerő az elődhöz képest), miközben a könyv szerinti fogyasztását 25 százalékkal lefaragták.
A bemutatón, néhány kilométeres próbakörön az új 2.0 literes BlueHDi-t, manuális hatfokozatú váltóval tudtuk kipróbálni. A kocsi futóműve az új dupla háromszög lengőkaros kialakítással igen feszes, miközben már az előző széria sem volt franciásan puha. Ez egyébként is trendnek tűnik az autógyártóknál manapság. (Ez a megoldás lesz a sportos GT-verziókban is.) Hátul maradt az igényes multilinkkaros megoldás minden változatnál. Ami a kényelmet és a vezetési asszisztens-rendszereket illeti, eddig sem volt panasz rájuk. A négyzónás-klíma, amely opciós, ebben az osztályban nagy pozitívum, ráadásul programozható, állóhelyzeti fűtés-hűtésre is. A hátsó helyek egyetlen negatívuma továbbra is az alacsony tetővonal.
Elöl, a kezelőszervek közé beköltözött a PSA-konszern új, 7 colos (800x480-as felbontású) színes érintőképernyője, amely a mutimédia-rendszer kezelője egyben, már magyar nyelvű menüvel. További kényelmi eszköz az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és holttérfigyelő is. Természetesen a színes head-up display is maradt a választékban.
Ami az árazást illeti, a Peugeot úgy vezeti be a megújult 508-ast, hogy a kifutó széria egyébként is akciós árazását 60-100 ezer forinttal megtoldva már egy frissebb 508-ashoz lehet jutni. A legolcsóbb modellt, a 1.6 VTi 120 Access-t 5,77 millió forintért kínálják magánszemélyeknek. A vélhetően legnépszerűbb változat azért ennél jóval drágább alapáron is. A 2.0 literes HDi Active felszereltséggel, 140 lóerős motorral 7,13 millió forintról indul.
Az oroszlánosok menedzserautójának mindhárom változata egy füst alatt megújult: a limuzin, a kombi (SW) és az all-roados külsejű hibrid, a magyar Bocsi Attila által tervezett RXH-is.
A Peugeot modellfrissítése ugyanakkor korántsem nevezhető forradalminak, hacsak nem éppen az előbb említett RXH esetében. Ugyanis az összkerékhajtásra is képes dízel-elektromos pszeudó hibridből a jövőben lesz pusztán elsőkerék-hajtású dízel is. 2.0 literes BlueHDi 180 lóerős motorral és hatfokozatú új automata váltóval. A modell így vélhetően sokkal kelendőbb is lesz.
Rátérve a frissítés velejére, a szedánokra és a kombikra, a franciák a klasszikusnak nevezető aktualizálásokat hajtották végre. A modellek méretei nem változtak, illetve csalókán mégis, a 3,8 centis hossznövekedésért az új, vaskosabb első lökhárító a felelős. Ha már itt járunk, a frontrész most laposabb, keskenyebb, kisebb új LED-es lámpaegységgel, ami elég karakteresnek nevezhető. A hűtőmaszkba visszamászott az oroszlán, és valóban dinamikusabbnak hat az új alsó műanyag betétekkel az autó. A hátsó lámpatestet is átszabták a limuzin esetében, három karomként adnak rajzolatot a ledek a világítótesteknek. A csomagterek mérete nem változott az elődhöz képest, 515/958 liter a szedán és 550/1598 liter a kombi esetén.
A motortérben az új Euro 6-os normájú erőforrások közül a 2.0 literes BlueHDi az igazi nóvum, amely 150 lovas, manuális váltós, 370Nm-es nyomatékkal. Ugyanezzel a motorral létezik 180 lovas verzió is, a gyártó újragondolt hatfokozatú automatájával. Mivel nálunk adószempontból nem élveznek előnyt egyelőre az Euro 6-os motorok, amíg lehetséges, piacon tartják az Euro 5-ös modelleket is. Így a kínálat igen széles, dízelfronton az 1.6 literes e-HDi 115 lovastól a 2.0 literesek három változatában lévő 140, 160, 200 lóerőkig lehet választani.
A benzines paletta belépője a 1.6 literes VTi 120 lóerővel, szintén Euro 5-ös motorral. Itt az Euro 6-os motor a korábbi, népszerű, 1.6 literes THP motor továbbfejlesztett változata, amely immáron 165 lóerős (+9 lóerő az elődhöz képest), miközben a könyv szerinti fogyasztását 25 százalékkal lefaragták.
A bemutatón, néhány kilométeres próbakörön az új 2.0 literes BlueHDi-t, manuális hatfokozatú váltóval tudtuk kipróbálni. A kocsi futóműve az új dupla háromszög lengőkaros kialakítással igen feszes, miközben már az előző széria sem volt franciásan puha. Ez egyébként is trendnek tűnik az autógyártóknál manapság. (Ez a megoldás lesz a sportos GT-verziókban is.) Hátul maradt az igényes multilinkkaros megoldás minden változatnál. Ami a kényelmet és a vezetési asszisztens-rendszereket illeti, eddig sem volt panasz rájuk. A négyzónás-klíma, amely opciós, ebben az osztályban nagy pozitívum, ráadásul programozható, állóhelyzeti fűtés-hűtésre is. A hátsó helyek egyetlen negatívuma továbbra is az alacsony tetővonal.
Elöl, a kezelőszervek közé beköltözött a PSA-konszern új, 7 colos (800x480-as felbontású) színes érintőképernyője, amely a mutimédia-rendszer kezelője egyben, már magyar nyelvű menüvel. További kényelmi eszköz az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és holttérfigyelő is. Természetesen a színes head-up display is maradt a választékban.
Ami az árazást illeti, a Peugeot úgy vezeti be a megújult 508-ast, hogy a kifutó széria egyébként is akciós árazását 60-100 ezer forinttal megtoldva már egy frissebb 508-ashoz lehet jutni. A legolcsóbb modellt, a 1.6 VTi 120 Access-t 5,77 millió forintért kínálják magánszemélyeknek. A vélhetően legnépszerűbb változat azért ennél jóval drágább alapáron is. A 2.0 literes HDi Active felszereltséggel, 140 lóerős motorral 7,13 millió forintról indul.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |