Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"62789bbf-fa08-4310-83f9-0fdd008a18f0","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A telekszomszédra törtek rá először a TEK-esek, amikor egy törökbálinti férfit megpróbáltak elvinni. Az ártatlan családot, köztük egy hároméves gyereket öt órán át tartották kint az udvarukon, de a TEK állítása szerint nem tévedtek. ","shortLead":"A telekszomszédra törtek rá először a TEK-esek, amikor egy törökbálinti férfit megpróbáltak elvinni. Az ártatlan...","id":"20250419_Rossz-cim-tek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62789bbf-fa08-4310-83f9-0fdd008a18f0.jpg","index":0,"item":"dfd9dbb6-e614-464f-95b4-b9d507d96b75","keywords":null,"link":"/elet/20250419_Rossz-cim-tek","timestamp":"2025. április. 19. 11:37","title":"Rossz címre ment ki akciózni a TEK, de szerintük nem történt tévedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","shortLead":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","id":"20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"e595fb27-2130-4000-bd46-945619ff569c","keywords":null,"link":"/elet/20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","timestamp":"2025. április. 19. 17:01","title":"Összecsomózott lepedőkön menekült a szeretőjétől egy férfi Németországban, nem lett jó vége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","shortLead":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","id":"20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5.jpg","index":0,"item":"8da84690-fe60-47e7-a051-ab9ab6546044","keywords":null,"link":"/elet/20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","timestamp":"2025. április. 20. 18:55","title":"„Ez volt az utolsó” – kiakadt a drogellenes kormánybiztos a Kétfarkú Kutya Párt demonstrációján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cf9016e-3f16-4241-9aa0-e111093bac1c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"A franciák meglátták a lehetőséget abban, ami az Egyesült Államokban történik.","shortLead":"A franciák meglátták a lehetőséget abban, ami az Egyesült Államokban történik.","id":"20250419_donald-trump-amerikai-egyetemek-kutatok-emmanuel-macron-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf9016e-3f16-4241-9aa0-e111093bac1c.jpg","index":0,"item":"9e15e275-c164-42b1-a570-334eafc947e6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_donald-trump-amerikai-egyetemek-kutatok-emmanuel-macron-tudomany","timestamp":"2025. április. 19. 09:36","title":"Akkor hívja Franciaországba a világ tudósait Macron, amikor Trump hadat üzent az egyetemeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatajtós kiskombiként, méretosztályt ugorva újult meg a MINI Clubman, amely ellen már a céges vevőkörnek sem lehet kifogása.
Ahogyan a magyarországi bemutatóra kiállított 1980-as MINI Clubman Estate hátsó ablakán egy matrica állította: „Isten a hetedik napon megteremté… a minit”. Látható eredetileg még Mini volt, csak a BMW tulajdonlás óta lett a brit törpeautó írásmódja MINI. A helyzet pedig az, hogy nem csak írásmódban egyre kevésbé kicsik ezek az autók. Most, a jelenlegi legnagyobb bemutatóján jártunk.
A Mini Clubman elsőként 1969 és 1982 között létezett, a puttonyos apróságból története során eladtak több mint 200 ezret. Majd az új korszakban 2007-2014 között is rajta volt a MINI palettáján, ám nehéz lenne azt mondani, hogy telitalálat volt, kicsiként csak nagynak tűnt. Ezért a márkánál úgy döntöttek eggyel feljebb, a prémium kompaktok közé lövik be a második generációs MINI Clubmant. Ez a szegmens ráadásul sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet, különösképpen annak fényében, hogy a gyártó saját várakozásai szerint 2020-ig, 27 százalékos pluszt produkálva növekszik ez a méretosztály. Ehhez viszont az kellett, hogy lényegében teljesen átírják a koncepciót.
A Clubman tényleg más dimenzióban játszik, mint egy megszokott három vagy ötajtós MINI. A szélessége 9 centivel több, mint egy ötajtósé, és a tengelytávban is plusz 10 centivel nagyobb (2670mm). Teljes hosszban pedig nem kevesebb, mint 27 centimétert tettek hozzá az ötajtós változathoz. Ez a 4253 milliméteres autó ezzel teljesen más karakterű is, mint az eddigiek.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A képeken kissé tepsiszájú és furcsa arányúnak tűnő autó, a valóságban a szélessége és a hozzá tartozó magasság (1441mm) aránya révén kifejezetten mutatós. Az első rész teljes egészében mintázza a mostani MINI-ket , a hátulja viszont eltérő nem csak a szokatlan, kettényíló csomagtér ajtó miatt, aminek révén tulajdonképpen hatajtós a Clubman, hanem a jól formázott lámpák karakteressé teszik az újdonságot.
A célkitűzés valahol egyértelmű a méretosztály-ugrással, az eddig céges autóknak csak nagyon nyakatekert módón titulálható MINI-be megpróbálnak átültetni egy új közönséget is. Az újdonság ennek megfelelően az új generációs MINI-k legnagyobb tagja. A csomagtere 360 literes, ami szintén nem lehet már kifogás egy általános használatú juttatásautónál, akárcsak az öt teljes értékű üléshely, amelyek közül a hátsók 40:20:40 arányban dönthetők, így akár 1250 literes szabad helyet is nyerve a kocsiban. Ráadásul továbbra is igen egzotikus formában nyílik az a csomagtért, a kettényíló ajtókkal.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Persze érdekes lesz majd, hogyan sikerül bevenni ugyan azt a piacot a Clubmannek, ahol jelenleg talán a BMW 1-es széria a favorit az Audi A3 mellett. Mert valóban egy dizjánautót becserél-e valaki egy BMW-ért? A legnyomósabb érv ugyanakkor mégiscsak az lehet, hogy lényegében ugyanazt kapja, csak sikkesebb kiadásban.
Mert, ha azt vesszük, hogy hogyan szolgálja ki ezt az ügyfélkört a Clubman, akkor nehéz ellenérvet találni: Comfort Access kulcsnélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a hátsó csomagtérajtó érintés nélküli – láblengetős – nyithatósággal kiegészítve. Head-Up kijelző, az utastér széltében és hosszában is bőséges. Ráadásul olyat kapni, ami máshol nincs, beköltözött néhány extrém variáns a kárpitválasztékba, mint a Chesterfield-bőr, ami egy kékes és keresztvarrásos bőrözés és elképesztően jól néz ki. De ugyan így, egyedi extra a logókivetítés az első ajtóknál, vagy a cápauszony villogó a kocsi tetején, amely segít egy zsúfolt parkolóban megtalálni járgányunkat.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Beülve, a sportülések megmaradtak és ahogy kell, jó mélyre engedhetők, a kormánykerék kellően vaskos. Ugyan nem újdonság a harmadik generációs MINI óta, de itt is a kormányoszlopra költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, középkonzol kijelzője 8,8 col képátlójú is lehet, ezen megy a navigáció és a szórakoztatórendszer. Ezzel együtt nem újdonság már, ahogyan fejlődik az anyacég, a BMW i-Drive rendszere, úgy profitál mindebből a MINI is. Persze az színes LED-gyűrű a kijelző körül is megmaradt, akárcsak az egyedi billenő kapcsolók, közük a motorindító és más beállítások kettősállású kapcsolója.
A MINI Clubman négy különféle, TwinPower Turbo technológiás motorváltozattal jön, köztük az alap a 1.5 literes háromhengeres 136 lóerős. Az új MINI Cooper S Clubman 192 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres benzines. A két négyhengeres dízelmotor közül a Cooper D Clubman 150 lóerőt, míg az SD Clubman 190 lóerő maximális teljesítményt produkál.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A bemutatón a benzines Cooper S 192 lóerős teljesítményű tagjával sikerült próbát tenni. A 1998 köbcentis motorból 4700-6000-es fordulatnál jön ki igazából bugi. A műszer kiosztása 7000-es fordulatig tart, már hatezernél a vörös zónában vagyunk. A forgatónyomaték maximuma, a 280 Nm már 1250-es fordulatszámnál megvan. Megtartotta az a jó tulajdonságát is a Clubman a hogy ha tovább huzatjuk bő gázzal, majd megvonjuk tőle egy pillanatra a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer szépen visszadurrog. A menetdinamikára annak ellenére sem lehet semmilyen panasz, hogy a Clubman kényszerűen 155 kilóval nehezebb, mint az ötajtós rokona, és a súlya meghaladja az 1300 kilót.
Újdonságaként mutatkozik be az új MINI Clubman modellben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó is, amely a váltó a hatékonyabb váltások érdekében még a navigációt is figyeli természetesen csak ECO-módban, amelyet a váltókulissza peremgyűrűjét elfordítva választhatjuk ki a SPORT, MID, vagy ECO lehetőségek közül.
A jelenlegi négy variáns ára – később ugyanis lesz John Cooper Works változat kétliteres 231 lovas motorral – persze nem éppen olcsó. A Cooper Clubman ára 7,03 millió forint alapáron, a Cooper S 8,12 millió, a Cooper D 7,6 millió, míg a Cooper SD-ért már 8,72 millió forintot kér az importőr alapáron.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.