szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Edmunds amerikai autós magazinnál, azért ütlegelték az új Ford F-150-es pickupot, hogy kiderítsék mennyire sérülékeny az alumíniumból készült karosszériaeleme és mennyivel drágább a javítása az acélhoz képest.

A Ford F-150 pickup az amerikai piac legfontosabb autója. Ez a modell vezeti az eladásokat lassan 30 éve az államokban. A mostani sorozat legnagyobb újdonsága az alumínium karosszéria, ami jelentős súlycsökkenést eredményez a korábbi acélból készült elődökhöz képest. Negatívuma, hogy sérülés esetén körülményesebb, ezáltal drágább a javítása.

Az amerikai Edmunds.com magazin munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy pontosan mennyivel kerül többe egy ilyen alu elem javítása, ezért fogtak egy kalapácsot és kétszer is lesújtottak vele egy hosszú távú tesztelésre vásárolt példányra.

Az első videón az látható, ahogy az egyik újságíró elvégzi a piszkos munkát, amelyre a többiek is felszisszennek. Fontos megjegyezni, hogy azért választották a plató oldalelemét, mert sérülés esetén ezt inkább javítani szokták, szemben mondjuk az ajtókkal, vagy a motorháztetővel, melyeknél célszerűbb a komplett karosszéria-elem cseréje.

A második videóból kiderül, hogy menyibe került az általuk okozott sérülés kijavítása a legközelebbi Ford márkaszervizben. Ezt röviden úgy lehetne összegezni, hogy munkaórában és anyagköltségben is duplája az acélhoz képest, arról nem is beszélve, hogy a horpadás miatt a komplett jobbos hátsó lámpát is cserélni kellett, ami a LED-es helyzetjelző és a beépített holttérfigyelő szenzor miatt szintén nem volt olcsó mulatság.


A kérdés már csak az, hogy ez miért nem derült volna ki egy mezei telefonos ajánlatkéréséből, autórongálás nélkül?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!