szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Teljesen új piacra lépett újdonságával az angol márka, amely bemutatta első szabadidő-autóját, a méretes Bentley Bentaygát.

A kocsi bemutatójához írt sajtóanyagban a cég nem sok visszafogottsággal jellemzi a kocsit, amelyet a leggyorsabb, legerősebb, a legfelső luxust kínáló, legexkluzívabb a SUV-ként írnak le. A cél egyértelmű az angliai Crewe-ban működő vállalat számára, a luxustermékeket vásárlók számára is kínálni a manapság legdivatosabb kategóriában, a nagy szabadidő-autók közt valami különlegeset.

Bentley

A kocsi ára ennek megfelelően 130 ezer fontnál indul, amely durván 30 ezerrel több, mint a legdrágább Range Rover. Megjegyzendő, hogy ezzel a 130 ezer fontos árral korántsem a legdrágább modell a Bentley kínálatában, egy Mulsanne limuzin 225 ezer fontnál kezdődik.

A Bentayga genezise nem volt éppen zökkenőmentes, emlékezetes, hogy az első gyártásra szánt koncepciót annyira elutasította a tesztközönség, hogy szinte teljesen át kellett tervezni. A végül elkészült modell azért igazán grandiózus lett: 5,14 méter hosszú, amelyből a tengelytáv közel 3 méter. A kocsi egyébiránt ugyan azt a moduláris platformot használja, amelyre az új Audi Q7-es épül.

A prémium egységeken végighaladva: egy teljesen új számítógép-vezérelt légrugós futómű került a kocsi alá, amely szinte minden paraméterét figyeli az autónak – dőlés, csavarodás, impulzusok – és ennek megfelelően avatkozik be változtatva a futómű komfortján. Természetesen egy elektronikusan vezérelt zárható differenciálmű is segíti az összkerékhajtású járművet a tökéletes tapadás megőrzésében.

Bentley

A motortérben a modellbemutatást követően egyetlen erőforrás lesz elérhető, egy 6.0 liter össz-lökettérfogatú W12-es duplaturbó-feltöltésű benzinmotor. A teljesítménye 608 lóerő 6000-es fordulatszámon, és 900 Nm-es nyomaték áll a sofőr rendelkezésére. Ezt a komoly erőt egy nyolcfokozatú ZF-váltó viszi át a Torsen-rendszerű központi differenciálzár felé.

A motoradatokat menetdinamikára fordítva elmondható, hogy a Bentayga a nulláról százra 4,1 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 301 km/h.

A kocsi alá, alapból 20 colos kerekek kerülnek, de mivel itt az igények általában elég extrémek, a 21-22 colos kerekek is bekerültek a választékba.

A belső térben természetesen az angol kézműves ipar jeleskedett az egész autón, a műszerfalon visszatér a Bentley-"szárny", polírozott fémelemek díszítik a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtókat. Természetesen a beépített biztonsági és assziszt rendszerek is a Volkswagen-konszern – mint a Bentley tulajdonosának – legújabb fejlesztéseit tartalmazzák, és a hifi 1950 wattos teljesítményére sem lesz majd panasz.

A kocsi a nagyközönségnek a Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni, az első autókat a jövő év elején adja át a gyártó. A darabszámokat illetően éves szinten 3000 példányt kíván a Bentley értékesíteni.

Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!