Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1e1804ea-8167-49ca-9b03-c0432f0106b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június 5-én a balatonfüredi Kongresszusi Központban rendezik a Trust Summitot, amely mára Magyarország egyik legmeghatározóbb üzleti konferenciája. A Bizalmi Kör által szervezett esemény évről évre olyan platformot biztosít a hazai cégvezetők számára, ahol a tudás, az innováció és a kapcsolatépítés találkozik.","shortLead":"Június 5-én a balatonfüredi Kongresszusi Központban rendezik a Trust Summitot, amely mára Magyarország egyik...","id":"20250520_kkv-vezeto-bizalmi-kor-trust-summit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e1804ea-8167-49ca-9b03-c0432f0106b5.jpg","index":0,"item":"6946e264-8ee4-4506-b0e2-a5b83cc821ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_kkv-vezeto-bizalmi-kor-trust-summit","timestamp":"2025. május. 20. 14:54","title":"Túlélsz vagy dominálsz? A következő évtized a vezetők kezében van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec19eab1-878d-43df-8e55-cf3ea6486640","c_author":"Kókai Péter","category":"360","description":"Szerbia – továbbra is – forrong. Az eddig viszonylag csendes Szabadkán is nagy tüntetést tartottak az egyetemisták. Utazásaik során a kormánytól vagy a helyi hatalomtól függő emberektől és intézményektől nem sok jóra számíthatnak.","shortLead":"Szerbia – továbbra is – forrong. Az eddig viszonylag csendes Szabadkán is nagy tüntetést tartottak az egyetemisták...","id":"20250520_Szeretettel-Vajdasagbol-Szerbia-tuntetesek-Szabadka-Ujvidek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec19eab1-878d-43df-8e55-cf3ea6486640.jpg","index":0,"item":"568fc1bf-0fd6-4d3d-adcf-3e91953bebd6","keywords":null,"link":"/360/20250520_Szeretettel-Vajdasagbol-Szerbia-tuntetesek-Szabadka-Ujvidek","timestamp":"2025. május. 20. 17:30","title":"„Ezt nevezzük szeretetrobbanásnak!” – írta egy vajdasági pap, aki szállást és ételt adott a tüntető egyetemistáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afe47a14-47cd-4628-8a3a-947854be8907","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Dubaji vásárlások tucatjaival nullázták le a bankszámláját.","shortLead":"Dubaji vásárlások tucatjaival nullázták le a bankszámláját.","id":"20250521_Internetes-csalok-aldozataul-esett-Zalatnay-Sarolta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afe47a14-47cd-4628-8a3a-947854be8907.jpg","index":0,"item":"cde04ded-175e-406c-a50c-527abfc56650","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Internetes-csalok-aldozataul-esett-Zalatnay-Sarolta","timestamp":"2025. május. 21. 13:30","title":"Internetes csalók áldozatául esett Zalatnay Sarolta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban: soha nem repült még egyszerre, koordináltan annyi drón, mint április végén Saigon felett.","shortLead":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban...","id":"20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff.jpg","index":0,"item":"d72f78af-11ec-45a8-86d9-3c440db3f0ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","timestamp":"2025. május. 20. 11:03","title":"Videón a Guinness-rekord: 10 518 drón repült egyszerre Vietnám felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaa8da9e-d4be-424b-bc23-cb2b66063e00","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A személyiségi jogi pert indító Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás szerint Lánczi Tamásék csak időhúzásra játszanak. Hiszen ha lenne bármi bizonyítékuk az Átlátszó elleni súlyos vádakra, lehetett volna érdemi tárgyalást tartani.","shortLead":"A személyiségi jogi pert indító Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás szerint Lánczi Tamásék csak időhúzásra játszanak...","id":"20250520_Atlatszo-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-per-birosag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaa8da9e-d4be-424b-bc23-cb2b66063e00.jpg","index":0,"item":"a13b9454-6805-46dc-8f71-9d7a997e66a4","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Atlatszo-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-per-birosag-ebx","timestamp":"2025. május. 20. 11:37","title":"Nem jelent meg a Szuverenitásvédelmi Hivatal az ellene indított per tárgyalásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"451b0f50-66a8-403c-b369-5961cdad55c7","c_author":"Bihari Ágnes","category":"360","description":"A Magyar Nemzeti Galéria (MNG) Élőhely című kiállítása mintegy 60 műtárgy – festmények, szobrok, fotók és videók – segítségével vizsgálja a természethez való viszony alakulását a 19. század végétől napjainkig. A tárlat arra keresi a választ, hogyan értelmezhető újra a természet és kultúra kapcsolata a történeti tájképfestészet és a jelenkori ökológiai válság tükrében; továbbá bemutatja, miként reagált a művészet a környezeti változásokra és hogyan vált a kérdés napjaink meghatározó témájává. Klasszikus és kortárs művészek – többek közt Mednyánszky László, Alan Sonfist, vagy Gosztola Kitti és Kaszás Tamás – munkái révén a látogatók szembesülhetnek a természet átalakulásával és saját felelősségükkel bolygónk jövőjével kapcsolatban. A kiállítás kurátorai: Harangozó Katalin, Major Sára, Petrányi Zsolt és Tarr Linda Alexandra – közülük Petrányi Zsoltot kérdeztük a munkáról.","shortLead":"A Magyar Nemzeti Galéria (MNG) Élőhely című kiállítása mintegy 60 műtárgy – festmények, szobrok, fotók és videók –...","id":"20250521_A-mu-Petranyi-Zsolt-interju-Magyar-Nemzeti-Galeria-Elohely-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/451b0f50-66a8-403c-b369-5961cdad55c7.jpg","index":0,"item":"75a06625-d2c4-4ab4-a530-3b3e66125527","keywords":null,"link":"/360/20250521_A-mu-Petranyi-Zsolt-interju-Magyar-Nemzeti-Galeria-Elohely-kiallitas","timestamp":"2025. május. 21. 15:35","title":"A romantika tájképeitől az ökológiai videójátékokig – raktáraiból is elővarázsolt kincseket a Nemzeti Galéria az Élőhely című tárlathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cf9bcae-d20a-4ae0-849b-e3d884a5cb73","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ülésekről kitiltott független képviselő a parlament ruhatárában szavazhatott.","shortLead":"Az ülésekről kitiltott független képviselő a parlament ruhatárában szavazhatott.","id":"20250520_Hadhazy-Akos-alkotmanybiro-Polt-Peter-szavazolap-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cf9bcae-d20a-4ae0-849b-e3d884a5cb73.jpg","index":0,"item":"eb08acaa-ed71-4df4-a122-0153da33f78e","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Hadhazy-Akos-alkotmanybiro-Polt-Peter-szavazolap-parlament","timestamp":"2025. május. 20. 10:05","title":"„Lónak a f*szát” – írta Hadházy Ákos az alkotmánybíró-választás szavazólapjára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatajtós kiskombiként, méretosztályt ugorva újult meg a MINI Clubman, amely ellen már a céges vevőkörnek sem lehet kifogása.
Ahogyan a magyarországi bemutatóra kiállított 1980-as MINI Clubman Estate hátsó ablakán egy matrica állította: „Isten a hetedik napon megteremté… a minit”. Látható eredetileg még Mini volt, csak a BMW tulajdonlás óta lett a brit törpeautó írásmódja MINI. A helyzet pedig az, hogy nem csak írásmódban egyre kevésbé kicsik ezek az autók. Most, a jelenlegi legnagyobb bemutatóján jártunk.
A Mini Clubman elsőként 1969 és 1982 között létezett, a puttonyos apróságból története során eladtak több mint 200 ezret. Majd az új korszakban 2007-2014 között is rajta volt a MINI palettáján, ám nehéz lenne azt mondani, hogy telitalálat volt, kicsiként csak nagynak tűnt. Ezért a márkánál úgy döntöttek eggyel feljebb, a prémium kompaktok közé lövik be a második generációs MINI Clubmant. Ez a szegmens ráadásul sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet, különösképpen annak fényében, hogy a gyártó saját várakozásai szerint 2020-ig, 27 százalékos pluszt produkálva növekszik ez a méretosztály. Ehhez viszont az kellett, hogy lényegében teljesen átírják a koncepciót.
A Clubman tényleg más dimenzióban játszik, mint egy megszokott három vagy ötajtós MINI. A szélessége 9 centivel több, mint egy ötajtósé, és a tengelytávban is plusz 10 centivel nagyobb (2670mm). Teljes hosszban pedig nem kevesebb, mint 27 centimétert tettek hozzá az ötajtós változathoz. Ez a 4253 milliméteres autó ezzel teljesen más karakterű is, mint az eddigiek.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A képeken kissé tepsiszájú és furcsa arányúnak tűnő autó, a valóságban a szélessége és a hozzá tartozó magasság (1441mm) aránya révén kifejezetten mutatós. Az első rész teljes egészében mintázza a mostani MINI-ket , a hátulja viszont eltérő nem csak a szokatlan, kettényíló csomagtér ajtó miatt, aminek révén tulajdonképpen hatajtós a Clubman, hanem a jól formázott lámpák karakteressé teszik az újdonságot.
A célkitűzés valahol egyértelmű a méretosztály-ugrással, az eddig céges autóknak csak nagyon nyakatekert módón titulálható MINI-be megpróbálnak átültetni egy új közönséget is. Az újdonság ennek megfelelően az új generációs MINI-k legnagyobb tagja. A csomagtere 360 literes, ami szintén nem lehet már kifogás egy általános használatú juttatásautónál, akárcsak az öt teljes értékű üléshely, amelyek közül a hátsók 40:20:40 arányban dönthetők, így akár 1250 literes szabad helyet is nyerve a kocsiban. Ráadásul továbbra is igen egzotikus formában nyílik az a csomagtért, a kettényíló ajtókkal.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Persze érdekes lesz majd, hogyan sikerül bevenni ugyan azt a piacot a Clubmannek, ahol jelenleg talán a BMW 1-es széria a favorit az Audi A3 mellett. Mert valóban egy dizjánautót becserél-e valaki egy BMW-ért? A legnyomósabb érv ugyanakkor mégiscsak az lehet, hogy lényegében ugyanazt kapja, csak sikkesebb kiadásban.
Mert, ha azt vesszük, hogy hogyan szolgálja ki ezt az ügyfélkört a Clubman, akkor nehéz ellenérvet találni: Comfort Access kulcsnélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a hátsó csomagtérajtó érintés nélküli – láblengetős – nyithatósággal kiegészítve. Head-Up kijelző, az utastér széltében és hosszában is bőséges. Ráadásul olyat kapni, ami máshol nincs, beköltözött néhány extrém variáns a kárpitválasztékba, mint a Chesterfield-bőr, ami egy kékes és keresztvarrásos bőrözés és elképesztően jól néz ki. De ugyan így, egyedi extra a logókivetítés az első ajtóknál, vagy a cápauszony villogó a kocsi tetején, amely segít egy zsúfolt parkolóban megtalálni járgányunkat.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Beülve, a sportülések megmaradtak és ahogy kell, jó mélyre engedhetők, a kormánykerék kellően vaskos. Ugyan nem újdonság a harmadik generációs MINI óta, de itt is a kormányoszlopra költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, középkonzol kijelzője 8,8 col képátlójú is lehet, ezen megy a navigáció és a szórakoztatórendszer. Ezzel együtt nem újdonság már, ahogyan fejlődik az anyacég, a BMW i-Drive rendszere, úgy profitál mindebből a MINI is. Persze az színes LED-gyűrű a kijelző körül is megmaradt, akárcsak az egyedi billenő kapcsolók, közük a motorindító és más beállítások kettősállású kapcsolója.
A MINI Clubman négy különféle, TwinPower Turbo technológiás motorváltozattal jön, köztük az alap a 1.5 literes háromhengeres 136 lóerős. Az új MINI Cooper S Clubman 192 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres benzines. A két négyhengeres dízelmotor közül a Cooper D Clubman 150 lóerőt, míg az SD Clubman 190 lóerő maximális teljesítményt produkál.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A bemutatón a benzines Cooper S 192 lóerős teljesítményű tagjával sikerült próbát tenni. A 1998 köbcentis motorból 4700-6000-es fordulatnál jön ki igazából bugi. A műszer kiosztása 7000-es fordulatig tart, már hatezernél a vörös zónában vagyunk. A forgatónyomaték maximuma, a 280 Nm már 1250-es fordulatszámnál megvan. Megtartotta az a jó tulajdonságát is a Clubman a hogy ha tovább huzatjuk bő gázzal, majd megvonjuk tőle egy pillanatra a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer szépen visszadurrog. A menetdinamikára annak ellenére sem lehet semmilyen panasz, hogy a Clubman kényszerűen 155 kilóval nehezebb, mint az ötajtós rokona, és a súlya meghaladja az 1300 kilót.
Újdonságaként mutatkozik be az új MINI Clubman modellben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó is, amely a váltó a hatékonyabb váltások érdekében még a navigációt is figyeli természetesen csak ECO-módban, amelyet a váltókulissza peremgyűrűjét elfordítva választhatjuk ki a SPORT, MID, vagy ECO lehetőségek közül.
A jelenlegi négy variáns ára – később ugyanis lesz John Cooper Works változat kétliteres 231 lovas motorral – persze nem éppen olcsó. A Cooper Clubman ára 7,03 millió forint alapáron, a Cooper S 8,12 millió, a Cooper D 7,6 millió, míg a Cooper SD-ért már 8,72 millió forintot kér az importőr alapáron.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.