Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több mint 65 millió nyilvánosan elérhető fotóból képezte ki a Google a SpeciesNet nevű, állatok felismerésére kihegyezett mesterséges intelligenciát, amit mostantól bárki használhat.","shortLead":"Több mint 65 millió nyilvánosan elérhető fotóból képezte ki a Google a SpeciesNet nevű, állatok felismerésére...","id":"20250304_google-speciesnet-mesterseges-intelligencia-allatok-felismerese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0.jpg","index":0,"item":"2bda0dda-2483-405d-ad13-abdc942ea84e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250304_google-speciesnet-mesterseges-intelligencia-allatok-felismerese","timestamp":"2025. március. 04. 19:03","title":"Bárki ingyen használhatja a Google újdonságát, ami több ezer állatfajt képes felismerni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63f8f357-67d9-4a9e-970b-17b353ce5534","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"A szaksajtó által várt új MacBook Air nem érkezett meg, helyette két táblagépét frissítette az Apple. Egy kicsit jobb lett az egyik billentyűzetes tok is, és van valami, ami nem változott. Pedig lehet, hogy 2025-ben már el kellett volna engedni.","shortLead":"A szaksajtó által várt új MacBook Air nem érkezett meg, helyette két táblagépét frissítette az Apple. Egy kicsit jobb...","id":"20250304_apple-ipad-air-m3-frissites-uj-processzor-magic-keyboard","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63f8f357-67d9-4a9e-970b-17b353ce5534.jpg","index":0,"item":"1ee9507e-b3e1-4518-944e-7d4b00a50a7d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250304_apple-ipad-air-m3-frissites-uj-processzor-magic-keyboard","timestamp":"2025. március. 04. 17:15","title":"Bejelentést tett az Apple: új sebességre kapcsolt az iPad Air, de fürgébb lett a legolcsóbb táblagép is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ba22ce-8503-444f-b514-ae158e633440","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Affleck 13 éves fia egy 6000 dolláros Nike sportcipőt nézett ki magának. Így reagált a gazdag, de szigorú apa.","shortLead":"Affleck 13 éves fia egy 6000 dolláros Nike sportcipőt nézett ki magának. Így reagált a gazdag, de szigorú apa.","id":"20250306_ben-affleck-fia-cipo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ba22ce-8503-444f-b514-ae158e633440.jpg","index":0,"item":"2aa806e7-9775-48e0-9098-7b6a7e88a466","keywords":null,"link":"/elet/20250306_ben-affleck-fia-cipo","timestamp":"2025. március. 06. 10:41","title":"Ezt mondta Ben Affleck a fiának, akinek egy kétmillió forintos cipőre fájt a foga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82fd7d97-2fa7-4ff6-ba18-a0d0986090ee","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter a frissen kinevezett USAID-kormánybiztost, László Andrást is magával vitte Marco Rubióhoz.","shortLead":"Szijjártó Péter a frissen kinevezett USAID-kormánybiztost, László Andrást is magával vitte Marco Rubióhoz.","id":"20250304_szijjarto-peter-usa-marco-rubio-rogan-antal-szankcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82fd7d97-2fa7-4ff6-ba18-a0d0986090ee.jpg","index":0,"item":"cb4d5c4c-31d1-4132-8a1c-4a41c84f10d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_szijjarto-peter-usa-marco-rubio-rogan-antal-szankcio","timestamp":"2025. március. 04. 20:22","title":"Szijjártó szerint az amerikai külügyminiszter \"nyitottságáról biztosította\" Rogán szankciós listáról való törlésével kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75ea81ab-60ad-4590-ab29-b2f7b2d65c03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Úgy tűnik feljövőben a “debadging”. Mellesleg nem is áll rosszul az Audi-logó. ","shortLead":"Úgy tűnik feljövőben a “debadging”. Mellesleg nem is áll rosszul az Audi-logó. ","id":"20250305_Elon-Musk-utalat-Teslasok-Audi-Mazda-Honda-emblemaval-alcazzak-a-kocsikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75ea81ab-60ad-4590-ab29-b2f7b2d65c03.jpg","index":0,"item":"ba8077e9-f197-4459-b060-22c7ff148faa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_Elon-Musk-utalat-Teslasok-Audi-Mazda-Honda-emblemaval-alcazzak-a-kocsikat","timestamp":"2025. március. 05. 08:34","title":"Így lázadnak Musk ellen a Teslások: Audi, Mazda, Honda emblémát ragasztanak a kocsijukra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15827ad6-2e4b-492f-8b43-6363d1cbd9db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Szíriából elmenekült családot a katolikus egyházfő Leszboszról vitte magával Rómába.","shortLead":"A Szíriából elmenekült családot a katolikus egyházfő Leszboszról vitte magával Rómába.","id":"20250304_ferenc-papa-sziriai-menekult-csalad-leszbosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15827ad6-2e4b-492f-8b43-6363d1cbd9db.jpg","index":0,"item":"1ed33b82-f5a7-42e9-90c2-7da34efe93e1","keywords":null,"link":"/elet/20250304_ferenc-papa-sziriai-menekult-csalad-leszbosz","timestamp":"2025. március. 04. 13:58","title":"Ferenc pápának köszönhetik az új életüket, most mindennap várják a híreket róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecc613c1-e006-4197-9f4f-d1db11d6c992","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Szijjártó Péter javaslatára Sulyok Tamástól kapta meg a címet Jászai Gellért.","shortLead":"Szijjártó Péter javaslatára Sulyok Tamástól kapta meg a címet Jászai Gellért.","id":"20250305_4ig-jaszai-gellert-nagykovet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecc613c1-e006-4197-9f4f-d1db11d6c992.jpg","index":0,"item":"aab0f6cc-e203-4299-8543-40b235f8bef3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_4ig-jaszai-gellert-nagykovet","timestamp":"2025. március. 05. 21:10","title":"Nagyköveti rangot és diplomataútlevelet kapott a 4iG elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","shortLead":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","id":"20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b.jpg","index":0,"item":"d6626534-71c9-49f7-b172-4649bf67f7cd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","timestamp":"2025. március. 05. 07:36","title":"A BYD együttműködne a Teslával a hagyományos hajtású autók eltüntetéséért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW 3-as mindig álomautó volt mifelénk, elég csak megnézni, mennyit hoznak be az országba használtan. Mostanság, a hobbiterepjárók uralkodásának idején persze változóban vannak a preferenciák, de a 3-as sokaknak még mindig olyan "szívügy", mint a gyerek.
Több mint 15 millió eladott példány, hat generáció - nem kevesen vannak, akinek ez az autentikus "német prémium autó". Súlyos örökség a kiharcolt presztízs: az élénk sportossággal, a hátsókerék-hajtással, az erős motorokkkal és az ütős dizájnnal.
Képgaléria.
D.P.
Külső, belső
A hetedik generációnál a BMW 3-as dizájnkódja egy korábbi típus, az imádott E46-on alapszik. A „táskás szemű fényszórók” azt a modellt idézik, amelyből talán a legtöbb fut ma használtan a magyar utakon.
A leginkább azonosítható formajegyek mellett az összkép alapján izmosnak, dinamikusnak hat az egész autó. Hátul a lámpák sokat változtak, igaz, minden második embernek egy Lexus ugrik be róluk. Ami a paramétereket illeti, a kocsi tengelytávolsága 4,1 centivel lett nagyobb, mint volt, a teljes autó 8,5 centivel hosszabb, mint elődje, ami azt jelenti, hogy akkora, mint másfél évtizede egy 5-ös BMW. A csomagtartó 480 literes, a hátsó ülések 40:20:40 arányban, tulajdonképpen szabványos módón dönthetők.
Ami az utasteret illeti, a 3-as sorozat sem tudott tovább elmenekülni a techno hullám elől, ami az autóiparban jelenleg meghatározó trend: megjelent tehát itt is a teljesen digitális műszerfal. Ez a legfőbb újdonsága a kabintérnek, ami különben a tipikus bajor légkört sugározza: egyszerű, letisztult, sofőrorientált. (Egyébként alapból mindegyik 3-asban a központi kijelző 8,8 colos átmérőjű, és van egy 5,7 colos is a vezető előtti blokkban.)
D.P.
A központi képernyő érintéssel vagy forgókapcsolóval működtethető - ez az úgynevezett Live Cockpit, ahogy a BMW-nél emlegetik. Meg kell azonban jegyezni, úgy tűnik, a nagy szabadság, az hogy ezerféle látványos módon lehetne használni az üres digitális felületeket, mintha nem jönne be annyira a BMW-nek. Érdemes megnézni akárcsak egy Mercedes A-osztály, ugyanilyen felületét - hát egészen máshol tartanak. A BMW-ben csak egy fehér csík a navigáció grafikája, egy egyébként kihasználatlan felületen. Kár érte. Amúgy a kijelző alatt kaptak helyet a légkondicionáló panel gombjai, ami dicséretesen egyszerű és funkcionális.
D.P.
A BMW által néhány éve bevezetett gesztus-vezérlés is frissült, újabb mozdulatot is felismer, például hüvelykujjunk jobbra mozgatásával zeneszámokat is váltogathatunk már. Nagy újdonság a beszélt kommunikáció az autóval. "Hé, BMW!" – mondjuk, és az autó figyel. Hasonló megoldás a Mercedesnél is van, ahhoz képest a BMW annyit tud pluszban, hogy itt átnevezhetjük saját kedvünkre, kit szólítunk meg. További újdonság a virtuális kulcs okostelefon-alkalmazással, amellyel nyitható vagy zárható az autó, például valaki csomagokat pakolhat úgy, hogy mi nem vagyunk ott, és a motor is indítható távolról.
Még mindig a nagybetűs BMW
Az új generáció megjelenése (igazi BMW-snek fontos tudni: ez a G20-as) előtt nagy ígéret volt, hogy sokkal sportosabb lesz, mint elődje, az F30 volt. Ez valóban így van, és azonnal észrevehető.
A kormánykerék a szokásos BMW-stílusban vaskos, és annyira közvetlen, hogy nem nagyon akad most párja a kompakt és középkategóriában. Ennek egyik oka, hogy az első kerekek közötti távolság 43 milliméterrel nagyobb lett, míg hátul 21 milliméterrel nőtt a nyomtáv. Úgy tűnik, ez rengeteget számított, akárcsak a 10 milliméterrel alacsonyabb futómű magasság. Ez egyébként az első olyan 3-as BMW, amely hidraulikus szabályozású lengéscsillapítókat kapott, és ezen keresztül folyamatosan vezérli a futómű-karakterisztikát.
D.P.
Mivel az ilyen bemutatók idején gyakran még szerény a motorkínálat, az első tesztre mi is csak a 320d változatot kaptuk (190 lóerővel), jellemzően ez a legnépszerűbb itthon is az eladásokban. Ami a motort illeti, ez is kétlépcsős turbót kapott mostanra, de a teljesítménye és a nyomatéka maradt 190 LE, illetve 400 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltót egy kicsit átprogramozták, sűrűbb váltások vannak alacsonyabb fokozatokban, ettől is dinamikusabbnak hat az autó, összességében azonban ez a régről ismert darab, és kifogástalanul működik.
A 320d autópályán elképesztően csendes - nemcsak a szélvédők új akusztikus védelmének, de a motorblokk hangszigetelésének köszönhetően. Bár nem reprezentatív adat, de mi a tesztvezetésen átlagosan 8 litert fogyasztottunk 100 kilométeren, noha papíron elvileg 5,3 litert tud a 320xd. Viszont a vezetés klasszikus motorerőről is szóló élményét, ne a 320d, négyhengeres dízeljétől várjuk el. Erre a modellre talán felesleges is a nálunk oly népszerű, M Sport-csomagos szetett felrakatni, arra jönnek hamarosan a benzinesek, vagy legalább egy 330d.
Árak, konklúzió
Nehéz megmondani, mire lesz elég manapság a 3-asnál a prémium múlt, a minőségi anyagok és a kényelem. A vezetési élményt most is megadja a BMW, az igények azonban megváltoztak, a technológia, az információ-szórakozás-rendszer sokkal fontosabb lett, mint volt, és ebben nem feltétlenül a bajorok kínálják a legtöbbet.
D.P.
Hivatalosan március 9-től lehet rendelni az újdonságot, amelynek általunk kipróbált darabja 12,9 millió forintról indul. Hamarosan jönnek az újabb motorverziók is, például a 330e jelű plug-in hibrid. Ez már a negyedik generációs lítium-ion akkumulátorokat használja, és 59 kilométeres elektromos hatótávval rendelkezik az előző verzió 40 kilométerével szemben. Az év közepén pedig a 6-hengeres benzinesek érkeznek, így az M340i xDrive, ami annak ellenére nem az új BMW M3-as, hogy a 374 lóerejével másfél évtizede még azt is verte volna. Az igazi új M3 majd 450-500 lóerős lesz.
Arra nincs sok remény, hogy elkerülhető lenne az Egyesült Államok és Európa közötti vámháború, de az Európai Bizottságnak nagy a mozgástere az ellenvámok kivetésére.