szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ráfért a ráncfelvarrás a középkategóriás cégautóra, amely mostantól kombiként is rendelhető hibridhajtással.

A tavalyi év a Ford Mondeo történetének második legrosszabbja volt. Nincsenek még végleges számok, azonban január-november között 45 900 példányt kelt el, a korábban bőven 100-150 ezer darabos eladást is produkáló modellből Európában.

Az okokra csak részben magyarázat, hogy egyre többen vesznek szabadidő-autókat, mert például a Skoda Superb eladásai növekedtek. Látva a helyzetet, hogy a jelenlegi, ötödik generációs Mondeo nem fut elég jól, a Ford meglépte a modellfrissítést. Kissé megváltozott a hűtőmaszk, új ködlámpákkal, nappali fényszórókkal és sportosabb stílusú lökhárítóval érkezik hamarosan a frissített változat. Hátul pedig a lámpák krómozott csíkkal lettek összekötve.

Ford
Ford
Ford

A kabin legnyilvánvalóbb újdonsága egy új sebességváltó-tárcsa az automata sebességváltóhoz. Egyéb újdonság az alap variánsoknál olyan elemeknél van, mint az ülésszövetek, ajtókilincsek, de megújultak az ST-Line és a Vignale variánsok is.

Motorizációs szempontból a legjelentősebb változást egy új hibrid kapcsán lehet említeni, amelynek alapja egy 2.0 literes Atkinson-ciklust is tudó benzinmotor - amikor rövidebb a sűrítési ütem, és hosszabb a munkaütem hossza a motorban, ezzel is növelve a fajlagos hatékonyságot - ezt az egyésget egészít ki egy 1,4 kWh lítium-ion akkumulátor és egy villanyomtor, ez biztosít 187 lóerős összteljesítményt a modell számára. Az autógyártó becslése szerint a kocsi fogyasztása 100 kilométerenként nem haladja majd meg 4,4 litert.

Ford
Ford
Ford
Ford

Ezen kívül, a hagyományos motorpaletta oldaláról jött egy új 2.0 literes EcoBlue dízelmotor, amely 120,150, 190 lóerős lehet és tudja az Euro 6d Temp kibocsátására vonatkozó szabványokat. Opcionálisan megjelent ezekhez a Ford új nyolcfokozatú automata váltója is, amely a hatfokozatú kettős tengelykapcsolós PowerShift-et váltja fel.

Mostantól egyetlen benzinmotoros opció marad a Mondeóhoz, az 1.5 literes EcoBoost, amely továbbra is 165 lóerős. A Ford egyelőre nem tett közzé semmit, hogy a nagyobb 2.0 EcoBoost-os változattal mi lesz, vélhetően a WLTP-szabvány miatt egyelőre jegelik.

Technológiai fronton Mondeo frissült az adaptív sebességtartó rendszer, amely kiegészült start-go funkcióval. A stop-start forgalomban teljesen leállíthatja a járművet, majd automatikusan elindul, ha a megállási idő kevesebb, mint három másodperc volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!