szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az autóipar néhány nagyágyúja a jelek szerint megvétózhatja az Aurus európai térhódítását, amin csak egy névváltoztatás segíthet.

A nemrégiben megrendezett Genfi Autószalonon alaposan körbejártuk és üléspróbát is vettünk Vlagyimir Putyin orosz elnök szolgálati autójának kereskedelmi forgalomba szánt polgári változataiban. Fotókkal gazdagon illusztrált cikkünkből kiderül, hogy a kiálló csavarvégektől, nem túl szép hegesztésektől és egyéb minőségi problémáktól hemzsegő Aurus Senat egyelőre még nem áll a Mercedes-Maybach vagy a Rolls-Royce szintjén.
László Ferenc

A 40 millió forintos alapárú, 5,63, illetve 6,62 méteres változatban készülő hibrid orosz luxusautóval nem titkoltan az európai piacot is szeretnék meghódítani. Ez azonban úgy tűnik, jelen formában nem lesz túl egyszerű, ugyanis az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala arról számolt be, hogy három nagy globális autóipari márka megtorpedózta az Aurus márka európai bejegyeztetését.

László Ferenc

Ezek a vállalatok konkrétan a következők: Toyota, Lamborghini és Michelin. A japán Toyota az Auris személyautó, a VW-konszernhez tartozó olasz Lamborghini az Urus sportterepjáró, a francia Michelin pedig a Taurus gumiabroncsok kapcsán emelt kifogást a túlságosan hasonlóan hangzó Aurus márkanév ellen.

A Taurus története a budapesti Ruggyanta Árugyár 1882-es megalapításával kezdődött, majd pedig 1912-ben jött létre a Tauril Pneumatik autógumigyár, és 1913-ban debütált a Taurus gumimárka. A Taurus 1996-ban a Michelin tulajdonába került, és a francia cég 2013-ben keltette életre újból a Taurus márkát.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ha az Auris, az Urus és a Taurus eddig jól megfért egymás mellett, akkor most mi a gond a negyedikként érkező, hasonló hangzású Aurusszal? Erre akár az a válasz is adható, hogy míg az előbbi három márkanév egy-egy igen komoly múltú globális mamutcégé, addig az Aurus egy minden előzmény nélküli autógyártó.

Az Aurus Senat fejlesztése 2013-ban kezdődött, és az orosz állam öt év alatt 12,9 milliárd rubelt, vagyis 55 milliárd forintot fordított a projektre.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!